Gå til innhold

Foam rolling/self myofascial release


Kirill W.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Meeh, i følge haugen av venninner som har barn så er det ofte de ikke får epidural fordi det gjerne blir for sent. Men nå prøver jeg å unngå å høre om barnefødsler, litt for effektiv prevensjon tilfelle jeg ønsker barn en gang:P

Off topic, men måtte bare si det: har hatt naturlige fødsler (av eget ønske): og det går helt fint :)

On topic: hvis man får massasje en gang i mnd- bør man likevel bruke sånn rulle? Har aldri hørt om det før, har egentlig ingen plager heller. Kan dog være jeg endrer mening nå når jeg trener fast :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har gode tips til hvordan man kan "self myofascially release" erector spinae?

Eller to lacrossballer bundet sammen som du ligger på. Samme måte som t-spine mobilisering: Episode 294: Shoulder-What to Fix First, and Wii Mob | Mobility WOD

Kanskje legge til noe sånt også? Episode 233: The Ball and Your Back + Space Mountain MWod | Mobility WOD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har gode tips til hvordan man kan "self myofascially release" erector spinae?

Jeg bruker griden til å rulle korsryggen, se fra 0:23 her:

Og så bruker jeg dobbel lacrosseball som jeg legger under korsryggen og trykker ned på, virvel for virvel fra sacrum til T12, men ingen rulling. Denne er veldig effektiv for å roe ned mine (toniske) erectorer som får alt for mye juling, men ikke overdriv, ellers føles det som du har fått muskelavslappende dagen etter, og da kan du bare glemme å løfte tungt på noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...