Gå til innhold

program for fitness model ala Greg Plitt


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På hvilket nivå er du? Det tar mange år, og krever litt flaks fra naturens side i forhold til hvilke gener du har fått tildelt. Er du ny innen styrketrening skal du ikke begi deg ut på et program som er i nærheten av det Greg Plitt opererer med, da du får større utbytte av noe annet med din treningstoleranse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Du er i en perfekt alder for å IKKE trene som Greg Plitt. Tren med tunge vekter, kjør gjennom hele kroppen minst 3 ganger i uka, og spis mye. Det er ikke noe poeng for deg å kjøre et program som splitter opp kroppen til en gjennomkjøring per muskelgruppe i uka osv. Med din alder, testosteronnivå etc bør du kjøre et fullkroppsprogram og spise mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

En fitnesskropp er bare en kropp med muskelmasse og lav fettprosent. Det å bygge musklene mest mulig effektivt er prioriteten din per idag, og da er fullkropp det beste alternativet. Få opp styrken din i øvelser som knebøy, markløft, benkpress og roing som første prioritet. Alt dillet med isolasjon av f.eks biceps og triceps skal ikke gå utover de store øvelsene. Anbefaler deg å teste ut et program til punkt og prikke først. Om du føler du har kapasitet til det etterhvert, så kan du legge til litt småtteri.

Men det blir senere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jester

Det er ikke programmet som gir deg kroppen du vil ha, det er hva du legger i av arbeid i treningen og kosten OVER TID!

Støtter det som blir foreslått til deg her, sats på å bygg deg opp en solid grunnstyrke og treningstoleranse nå, så har du evig mye igjen for det senere når du vil begynne å "sikte deg inn på spesifikke mål"

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ok, tusen takk!

så altså: fullkroppsprogram og ikke noe fitness program? ennå målet er en fitness kropp?

Du får ikke "fitness-kropp" om du ikke bygger muskler. For å bygge muskler må du spise og trene tungt og som et resultat bli sterkere. Fitnesskroppen tar år å bygge, men er du dedikert så har du kroppen du ønsker en dag.

For nybegynnere så er fullkroppsprogram 3 dager i uken det beste framgangsmåten. Det er ikke før du har trent et par år at man bør dele opp kroppen litt mer. Så ikke stress med det, og fokuser på baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, militærpress osv, så skal du se at du får resultater, så lenge du passer på å spise nok og riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jester
ok, takk!

er det noe håp for endel muskler til sommeren allerede?

trener fyrstikkprogrammet nå, men det er bare midlertidig

Spis godt og tren tungt, sov mye så er du i allefall bedre rustet en om du "kuker rundt" og bruker treningstiden på å tenke detaljer i stedet for de store linjene. Kan godt hende du får pakket på deg litt masse, men det er veldig opp til deg og individuelt :)

Ps, ikke hopp fra program til program hele tiden

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...