Gå til innhold

Spiser dere godteri?


Anbefalte innlegg

Ja får så mageknip at jeg såvidt klarer å stå oppreist når jeg spiser vaffler/boller!:eek: I helga drakk jeg hele 5 øl og lå å hylgrein på badegulvet av smerter i kroppen. Har aldri vært så dårlig i mitt liv! Sukker er kanskje verstingen. Da blir jeg slapp og dårlig i både hodet og magen. Snodig det der? Er det fordi kroppen ikke er vant til karbs, eller kan man bare være intolerant? Jeg ble forsåvidt ganske dårlig av hvetemel og sukker før jeg spiste lavkarbo også.

Blir lettere å holde seg unna da, så det er jo egentlig ikke så dumt?:p Men såklart kjipt å bli så dårlig når man først skal kose seg litt..

Oi, såpass... Corona neste gang, hehe :-P

Sukker gjør ikke så mye nytte, egentlig. Mange som ikke tåler laktose, gluten eller sukker, de tror de lider av mageproblemer. Særlig når man også dropper det i kostholdet i en periode, blir nok kroppen helt satt ut. "Hva er dette????"

Har du vondt i magen, er dagen ødelagt for min del...

Finnes jo mye annet å kose seg med. Krever litt mer forberedelser, men det er jo verdt det :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser litt snop på lørdager. Blir som regel en pose potetgull og en stor sjokoladeplate på deling med sambo`.

Trener på lørdagene også, så samvittigheten er litt bedre på kvelden.

Lørsdagsmiddagen er også noe ekstra, med litt mer karbo enn ellers i uka :)

Magen min tåler visst heller ikke boller, hvitt brød og vanlige vafler o.l. lengre. Spiste litt baguett på jobb forrige uke, og fikk skikkelig mageknip og luftsmerter etterpå :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, såpass... Corona neste gang, hehe :-P

Sukker gjør ikke så mye nytte, egentlig. Mange som ikke tåler laktose, gluten eller sukker, de tror de lider av mageproblemer. Særlig når man også dropper det i kostholdet i en periode, blir nok kroppen helt satt ut. "Hva er dette????"

Har du vondt i magen, er dagen ødelagt for min del...

Finnes jo mye annet å kose seg med. Krever litt mer forberedelser, men det er jo verdt det :-P

Jepp. Å lage søte bakverk uten sukker og hvetemel er jo null problem.

Litt verre om man er i selskap osv, men de får vel bare tåle at man ikke hiver innpå med kaker.

Hvordan er corona bedre foressten?:)

Jeg kan bli dårlig av laktose også. Men så lenge jeg ikke overdriver inntaket av melkeprodukter så går det helt fint:) Det tror jeg ikke jeg klarer meg uten heller.. Noe godt må jeg da få kunne spise uten å havne i fosterstilling:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at du ikke trenger å frykte sukker? Har du tatt glukosebelastningstest eller testa deg for f.eks den mannlige versjonen av PCOs? Eller har du sjekka du at du ikke har latent diabetes?

Har du sjekka om du har lymfekreft? Har du sjekka om du har nyrestein?

Det er mye man kan ha, men jeg ser ingen grunn til å tro at jeg har dårlig insulinrespons eller lignende. Jeg er frisk og rask, trener ofte, og er aldri syk. Folk flest har jo ikke diabetes e.l. da det vanligste faktisk er å være fritatt for enkeltsykdommer. Jeg spiser veldig lite sukker/godteri av gammel vane, men jeg er ikke noe redd for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke godteri lenger - dèt har jeg sjeldent lyst på. Om jeg har lyst unner jeg meg litt om det passer i forhold til karb og div jeg skal ha i meg i løpet av dagen, men elsker å bake - så... Det blir en del søtt likevel :-)

Dog uten sukker og gluten og med masse protein!

Og pepsi max drikker jeg det jeg vil av..

Elsker det :-) At jeg får i meg litt aspartam i ny og ne satser jeg på at kroppen min tåler da jeg generelt har et ganske strikt og rent kosthold med ellers lite tilsetningsstoffer, lite fett og i det hele tatt. Kroppen er ikke så skjør! Takk og pris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pepsi max drikker jeg det jeg vil av..

Elsker det :) At jeg får i meg litt aspartam i ny og ne satser jeg på at kroppen min tåler da jeg generelt har et ganske strikt og rent kosthold med ellers lite tilsetningsstoffer, lite fett og i det hele tatt. Kroppen er ikke så skjør! Takk og pris!

Det regnes som trygt for en person på 60 kg å drikke 5,5 liter light-brus tilsatt aspartam hver eneste dag.

Det er stor sikkerhetsmargin på disse tallene, så du kan sikkert drikke ennå mer også, men det tror jeg ikke du har behov for ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekka om du har lymfekreft? Har du sjekka om du har nyrestein?

Det er mye man kan ha, men jeg ser ingen grunn til å tro at jeg har dårlig insulinrespons eller lignende. Jeg er frisk og rask, trener ofte, og er aldri syk. Folk flest har jo ikke diabetes e.l. da det vanligste faktisk er å være fritatt for enkeltsykdommer. Jeg spiser veldig lite sukker/godteri av gammel vane, men jeg er ikke noe redd for det.

Har faktisk sjekket det :):p

Folk flest tror jo ikke de har dårlig insulinrespons før de faktisk viser symptomer på det, f.eks forverra syn, tørste, vektøkning, befruktningsproblemer etc etc etc. Jeg har ikke dårlig insulinrespons, for det har jeg sjekket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye forskjellig og mye spennende. Igår spiste jeg 4 biter sjokolade og fikk nærmest orgasme. Det var verdt opplevelsen, så hadde ikke så mye dårlig samvittighet. Idag derrimot spiste jeg et stykke ostekake, og jeg nærmest svelget hele i sin helhet, for at den dårlige samvittigheten ikke skulle stoppe meg, men jaggu tok den meg og jeg gikk hjem fra festen og håper jeg klarte å forbrenne det.

Men ut ifra det dere skriver, har jeg bestemt meg for å spise godis annen hver helg og sunn godis som grønnsaker og dipp annen hver helg igjen. Også skal jeg PRØVE å beregne det i daglige kaloriinntaket mitt, men hvis jeg ikke klarer det, skal jeg ikke ha dårlig samvittighet. Også tenker jeg at hvis jeg klarer snart å begyne å trene sikkelig, så vil jeg være fornøyd med innsatsen min uansett.

Fra et liv der man ikke tenker over hva man spiser og drikker og ikke beveger seg nesten i det hele tatt til å tenke hva man spiser og drikker, passer på karbohydrater, sukker og fett og med stort ønske om å komme igang med trening 3 dager i uka, skal jeg klare dette. Dette skal GÅ bra! Vekta skal gå ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det regnes som trygt for en person på 60 kg å drikke 5,5 liter light-brus tilsatt aspartam hver eneste dag.

Det er stor sikkerhetsmargin på disse tallene, så du kan sikkert drikke ennå mer også, men det tror jeg ikke du har behov for ;).

Puh, turte nesten ikke å sjekke det selv. Her går det minst en liter om dagen :ninja: Tenkte som så at 1) når det tross alt selges i Norge og 2) Pepsi Max faktisk er min største last, vel, da drikker jeg Pepsi Max. Hver eneste dag. Men nå skjønner jeg jo at jeg er GODT innenfor sikkerhetsmarginen uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5,5 liter light brus ja:p vil man ikke da også komme over anbefalt dose veske i løpet av en dag?

Tenker siden jeg har lest at det er farlig å drikke for mye vann også. hehehe! 5,5 liter er jo sykt mye

Grensa som er satt av forsvaret til USA eller hvem det var, er elleve liter. Så man er fortsatt bare halvveis :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grensa som er satt av forsvaret til USA eller hvem det var, er elleve liter. Så man er fortsatt bare halvveis :p

Serr:eek: Tror jeg har lest flere steder at man ikke bør drikke mer enn 2 maks 3 liter, og alt over det kan være skadelig for nyrer elns.. Kanskje jeg må slutte å tro på alt jeg leser. 11 liter, da måtte jeg hatt TV og stormkjøkken på do hvis jeg skulle klart meg gjennom dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serr:eek: Tror jeg har lest flere steder at man ikke bør drikke mer enn 2 maks 3 liter, og alt over det kan være skadelig for nyrer elns.. Kanskje jeg må slutte å tro på alt jeg leser. 11 liter, da måtte jeg hatt TV og stormkjøkken på do hvis jeg skulle klart meg gjennom dagen

Hvis man har to friske nyrer klarer de nok noen liter om dagen. Tror hovedproblemet for de som har dødd av vannforgiftning (tilgi meg, men lol) var at mineralbalansen i kroppen blir helt satt ut av spill. Og det liker verken hjerne eller muskler eller organer. Men det er jo uansett ingen grunn til å høytrykksspyle kroppen hver dag, 2-3 liter er nok en mer fornuftig anbefaling :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...