Jump to content

Recommended Posts

Hei jeg er en gutt på 20 år som begynnte å trene i januar i år, 3 ganger i uka helt til i midten av mars. Målet var å fjerne fett fra kroppen å få litt mere muskler og mindre mage. men i Mars ble det ble det så travelt på jobb så fikk ikke tid til trening. Det er fortsatt travelt og dagene går med til arbeid, og de dagene jeg ikke arbeider overtid er det godt og slappe av.

Målet er å starte med trening så fort det blir rolig på jobb, Har tenkt å slanke bort fett fra magen og bryst, Bør jeg da trene styrke eller må jeg slanke bort fettet for å så bygge muskler etter det? eller kan man kombinere styrke trening og utholdenhet/løping på 3-d mølle.

lite spørsmål til på slutten, hva bør mang egentlig spise før og etter trening?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Har tenkt å slanke bort fett fra magen og bryst, Bør jeg da trene styrke eller må jeg slanke bort fettet for å så bygge muskler etter det? eller kan man kombinere styrke trening og utholdenhet/løping på 3-d mølle.

lite spørsmål til på slutten, hva bør mang egentlig spise før og etter trening?

Hey, bro!

Styrketrening er nødvendig, men jogging er ikke et must. Du trenger et kaloriunderskudd, men det oppnår du vel så lett gjennom kostholdet.

Hva du spiser før og etter trening er ikke så nøye. Fokusér mer på hva du spiser totalt sett iløpet av dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Er det virkelig slik at man må legge om hele kostholdet for å åpne en mindre fett prosent og mere muskler? Jeg holder meg unna sukker,brus osv. men til frokost blir det vanlig brødskive med ost og 1-2 glass melk. en typisk middag kan være pommes frites med kylling eller pølse.

Trener styrke 3 ganger og innebandy 2 timer i uka, jobber som elektrikker.

Må man spise 1,2 - 1,8 gr/kg protein hvis man trener styrke?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er det virkelig slik at man må legge om hele kostholdet for å åpne en mindre fett prosent og mere muskler? Jeg holder meg unna sukker,brus osv. men til frokost blir det vanlig brødskive med ost og 1-2 glass melk. en typisk middag kan være pommes frites med kylling eller pølse.

Trener styrke 3 ganger og innebandy 2 timer i uka, jobber som elektrikker.

Må man spise 1,2 - 1,8 gr/kg protein hvis man trener styrke?

Neida, du trenger ikke å være så streng på kostholdet. Det som er av størst betydning er kaloriinntaket, at du får i deg nok proteiner (ca. 2,3 g/kg) og helst litt omega-3 også. Pølser og brødskiver ødelegger ikke alt, og du trenger ikke å bare spise brokkoli, tunfisk og havregryn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, takk for kjappt svar:) Tar en spise skje tran hverdag, har du noen tips til hvordan man kan få i seg 2,3 g/kg protein hver dag? uten proteinpulver

Share this post


Link to post
Share on other sites
ok, takk for kjappt svar:) Tar en spise skje tran hverdag, har du noen tips til hvordan man kan få i seg 2,3 g/kg protein hver dag? uten proteinpulver

Kylling, mager fisk (f.eks torsk og sei), tunfisk, proteinpulver, egg, kjøtt. Masse muligheter :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Og eg såg "uten proteinpulver" idet eg trykka post.)

Vil bare legge til at proteinpulver er ganske digg. Hvertfall om man kjøper med sjokoladesmak og blander med iiiiskald ekstralett melk (som også inneholder litt proteiner). Omnomnom! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...