Gå til innhold

Hvordan fjerne fettet på innsiden av lårene og fettet på hoftene?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå jogga 2-3 ganger i uken siden september, å magen har blitt strammere, å jeg har fått mer muskler på lårene, men fettet på innsiden av dem er fortsatt like mye, å hoftefettet er også like mye. målebåndet måler 80-81cm rundt hoftene og magen, akkurat det samme som det gjorde da jeg begynte å trene. skal nå begynne å jogge 4 ganger i uka, sånn at jeg kommer best mulig i form frem ti sommeren. Men hvordan øvelser kan jeg ta for å fjerne detta fettet som jeg er så misfornøyd med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Ikka bare har hun ingen grunn, hun bør ikke anbefales den dieten i dert hele tatt! De som KAN dietten, anbefaler den IKKE til unge jenter, og vertfall ikke jenter som har slitt med selvskading etc. De

Greit: Fra spøk til alvor - ja/nei-maskinen vil på ingen måte hjelpe deg med å oppnå mindre lår. Kunne bare ikke dy meg!! Det er dessverre umulig å punktslanke kroppen. Vi kvinner er så uheldige

Nå synes jeg VIRKELIG folk må slutte å kaste ut psmf-anbefalinger!!! Jenta har ingen som helst grunn til å gå på PSMF!

Postede bilder

Annonse

Gjest theschei

Det er flere artikler som sikkert kan gi deg bedre svar enn jeg kan her inne, men hovedpoenget er at: Det fungerer ikke å punktforbrenne. Styrketrening vil ha bedre effekt på speilbilde ditt enn joggingen har, tro meg. Så beveg deg inn i styrkesalen ;) Lykke til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
en slik maskin finns ikke på det treningsenteret som er jeg jeg bor :(

Greit: Fra spøk til alvor - ja/nei-maskinen vil på ingen måte hjelpe deg med å oppnå mindre lår. Kunne bare ikke dy meg!!

Det er dessverre umulig å punktslanke kroppen. Vi kvinner er så uheldige at vi lagrer veldig mye fett på mage, hofter og lår. For å få gjort noe med det må du rett og slett gjøre noe med fettprosenten din. Hvordan spiser du i dag?

Som velvet nevnet: Styrketrening er alfa og omega! Ro ned på kondisjonstrening og begynn å trene styrke og du vil raskt se resultater. (Nei, du vil selvsagt ikke få store muskler på en-to-tre.)

Ellers anbefaler jeg deg å ta å lese noen av artiklene du finner her, samt ta en titt på loggene som ligger i forumet for inspirasjon.

Lykke til!:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Det er flere artikler som sikkert kan gi deg bedre svar enn jeg kan her inne, men hovedpoenget er at: Det fungerer ikke å punktforbrenne. Styrketrening vil ha bedre effekt på speilbilde ditt enn joggingen har, tro meg. Så beveg deg inn i styrkesalen ;) Lykke til!

noen bra øvelser som hjelper med å bli kvitt fettet på lårene og hoftene ? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fettet på hoftene KAN reduseres ved å ligge på siden på en matte samtidig som du bruker en vekt på 5kg og holder den på magen mens du løfter deg opp og ned på siden ved bare å bruke muskler og den nedre armen til å støtte deg på. ta 15 rep x 3

(litt vanskelig forklart, men...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Greit: Fra spøk til alvor - ja/nei-maskinen vil på ingen måte hjelpe deg med å oppnå mindre lår. Kunne bare ikke dy meg!!

Det er dessverre umulig å punktslanke kroppen. Vi kvinner er så uheldige at vi lagrer veldig mye fett på mage, hofter og lår. For å få gjort noe med det må du rett og slett gjøre noe med fettprosenten din. Hvordan spiser du i dag?

Som velvet nevnet: Styrketrening er alfa og omega! Ro ned på kondisjonstrening og begynn å trene styrke og du vil raskt se resultater. (Nei, du vil selvsagt ikke få store muskler på en-to-tre.)

Ellers anbefaler jeg deg å ta å lese noen av artiklene du finner her, samt ta en titt på loggene som ligger i forumet for inspirasjon.

Lykke til!:)

Åh, jeg holdt nesten på å svelge teen min i vrangstrupen i stad av innlegget ditt. Jeg tenkte "WHAT?" :p

Men joa, jeg bruker ja/nei-maskinene selv faktisk. I supplement til frivekter. :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Greit: Fra spøk til alvor - ja/nei-maskinen vil på ingen måte hjelpe deg med å oppnå mindre lår. Kunne bare ikke dy meg!!

Det er dessverre umulig å punktslanke kroppen. Vi kvinner er så uheldige at vi lagrer veldig mye fett på mage, hofter og lår. For å få gjort noe med det må du rett og slett gjøre noe med fettprosenten din. Hvordan spiser du i dag?

Som velvet nevnet: Styrketrening er alfa og omega! Ro ned på kondisjonstrening og begynn å trene styrke og du vil raskt se resultater. (Nei, du vil selvsagt ikke få store muskler på en-to-tre.)

Ellers anbefaler jeg deg å ta å lese noen av artiklene du finner her, samt ta en titt på loggene som ligger i forumet for inspirasjon.

Lykke til!:)

spiser to skiver grovt brød med leverpostei/ost til frokost, samme til lunch. noen ganger drikker jeg shake fra noka. middag er ikke alltid jeg spiser fordi jeg er jempe lei av mat, så da blir det heller til at jeg spiser müsli med biola, brød, eller shake. når jeg spiser middag pleier jeg å spise ganske sunt, magert kjøtt, grønnsaker, fullkornspasta eller ris. men problemet mitt er at jeg er så svak fo søte ting, tar krom tabeletter, men føler ikke at dem hjelper så mye.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Fettet på hoftene KAN reduseres ved å ligge på siden på en matte samtidig som du bruker en vekt på 5kg og holder den på magen mens du løfter deg opp og ned på siden ved bare å bruke muskler og den nedre armen til å støtte deg på. ta 15 rep x 3

(litt vanskelig forklart, men...)

Punktforbrenning er fortsatt ikke mulig

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest theschei
noen bra øvelser som hjelper med å bli kvitt fettet på lårene og hoftene ? :)

Det jeg mener med at du ikke kan punktforbrenne er at du i stor grad ikke kan trene enkelte øvelser for å fjerne fettet på enkelte steder på kroppen. Dette vil si at du ikke får smalere lår av å ta ja/nei-maskinen 100 ganger hver gang du trener.

Det som vil hjelpe, og som du sikkert kan få hjelp av en personlig trener (eller noen flinke folk her inne), er å sette opp ett treningsprogram med enkle øvelser som du kan begynne med. I starten vil du merke stor fremgang - uansett hvilke øvelser det gjelder. Dette, samt bevissthet rundt eget kosthold vil gjøre kroppen din strammere og du vil føle deg mer vel!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
spiser to skiver grovt brød med leverpostei/ost til frokost, samme til lunch. noen ganger drikker jeg shake fra noka. middag er ikke alltid jeg spiser fordi jeg er jempe lei av mat, så da blir det heller til at jeg spiser müsli med biola, brød, eller shake. når jeg spiser middag pleier jeg å spise ganske sunt, magert kjøtt, grønnsaker, fullkornspasta eller ris. men problemet mitt er at jeg er så svak fo søte ting, tar krom tabeletter, men føler ikke at dem hjelper så mye.

Dropp brødet, pastaen og risen som hovedandel av kostholdet, spis mer protein; fisk, kjøtt, egg etc, mer grønnsaker, mer fett, bær, litt frukt, melkeprodukter etc. Du får nok søtsuget under kontroll med litt mer fett i kosten.

Edit: Med det mener jeg LITT fett, ikke ta meierismør intravenøst, som noen tror når jeg sier litt mer fett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dropp brødet, pastaen og risen som hovedandel av kostholdet, spis mer protein; fisk, kjøtt, egg etc, mer grønnsaker, mer fett, bær, litt frukt, melkeprodukter etc. Du får nok søtsuget under kontroll med litt mer fett i kosten.

så knekkebrød til frokost og lunsj er bedre ? :) tror nok jeg må få noen til å lage en kostholdsplan til meg. er ikke lett å velge hva man skal spise når man er lei det meste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2-3 ganger i uken er ikke veldig mye. ta ett par dager til om du har mulighet for siste innspurt til sommern:) hehe.

kjør øvelser hvor du bruker mye energi. gjerne supersett, droppsett osv.

Styrketrening i seg selv forbrenner ikke veldig mye om man ikke kjører beinhardt

Lenke til innlegg
Del på andre sider
så knekkebrød til frokost og lunsj er bedre ? :) tror nok jeg må få noen til å lage en kostholdsplan til meg. er ikke lett å velge hva man skal spise når man er lei det meste.

spis karbsen på dagen og før trening, Glem at du er lei av mat, bare gjøre det:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2-3 ganger i uken er ikke veldig mye. ta ett par dager til om du har mulighet for siste innspurt til sommern:) hehe.

kjør øvelser hvor du bruker mye energi. gjerne supersett, droppsett osv.

Styrketrening i seg selv forbrenner ikke veldig mye om man ikke kjører beinhardt

som sagt skal jeg nå begynne å trene 4 dager i uken :) + 1 tl når jeg har tid. jeg har som sagt nesten bare jogget på disse mnd jeg har trent, så jeg aner ikke hva supersett, droppsett er. så en forklaring hadde vært fint :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...