Gå til innhold

erfaringer og vektresultater på PSMF-dietten


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er rett for meg å svare da jeg fremdeles holder på med PSMF. Har holdt på i 4 uker nå og gått ned 15 kg og tenker å fortsette i 8 uker til før jeg tar to ukers pause for å spise "normalt" for så å fortsette til jeg når målvekten.

Dæven, det var masse på 4 uker D:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjørte en 17 dagers i mars, gikk ca ned 5 kg. Men var fordårlig med oppkarbing og litt for glad i festing. Så de kg kom raskt tilbake. Men er du målrettet og motivert ere en grei kur for noen uker. Holder på med litt av den samma nå, bare ligger noe høyere på karb og fett. Og merker ikke noe til hodepinen denne gangen, samtidig at jeg har mye mer energi nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er rett for meg å svare da jeg fremdeles holder på med PSMF. Har holdt på i 4 uker nå og gått ned 15 kg og tenker å fortsette i 8 uker til før jeg tar to ukers pause for å spise "normalt" for så å fortsette til jeg når målvekten.

Ikke verst, har du mye å ta av som går så fort og mye ned i vekt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ferdig på lørdag etter 25 dager på PSMF med 2 oppkarbinger + spisedag på diettslutt. Gikk ned 6 kg. Hargått opp igjen ca 1 kg som antakelig var vann. Har droppet veldig i fett%. Jeg synes det var en grei diett. Spiste meg mett 3-4 ganger om dagen, men merket etterhvert at jeg hadde lite energi. Den siste uka var jeg ganske apatisk og lite hyggelig å være sammen med fordi jeg ikke brydde meg om noen ting. Jeg er et menneske som er opptatt av resultater, og jeg synes derfor ikke dietten var spesielt vanskelig, fordi det var utrolig motiverende å se resultater omtrent fra dag til dag :) (du kan se fremgang i loggboka mi)

Jeg spiste mye kylling, en del scampi og ytrefilet og litt karbonadedeig. En gang i uka spiste jeg laks. Utenom det gikk det bare i grønnsaker (stort sett brokkoli eller agurk/grønn paprika) og proteinlefser til kvelds.

Etter PSMF hadde jeg en spisedag, før jeg nå arbeider med å komme meg opp i normal energimengde. Jeg spiser mye av de samme matvarene, bare litt mer + en god del mer karbohydrater i form av havregryn, riskaker og frukt :) I tillegg spiser jeg litt mer av andre grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ferdig på lørdag etter 25 dager på PSMF med 2 oppkarbinger + spisedag på diettslutt. Gikk ned 6 kg. Hargått opp igjen ca 1 kg som antakelig var vann. Har droppet veldig i fett%. Jeg synes det var en grei diett. Spiste meg mett 3-4 ganger om dagen, men merket etterhvert at jeg hadde lite energi. Den siste uka var jeg ganske apatisk og lite hyggelig å være sammen med fordi jeg ikke brydde meg om noen ting. Jeg er et menneske som er opptatt av resultater, og jeg synes derfor ikke dietten var spesielt vanskelig, fordi det var utrolig motiverende å se resultater omtrent fra dag til dag :) (du kan se fremgang i loggboka mi)

Jeg spiste mye kylling, en del scampi og ytrefilet og litt karbonadedeig. En gang i uka spiste jeg laks. Utenom det gikk det bare i grønnsaker (stort sett brokkoli eller agurk/grønn paprika) og proteinlefser til kvelds.

Etter PSMF hadde jeg en spisedag, før jeg nå arbeider med å komme meg opp i normal energimengde. Jeg spiser mye av de samme matvarene, bare litt mer + en god del mer karbohydrater i form av havregryn, riskaker og frukt :) I tillegg spiser jeg litt mer av andre grønnsaker :)

Så bra!! :) Har veldig lyst til å fullføre denne dietten, mange som sier at man burde ligge unna når man bare skal ned noen få kg, men tror jeg vil forsøke fordet :)

Det er jo kjempe bra! 6 kg er jo endel, i tillegg til fettet og ikke bare væske.

Men, hva er oppkarbingsdag og spisedag? :S Skjønner ikke det helt, hehe.

Hvordan skal man forholde seg mat osv. etter endt PSMF-diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :D Da får jeg bare stikke innom apotek1 og fikse det jeg trenger :)

Jeg fikk eksem på hendene når jeg var lenge i ketose, altså når jeg spiste for lite karber. Har hørt om andre som har erfaringer med det samme. Jeg økte på karbene, og eksemet forsvant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man forholde seg mat osv. etter endt PSMF-diett?

Hva folk velger å gjøre etter dietten er nok veldig individuellt. Det viktigste er vel at du finner ut hva du vil før du begynner, hvis ikke kan du plutselig ha ett problem.

Min plan er å ha kosthold som minner om dietten, men med trege karbohydrater og litt mer fett. Kommer også til å tillate meg litt utskeielser når en må (familiebesøk o.l). Tenker at da er det kanskje lettere å begynne på dietten igjen (jeg trenger nok flere runder).

(Har forresten lagt ut resultater etter første uka på loggen min, så du kan jo sjekke den om du vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet mandag 30 april. Er per idag ned 4.4kg og har ikke hatt noen problemer underveis, utenom litt sulten nå og da. Tenkter å kjøre totalt 16 dager før jeg tar en pause, kjører ikke refeeds underveis.

4,4kg på 3 dager? Shiiiit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører den dietten nå og jeg elsker den. Har ikke særlig problemer med sultfølelse, og ser allerede resultater etter 6 dager nå. Eneste utfordring er å spise nok proteiner og mindre fett, ofte klarer jeg ikke spise opp all maten :p

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Startet mandag 30 april. Er per idag ned 4.4kg og har ikke hatt noen problemer underveis, utenom litt sulten nå og da. Tenkter å kjøre totalt 16 dager før jeg tar en pause, kjører ikke refeeds underveis.

oi, såpass. Da er du jo bare på 3 dagen og fått såpass stort tall? Mest sannsynlig væske da. men har du mye å ta av? Føler meg litt frekk å spørre, men ja..

Reefeds, hva kan det være? Om det er noe form for godis, brus osv. så går ikke det inn i kroppen min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører den dietten nå og jeg elsker den. Har ikke særlig problemer med sultfølelse, og ser allerede resultater etter 6 dager nå. Eneste utfordring er å spise nok proteiner og mindre fett, ofte klarer jeg ikke spise opp all maten :p

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Herlig! Kjører du fra et oppsatt program?? Tror det er lettest for meg. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, såpass. Da er du jo bare på 3 dagen og fått såpass stort tall? Mest sannsynlig væske da. men har du mye å ta av? Føler meg litt frekk å spørre, men ja..

Reefeds, hva kan det være? Om det er noe form for godis, brus osv. så går ikke det inn i kroppen min :)

Lov å spørre :) Bomma på dato da, så startet 23 april, ikke 30. Litt forskjell der. Er mye væske til å begynne med her men merker buksa sitter løsere. Startvekt var 96.6kg fordelt på 180cm så ingen sylfide, men er nå endel muskler der og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å spørre :) Bomma på dato da, så startet 23 april, ikke 30. Litt forskjell der. Er mye væske til å begynne med her men merker buksa sitter løsere. Startvekt var 96.6kg fordelt på 180cm så ingen sylfide, men er nå endel muskler der og :)

Ja, så at du skrev det, men fikk ikke kommentert det. hehe. Uansett, er jo ganske bra start! :)

Nei, men med den fremgangen så går det nok veldig fint! Hvor lenge skal du fortsette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea

Jeg ville lest meg skikkelig godt opp på dette opplegget, og satt meg inn i ulike begreper som karbohydrater, sukker, fett og refeeds, FØR du eventuelt starter opp dette programmet. Jeg har gått på det i to uker før, og merket nesten ingen ting. Jeg fikk dårlig fordøyelse, og følte meg ikke bra. I tillegg gikk jeg opp alt etter endt diett, og jeg spiser lavkarbo.

Bli altså ikke skuffet dersom det ikke fungerer som du tror det skal gjøre. Synes kanskje du er litt ung til å følge en slik diett, og den anbefales ikke til slanke mennesker med mindre de skal være med på fitnesskonkurranser. Bare for å ikke starte brann under et eventuelt psykisk problem som du kanskje ikke vet du har. Jeg har selv slitt lenge med kroppsbildet mitt, det er nok litt forvrengt. Jeg er normalvektig, og nå 24 år. Hadde jeg begynt å spise på denne måten når jeg var på din alder, vet jeg at jeg hadde begynt å slite... Bare noen ord jeg tenkte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så at du skrev det, men fikk ikke kommentert det. hehe. Uansett, er jo ganske bra start! :)

Nei, men med den fremgangen så går det nok veldig fint! Hvor lenge skal du fortsette?

I første omgang blir det nok til og med 9 mai, reiser bort etter det. Så blir det vel bare tull fra da og til og med helga etter 17 mai. Deretter kjører jeg på igjen. Mål er å pushe vekta ned mot 85kg, samtidig som jeg mister minimalt med muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linnea

Jeg ville lest meg skikkelig godt opp på dette opplegget, og satt meg inn i ulike begreper som karbohydrater, sukker, fett og refeeds, FØR du eventuelt starter opp dette programmet. Jeg har gått på det i to uker før, og merket nesten ingen ting. Jeg fikk dårlig fordøyelse, og følte meg ikke bra. I tillegg gikk jeg opp alt etter endt diett, og jeg spiser lavkarbo.

Bli altså ikke skuffet dersom det ikke fungerer som du tror det skal gjøre. Synes kanskje du er litt ung til å følge en slik diett, og den anbefales ikke til slanke mennesker med mindre de skal være med på fitnesskonkurranser. Bare for å ikke starte brann under et eventuelt psykisk problem som du kanskje ikke vet du har. Jeg har selv slitt lenge med kroppsbildet mitt, det er nok litt forvrengt. Jeg er normalvektig, og nå 24 år. Hadde jeg begynt å spise på denne måten når jeg var på din alder, vet jeg at jeg hadde begynt å slite... Bare noen ord jeg tenkte

Skjønner fult ut med hva du mener. Men jeg vil prøve noe som virkelig setter igang forbrenningen og magefettet. Har prøvd det meste, trener som bare det og spiser sunt, veier maten min for å få totalt med næringsstoffer osv. Det ligger i familien dette med magefettet, så tror NOE av det er genetisk... jeg gir meg ikke, men vil prøve denne dietten ut, men tror den vil funke siden jeg har gått på shakediett fra allevo tidligere. Er ikke feit eller stor i det hele tatt, men vil ha det siste mage/rygg fettet bort for å få en bedre selvfølelse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...