Gå til innhold

Fun light


Anbefalte innlegg

Høres ut som propaganda spør du meg ;-) "Ja det er gift, men ikke så mye!"

Jeg kommer ikke til å drikke det greiene der. Venter på fun light med Stevia!

Søtningsstoffer, genmodifisering og annet tull er jeg lite keen på.

Over og ut!

Ikke drikk vann heller da, det er giftig i store mengder det også ;)

Drikker du forresten proteinpulver?

Whey protein er dobbeltprosessert (ikke "naturlig" :eek:), men har best aminosyre-profil av samtlige proteinkilder i verden og er bevist å ha positive effekter innen medisin.

Xu R. Effect of whey protein on the proliferation and differentiation of osteoblasts. J Dairy Sci. 2009 Jul;92(7):3014-8.

Krissansen GW. Emerging health properties of whey proteins and their clinical implications. J Am Coll Nutr. 2007 Dec;26(6):713S-23S.

Parodi PW. A role for milk proteins and their peptides in cancer prevention. Curr Pharm Des. 2007;13(8):813-28.

Marshall K. Therapeutic applications of whey protein. Altern Med Rev. 2004 Jun;9(2):136-56.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, er litt hykler. Er faktisk noen søtningsstoffer i pulveret. Men den kula får jeg bare ta for treninga...

Prøver å unngå de fleste ting med kjemiske søtningsstoffer, og mat med MSG.

Dine sistnevnte punkter er vel hovedsaken for bruk ;)

Vannargumentet ditt blir nesten for dumt, føler jeg. Litt forskjell på noe som er kjemisk fremstilt og vann, som er et grunnelement til og med i kroppen. Altså, jeg forstår godt hva du mener, og at du tenker på prinsippet bak. Jeg mener allikevel at man i hovedsak bør prøve å unngå slike kjemisk fremstilte matprodukter og annet svineri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt hykler. Er faktisk noen søtningsstoffer i pulveret. Men den kula får jeg bare ta for treninga...

Prøver å unngå de fleste ting med kjemiske søtningsstoffer, og mat med MSG.

Dine sistnevnte punkter er vel hovedsaken for bruk ;)

Vannargumentet ditt blir nesten for dumt, føler jeg. Litt forskjell på noe som er kjemisk fremstilt og vann, som er et grunnelement til og med i kroppen. Altså, jeg forstår godt hva du mener, og at du tenker på prinsippet bak. Jeg mener allikevel at man i hovedsak bør prøve å unngå slike kjemisk fremstilte matprodukter og annet svineri.

Hvorfor det? Sjekk linkene over, aspartam har faktisk positive egenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som propaganda spør du meg ;-) "Ja det er gift, men ikke så mye!"

Jeg kommer ikke til å drikke det greiene der. Venter på fun light med Stevia!

Søtningsstoffer, genmodifisering og annet tull er jeg lite keen på.

Over og ut!

Du er den som prater mest piss av alle jeg har sett her inne. Du klarer å hoste opp 1 kilde, EN. Ikke bare er den latterlig gammel, men 1 skarv kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt hykler. Er faktisk noen søtningsstoffer i pulveret. Men den kula får jeg bare ta for treninga...

Prøver å unngå de fleste ting med kjemiske søtningsstoffer, og mat med MSG.

Dine sistnevnte punkter er vel hovedsaken for bruk ;)

Vannargumentet ditt blir nesten for dumt, føler jeg. Litt forskjell på noe som er kjemisk fremstilt og vann, som er et grunnelement til og med i kroppen. Altså, jeg forstår godt hva du mener, og at du tenker på prinsippet bak. Jeg mener allikevel at man i hovedsak bør prøve å unngå slike kjemisk fremstilte matprodukter og annet svineri.

Spøk til side nå, du troller ikke sant?

Obvious+troll+is+obvious+but+successful+because+it+made+people+_8297b1f7b1bd3c2a4cb5b1c5b4fa5e64.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why Aspartame is Far Worse than High Fructose Corn Syrup

hvorfor skal jeg gidde å sitte her og hoste opp massevis av referanser i hytt og pine? Jeg driter da innerst inne i om dere kverulanter tror på det jeg sier eller ikke. Føler at det er relativt selvforklarende hvor ræva stoffet er, når man ser på ingrediensene. Så blir jeg konfrontert med at det ikke er "så" giftig. Nei, men så flott da! Haha. Hvis dere på død og liv vil drikke aspartam, så gjør det! Jeg gir da vel faen :p Meningsløst å diskutere visse ting når halvparten av studiene man søker på er subsidiert av firmaet som lager produktet.

Ingen trolling! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, Kjetil, dose er ikke viktig.

1 gram rottegift = 500 gram rottegift

Okay, men siden 1g rottegift ikke er SÅ farlig, la oss alle spise rottegift :D

Skulle nesten tro at du hadde betalt for dette her, du er veldig ivrig på å formidle at det ikke er SÅ farlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why Aspartame is Far Worse than High Fructose Corn Syrup

hvorfor skal jeg gidde å sitte her og hoste opp massevis av referanser i hytt og pine? Jeg driter da innerst inne i om dere kverulanter tror på det jeg sier eller ikke. Føler at det er relativt selvforklarende hvor ræva stoffet er, når man ser på ingrediensene. Så blir jeg konfrontert med at det ikke er "så" giftig. Nei, men så flott da! Haha. Hvis dere på død og liv vil drikke aspartam, så gjør det! Jeg gir da vel faen :p Meningsløst å diskutere visse ting når halvparten av studiene man søker på er subsidiert av firmaet som lager produktet.

Ingen trolling! ;)

Hyperlinken fungere ikke forresten. Grunnen til at folk her(og generelt ellers i den akademiske verden) liker å ha referanser er for å se om du har tolket det riktig, hvordan studiet du refererer til ble utført og hvilke svakheter det har(alle studier har svakheter som bør påpekes). Deretter vil man prøve å se om slutningen du trakk vil være mest korrekt uti fra studiet, bla bla bla. Ja du skjønner hva jeg vil frem til :)

Jeg skjønner fremdeles ikke hva ingrediensene har med toksisiteten til sluttproduktet å gjøre? Tror det vil overraske deg hvor mange medikamenter som har giftige reagenser med i synteseveiene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyperlinken fungere ikke forresten. Grunnen til at folk her(og generelt ellers i den akademiske verden) liker å ha referanser er for å se om du har tolket det riktig, hvordan studiet du refererer til ble utført og hvilke svakheter det har(alle studier har svakheter som bør påpekes). Deretter vil man prøve å se om slutningen du trakk vil være mest korrekt uti fra studiet, bla bla bla. Ja du skjønner hva jeg vil frem til :)

Jeg skjønner fremdeles ikke hva ingrediensene har med toksisiteten til sluttproduktet å gjøre? Tror det vil overraske deg hvor mange medikamenter som har giftige reagenser med i synteseveiene sine.

Den funker nå! Jeg skjønner godt hva du sier, altså, men mener at mye av dette faller på sin egen urimelighet. Det er et kjemisk stoff, og argumentene her er at det ikke er "så" giftig. Forstå mitt synspunkt, er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SooSHOWoff

Jeg foreslår at de som ikke tror at det er noen bivirkninger med søtningstoffer, kan gi dette i store doser til barna sine. Gjør dette over en periode på 6 måneder. Se om det kommer noen snikende bivirkninger?

Jeg får pusteproblemer og slimdannelser av Aspartam. Er det i proteinpulveret mitt. Har lenge gått på kun "ren" mat. Kjøtt, grønnsaker og fiskefett. De få gangene jeg bytter ut maten med en proteinshake, kommer pusteproblemene tvert. Samme hvis jeg drikker søtningssaft istedet for vann. Så jeg er ingen fan av søtstoffer. Men utfordrer som sagt de som er positive til det. Å gi det til barna sine for et lite eksperiment !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis du drikker først ;)

Betyr det at du skjønte poenget?

Jeg betviler ikke at det ikke gir noen umiddelbare virkninger, men at å drikke "gift", en lav dose som sådan, må være skadelig etter hvert.

Liker utfordringen din, SoSlow! Setter ting litt i perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den funker nå! Jeg skjønner godt hva du sier, altså, men mener at mye av dette faller på sin egen urimelighet. Det er et kjemisk stoff, og argumentene her er at det ikke er "så" giftig. Forstå mitt synspunkt, er du snill.

Jeg prøver jo å forstå det, men det hovedpoenget mitt "slår vekk" grunnlaget ditt. Enkelte reagenser må være tilstede for en reaksjon skal kunne skje. Så hvis du ikke antar at jeg eller noen av de andre her prøver å lure deg, for det er virkelig ikke noe vi er ute etter. Hvorfor er det farlig om mentanol blir brukt i reaksjonen når sluttproduktet ikke har noen av de dårlige karakteristikkene til alkoholet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at du skjønte poenget?

Jeg betviler ikke at det ikke gir noen umiddelbare virkninger, men at å drikke "gift", en lav dose som sådan, må være skadelig etter hvert.

Liker utfordringen din, SoSlow! Setter ting litt i perspektiv.

Nei det gjør ikke det, så fremt ingen seriøs forskning eller studier enda kan vise til at det er usunt, så virker det helt idiotisk å kalle det et eksperiment. Derimot er det ganske åpenbart at man skal fore barn/babyer med annen mat enn hva en voksen fint kan fordøye og behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at det er aspartamen som forårsaker det når produktet består av mange andre komponenter i tillegg?

Jeg er ingen forsker. Gjør akkurat som deg, forteller om ting jeg har lest. Broscience, right?

Give me a break nå a ;) Leste du linken fra Mercola? Jeg står for det jeg har sagt, og mener fortsatt at du høres ut som en ansatt fra Monsanto.

Nei det gjør ikke det, så fremt ingen seriøs forskning eller studier enda kan vise til at det er usunt, så virker det helt idiotisk å kalle det et eksperiment. Derimot er det ganske åpenbart at man skal fore barn/babyer med annen mat enn hva en voksen fint kan fordøye og behandle.

Føler at det du sier her faller på sin egen urimelighet ;) Det er forskjell på spedbarn og større barn. Mange barn drikker brus ;) Ok, og den som skal avgjøre om forskningen er seriøs eller ikke er... deg? Fortsett med å velge forskningen som snakker i retning av det du selv sier. Ganske stor sjans for at de er subsidiert, eller hva? lol as.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår at de som ikke tror at det er noen bivirkninger med søtningstoffer, kan gi dette i store doser til barna sine. Gjør dette over en periode på 6 måneder. Se om det kommer noen snikende bivirkninger?

Jeg får pusteproblemer og slimdannelser av Aspartam. Er det i proteinpulveret mitt. Har lenge gått på kun "ren" mat. Kjøtt, grønnsaker og fiskefett. De få gangene jeg bytter ut maten med en proteinshake, kommer pusteproblemene tvert. Samme hvis jeg drikker søtningssaft istedet for vann. Så jeg er ingen fan av søtstoffer. Men utfordrer som sagt de som er positive til det. Å gi det til barna sine for et lite eksperiment !

Folk må virkelig slutte med opprettelsen av anedotisk bevis. Bare for det skjer med deg, så kan du ikke overføre dette til resten av befolkningen. Fleste ufarlige stoffer kan ha fatale virkninger hos enkelte mennesker, mens majoriteten ikke vil merke noe som helst. At du skulle være en av de uheldige som er i et fåtall er synd, men å spre ting som ikke bygges på vitenskap kan du faktisk spare folk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...