Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?


Anbefalte innlegg

Mamma til 2, 38 år, 163 og 60 kg. Et ønske om å gå ned 3-4 kg. Jeg er over gjenomsnittet aktiv tror jeg. Trener gruppetreninger (styrke og step/styrke intervall) og jogger/går tur med bikkja. Ca 4 treninger hver uke, noe jeg har gjort helt siden sistemann ble født for 1 år og 8 mnd siden. Det som er så irriterende er at vekta står stille og det har den vel gjort i et år! Syntes selv at jeg spiser ok mat også, men ser samtidig at det skulle ha vært mindre pepsi max og smågodt i helgene. Jeg er helt idiot på å regne næringsinnhold og veie mat- skjønner ingenting av dette (kjernen til problemet?):confused:

Er forholdsvis fast i fisken, men sliter selvfølgelig mest med mageregionen. Vet at jeg ikke kan punktforbrenne, men begynner å bli irritert nå..... Er livredd for at jeg skal gi opp siden jeg syntes jeg er flink til å trene og spise samtidig som at INGENTING skjer med vekten og magen. Når jeg leser om trening så leser jeg hva jeg ikke kan spise, men får ikke med meg hva jeg kan spise.... Jeg trenger råd og en meny frokost, lunsj, middag og kvelds. What to do?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener gruppetreninger (styrke og step/styrke intervall) og jogger/går tur med bikkja.

Syntes selv at jeg spiser ok mat også, men ser samtidig at det skulle ha vært mindre pepsi max og smågodt i helgene.

Når jeg leser om trening så leser jeg hva jeg ikke kan spise, men får ikke med meg hva jeg kan spise....

Gruppetrening er ikke optimalt. Har du prøvd å trene i styrkesalen?

Du blir ikke feit av pepsi max.

Fokusér på proteinrik mat.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men det er så kjeeeeeedelig zzzzzzzz å trene i styrkesal. Ved å bli med på styrketrening i gruppetimer (vi bruker stang) ble det lystbetont. Etter første graviditet jogget jeg bare, nå trener jeg mer variert.

Vi spiser mye kylling i heimen og jeg har byttet det meste av pålegg til fordel for egg nå (ca 2 uker). Tror ikke at jeg blir feit av pepsi max, men skulle vel helst ha drukket vann i stedet for?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ja, men det er så kjeeeeeedelig zzzzzzzz å trene i styrkesal. Ved å bli med på styrketrening i gruppetimer (vi bruker stang) ble det lystbetont. Etter første graviditet jogget jeg bare, nå trener jeg mer variert.

Vi spiser mye kylling i heimen og jeg har byttet det meste av pålegg til fordel for egg nå (ca 2 uker). Tror ikke at jeg blir feit av pepsi max, men skulle vel helst ha drukket vann i stedet for?

Pepsi max er ikke farlig så bare drikk :) Men tung styrke er det du bør trene om du vil stramme opp, sammen med et kcal underskudd, da går du også ned i fett% :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Som eelise sier - skriv opp hva du spiser ila en dag så kan vi hjelpe deg deretter - det er mye enklere for oss å hjelpe deg. Greit nok at du synes det er kjedelig å trene i styrkesal - jeg mistenker også at du synes det fordi det er fremmed og du ikke føler du får noe ut av tiden der, nettopp fordi du ikke har kunnskapen som trengs enda. Hva med å ta kontakt med en veileder/pt der du trener? Step/styrketrening i sal er bedre enn ingen trening - men det er for lett belastning og for mange repetisjoner til at det kan kalles styrketrening. Mao en helt annen verden enn den du har i styrkesalen. Styrketrening bygger muskler og kan hjelpe deg ned i vekt/stramme opp, spesielt fordi du ikke har særlig erfaring med denne type trening! Kroppen tilpasser seg fort, og det bør du utnytte deg av :) Pepsi max er det like mange kalorier i som vann, men søtningsstoffene kan trigge til videre søtsug og sult dersom en har litt trøbbel med å skille mellom faktisk sult og "lyst"/cravings. Dersom ingenting skjer - er det ikke på tide å bytte gir da? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frokost 1 delikatesse sesam knekkebrød med avocado, beaconost, egg eller laks. 1 stort glass med lettmelk og o boy (2 ss:blush:)

Lunsj 3 stk delikatesse sesam knekkebrød med roastbeef, 2 stk frukt og/eller gulrot og 0,5 pepsi max. Den siste uken har jeg byttet ut knekkebrød med salat med egg.

Middag; Variert, men kylling i ulike varianter, red, green, paneng curry alle med kokosmelk), sweet and sour (ferdigvariant) med ekstra grønnsaker, ris. Spagetti med karbonadedeig, taco med skjell. Forsøker hele tiden å ikke spise meg stappmett.

Utfordringen er vel etter kl 20 når barna er i seng når mor og far føler de fortjener noe ekstra- dette skjer ikke hver dag altså, men da kan potetgull posen komme på bordet. Noen ganger blir det is til dessert, hmmmm ble litt mer bevisst på hva jeg putter i meg når jeg skriver du opp her.....:blush:

Har forsøkt å spise cottage cheese, men den likte jeg ikke. Mager kesam går bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Frokost 1 delikatesse sesam knekkebrød med avocado, beaconost, egg eller laks. 1 stort glass med lettmelk og o boy (2 ss:blush:)

Lunsj 3 stk delikatesse sesam knekkebrød med roastbeef, 2 stk frukt og/eller gulrot og 0,5 pepsi max. Den siste uken har jeg byttet ut knekkebrød med salat med egg.

Middag; Variert, men kylling i ulike varianter, red, green, paneng curry alle med kokosmelk), sweet and sour (ferdigvariant) med ekstra grønnsaker, ris. Spagetti med karbonadedeig, taco med skjell. Forsøker hele tiden å ikke spise meg stappmett.

Har forsøkt å spise cottage cheese, men den likte jeg ikke. Mager kesam går bedre.

Bytt ut knekkebrødmåltidene med kjøtt/fisk og grønnsaker (ser du har byttet det ut allerede - bra! men hiv på mer protein, en kyllingfilet i tillegg til egg gir både proteiner og sunt fett)

Utfordringen er vel etter kl 20 når barna er i seng når mor og far føler de fortjener noe ekstra- dette skjer ikke hver dag altså, men da kan potetgull posen komme på bordet. Noen ganger blir det is til dessert, hmmmm ble litt mer bevisst på hva jeg putter i meg når jeg skriver du opp her.....:blush:

Det er nok helt klart her problemet ligger..

Når jeg trener styrke i sal så passer jeg å ha på så mye vekter jeg klarer, jeg er som oftest tom når vi er ferdige :)

Men jeg tviler på at de vektene du løfter kan sammenlignes med et tungt sett markløft der du kun klarer 3-4 rep.. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ny her å har heller aldri diskutert noe i et online forum, så beklager på forhånd vist jeg gjør noen generaltabber. Jeg ville bare fortelle at for min del handler det ikke om jeg "vasker pizzaen" eller om jeg stapper i meg luft eller cottage cheese. Jeg har brukt denne dietten: Xtreme Fat Loss Diet -Home som har hjulpet meg usansynlig mye (usansylig da jeg i utgangspunktet kun tror på fysisk fostring)! Jeg har alltid vært aktiv, men ble ble plutselig slått i bakken av en uforklarelig utmattelses sykdom (M.E.) som jeg max klarte å utføre 60% av energien å derav kom kiloene også. Med mye mental trening, var ikke født med jernvilje, og dette diett programmet holder jeg vekten og muskelmassen, ifølge mine treningsfrender å lege, utrolig godt. Kan dette være noe for deg? Håper dette hjalp for noen da jeg sjeldent tar meg tid til nettprat. Ha en god natt alle å måtte en "sterk" dag stå for tur ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...