Gå til innhold

Tredemølle eller Trimsykkel?


DerrickRose

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe et hjemmetreningsapperat som hjelper mot kaloriene, og min personlige erfaring er at trimsykkel er det som fungerer best. Men nå er ikke jeg så vant til tredemølle, så lurte på om det er noen her med god erfaring eller kunnskap på begge deler. Det har seg nemlig sånn at jeg elsker en trimsykkel 3T Rosten i Trondheim har, men de begynner å kutte ned på disse til fordel for tredemølle og andre kondisjonsapparater.

Og det kan også virke som butikker selger færre og færre trimsykkler, og heller går for tredemøller. Har surfet og sett på en del forskjellige nettbutikker, deriblant xxl, som selger ganske moderne tredemøller med funksjon for MP3-spillere og annet fancy-tillegg, mens trimsykklene ser ekstremt dølle ut og har sjeldent fancy utstyr med seg.

Så er det noen her som anbefalninger til produkter av kondisjonsapparater, og er det noen som har meninger om hvilke av disse som forbrenner kalorier best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Løping vil forbrenne mer kalorier enn sykkel over samme tidsforløp. Men dersom du liker sykling bedre, det føles bedre for din kropp og er billigere, da går du for sykkel. Du må bare jobbe hardt når du holder på! Sykling er også mindre skadefremkallende enn løping, og dermed også ganske så gunstig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elipsemaskin er noe jeg anbefaler. Ikke like mange kca pr/min som tredemølle/jogging, men en bra substitutt. Jeg jogger en del, drømmer om tredemølle (men denne prisen da!!!), men enn så lenge bruker jeg en elipsemaskin til 2-3000. Siden den er manuell er det enkelt og kjøre intervaller, øke hastighet og/eller motstand,- man bruker hender og kan øke bruken av de, eller minske den alt ettersom. De fleste kan man også trå "Baklengs" på, for og få trent enda flere muskelgrupper.

Jeg mener den er mye bedre enn en sykkel iallefall,- særlig om du skal ut og jogge etterhvert. Har hatt noen perioder jeg ikke har jogga på et par-tre måneder. De perioder jeg kun har syklet inne, har første joggeturere vært smertefulle og slitsomme. De perioder jeg da har brukt eipsemaskin, har første joggeturer gått veldig lett og smertefritt. Har faktisk opplevd at lengre periode med bare "mølleløping" har ført til mye stivhet når jeg igjen skal UT og jogge. Mer enn etter elipsebruk! Men det har kanskej gått mer på at jeg ikke er HELT komfortabel med mølle, og endrer steg for mye i forhold til vanlig utejogging, samt at jeg er for dårlig til og variere hastighet og helning på mølla i forhold til hva som naturlig skjer utendørs....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du skal kjøpe en av tingene ville jeg gått for en spinningsykkel. Som sagt over her får du en god sykkel til en brøkdel av prisen til en god mølle og hvis du vil variere så kan du jo løpe ute når det er godt vær og sykle inne hvis det er dårlig vær. Blir dyrt hvis du vil variere mellom å løpe inne og sykle ute (går utifra at du ikke har en god utesykkel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...