Gå til innhold

sjokolade <3


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Skal jeg først spise sjokolade så spiser jeg en sjokolade! Blir noe feil om man skal prøve å "sunnifisere" alt av mat. Da vil man måtte ta i bruk allslags kjemikalier og annet for å få smak og konsist

Eneste måten å kun spise 25g er å ikke ha mer enn 25g!

Lurer på hvem som mener at én porsjon er 25 g. En porsjon sjokolade for min del er minste 100 g og vel så det :-D

Postede bilder

Annonse

Næringsinnhold pr.porsjon (25g)

Energi 124.2 kcal

Protein 1.7 g

Karbohydrater 12.8 g (hvorav sukkerarter 2.1 g og polyoler 10.4g)

Fett 9.1 g

Fiber 475 mg

Potassium 89 mg

Vitamin A 12,5 µg

Vitamin B1 25 µg

Vitamin B5 175 µg

Vitamin B6 25 µg

Vitamin M 2,5 µg

Provitamin A Beta-karotene 3 µg

Innholder vitamin B2, vitamin E, kalsium og magnesium

NÆRINGSSTOFFER I RDA/RDI

Høykvalitets kakao

40,3%

Vitaminer

Vitamin D *27,1%

Vitamin B12 *38,2%

Vitamin B2 - Riboflavin *25,1%

Vitamin B5 *11,6%

Vitamin E *26%

Mineraler

Kalsium *20,9%

Magnesium *13,7%

Jern *23,8%

* angir prosentendel av anbefalt daglig dose (RDA/RDI)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare sukkerpromp i følge denne nettsiden. Jeg er skeptisk mot alt som påstår å være sukkerfri.

Maltitol Has Carbs

Maltitol is a carbohydrate. Although our bodies do not absorb all the calories in maltitol, this substance does provide us with 2 to 3 calories per gram, compared to the 4 calories per gram of sugar. (For what its worth, I have noticed that the claim of 2 calories per gram usually comes from literature provided by the manufacturer or the low calorie food industry whereas other analyses tend to be closer to 3 calories.) Since maltitol is a carbohydrate, and since it provides calories, you would expect it to impact blood glucose. You would be correct.

Maltitol Has a Relatively High Glycemic Index

In particular, maltitol syrup has a glycemic index of 52, which approaches that of table sugar at 60. The powdered form has a glycemic index of 36, which is still higher than most other sugar alcohols and all artificial sweeteners.

Maltitol is Not as Sweet As Sugar

Estimates run from 75% to 90% of the sweetness of sugar. Again, the information provided by industry groups tends to give the 90% figure, while other sources say 75%. So, if maltitol has ¾ of the sweetness of sugar, ¾ the calories of sugar, and ¾ the glycemic index of sugar, it isn’t a far leap to the conclusion that you need ¼ more maltitol to get the same effect of sugar, which will give you close to the same effect in most other ways (except for dental cavities). You are basically getting expensive sugar. And…a bonus:

Maltitol can Cause Intestinal Discomfort

Usually this takes the form of intestinal gas and cramping, but some people may find themselves with diarrhea. If you decide to eat products with maltitol, you’d be wise to start with a small amount and judge the reaction -- as well whether you’ll be in a crowded room a few hours later.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

jeg er kanskje "soooo last year" nå, men jeg må bare dele en gledelig nyhet! Jeg oppdaget i dag sjokoladeprinsen (for et fantastisk navn!). Sukkerfri melkesjokolade som smakte DRIT godt :D jeg er frelst! nå vet jeg hvertfall hva lørdagsgodteriet skal bestå av.

[ATTACH=full]881[/ATTACH]

Hvis man kun tenker karbohydrater så er det jo et godt alternativ. Men den inneholder nesten like mange kalorier som en vanlig sjokolade - på grunn av alt fettet hovedsakelig. ;) Første gang jeg leste på pakken trodde jeg den inneholdt kun 124 kcal per 100 g, og tenkte - YEEES!! Men så fant jeg ut at de er så -smarte- at de kun oppgir per 25 g, og da ble det liksom ikke like fantastisk lengre.. ;p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg først spise sjokolade så spiser jeg en sjokolade! Blir noe feil om man skal prøve å "sunnifisere" alt av mat. Da vil man måtte ta i bruk allslags kjemikalier og annet for å få smak og konsistens riktig. Spørsmålet blir jo da tilslutt hva som er værst. En skikkelig sjokolade i uken, eller en "sunn" sjokolade om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis man kun tenker karbohydrater så er det jo et godt alternativ. Men den inneholder nesten like mange kalorier som en vanlig sjokolade - på grunn av alt fettet hovedsakelig. ;) Første gang jeg leste på pakken trodde jeg den inneholdt kun 124 kcal per 100 g, og tenkte - YEEES!! Men så fant jeg ut at de er så -smarte- at de kun oppgir per 25 g, og da ble det liksom ikke like fantastisk lengre.. ;p

Ikke bare fettet. Dette søtningsmiddelet har også kalorier i seg..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

O.o, hva med Bergene melk, som skal være fri for tilsetningsstoffer, ække det ganske sunt da? (Ok, mye sukker og fett sikkert) Eller??

Og hvordan er det med mørk sjokolade vs melkesjokolade? Mørk regnes som "sunt" fordi det har mer kakao, noe som er "sunt". Heheh, hvorfor er kakao sunt da liksom? (har forstått at mettet fett ikke er sunt, og heller ikke sukker)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...