Gå til innhold

Mosjonistgym VS hardcore gyms - alene


Jadzhia

Anbefalte innlegg

Eg trener på eit kommersielt gym av to grunnar: eg bur longt ute på sotra utan lappen, og bornepassen på gymen.

Noko av det mest irriterande med kommersielle gym, er dog fjortisklyngene som okkuperar kanskje tre stasjonar, gjerne då knebøyracket, og rugar på det i over ein time. Då snakkar me: ta tre kvartbøy, le om at dette var for lett, diskutere og fnise i eit kvarter, legge på meir vekt, ta en kvartbøy til, syte i femten minutter, ta av vekt, og le av heile greia. Så er det kompisen sin tur å gjere samme leksa.

Spesielt når dei skal begynne å kommentere teknikken din etterpå: "herregud, ho må nesten miste kontroll på stanga, ser du kor longt ned ho går? Haha!" (ATG knebøy. Jatta!). Eller den enno kjekkare: "Hahaha, kva gjer ho her inne?!? Ho kan vel ikkje løfte noko! Øyh, dama! Kom deg på ein zumbatime eller noko!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spesielt når dei skal begynne å kommentere teknikken din etterpå: "herregud, ho må nesten miste kontroll på stanga, ser du kor longt ned ho går? Haha!" (ATG knebøy. Jatta!). Eller den enno kjekkare: "Hahaha, kva gjer ho her inne?!? Ho kan vel ikkje løfte noko! Øyh, dama! Kom deg på ein zumbatime eller noko!"

HÆÆ? Har folk virkelig sagt det til deg? Fy søren, så frekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis aldri opplevd sånne kommentarer som det der med unntak av en bodybuilder som ikke trodde jeg kunne spotte ham med 35 kgs hantler ( nuuull problem :p )

Jeg får heller mange positive kommentarer om at jeg er sterk, har bra teknikk, og flere spør meg om hjelp ( i benk, militærpress, mark, og knebøy ) Elsker Elixia selv om jeg flirer når jeg tenker på han som tok skulderpress bak med smithstang som stønnet som bare det med "bare" 10 kg på hver side :D ) pratet litt med ham etterpå siden han fikk vondt av smithmaskinen, så nå tar han militærpress heller med fristang ( 25 kg stang )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skal prøve crossfit, når jeg har BRA nok teknikk i alle de nevnte baseøvelsene og nok erfaring til å løfte skikkelig.

Crossfit er sikkert bra om du GJØR det riktig(ALDRI PRØVD), men er jo alltid noen idioter som KUKER rundt.

Der var noen morsomme eksempler :D hahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve crossfit, når jeg har BRA nok teknikk i alle de nevnte baseøvelsene og nok erfaring til å løfte skikkelig.

Crossfit er sikkert bra om du GJØR det riktig(ALDRI PRØVD), men er jo alltid noen idioter som KUKER rundt.

Sirkeltrening kan være bra. Crossfit suger baller.

Vesentlig å skille mellom de to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke mye å velge mellom på denne lille plassen jeg bor på nå. Trener på Friskhuset, som fungerer greit nok vil jeg tro. Ikke så ille at handlter stopper på 34 kilo (65 kilo tror jeg). Har knebøy rack, en dårlig benk, et par belter og akkurat nok plass til å ta pressvendinger. - Også har vi naturligvis massevis av strapping young lads som pumper bicepsen sin annen hver dag.

Har trent der i snart ett år, og sjokkerende nok, sist jeg var på trening møtte jeg på en ung herremann som trente stronglifts 5x5. Fikk faen meg helt bakoversveis da jeg så han gikk ATG i knebøy. Når gode treningsrutiner har ankommet en liten drittplass i Vesterålen så er vi revolusjon nært.

Edit: Må nevne at de 4 siste personene som har jobbet på senteret har vært full-on retards. Han som styrer sjappa driver å ansetter tullinger gjennom NAV, og resultatet blir deretter; disse folka holder seg bak skranken de få timene de er på og gjør ikke annen nytte enn å låse inn hønseflokken når de kommer for zumba timene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent på både Spenst Arendal (mosjonistgym), FitnessXpress Bislett (billigkjede) og Sandaker treningssenter (hardcoregym):

Spenst er rent og har nyere apparater og en bra kondisjonsavdeling, de har forskjellige timer og squash"hall" for de som bruker det + barnepass, frokost osv. MEN, de har ingen ordentlig plass å varme opp/tøye, rackene er elendige, dårlig utvalg av vektskiver (de er små og de har ikke 15kg skiver en gang!), dårlig plassutnyttelse, fjortisfaktor, mye folk på ettermiddagen, dyrt.

Sandaker treningssenter har veldig gode rack, godt utvalg av hantler og vektskiver, hammer strenght apparater (plate loaded), dyktige og hyggelige ansatte (en eks. styrkeløfter og en eks. bodybuilder bl.a), ingen fjortisfaktor, billig og ikke masse folk! MEN, hygenisk er det vel ikke, litt utdaterte kondisjonsapparater, litt lite plass (men er ikke folksomt).

FitnessXpress er vel en mellomting, mye nytt utstyr, boksering og sekk, klatring, brukbare rack, renslig, stor kondisjonsavdeling, ok frivektsavdeling, TRX/Redcore/Turnringer, nok plass å varme opp/tøye på og det er billig. MEN det er folksomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...