Gå til innhold

Dagens mattips på facebook


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kyllingrull;

post-454-14440858642449_thumb.jpg

  • Lefser; 2 eggehvitter piskes stive. I den andre bollen blander du sammen 1 eggeplomme, 10 g mandelmel, 1 ts fiberhusk, 1 ss oregano, litt salt, litt vann og en ss mager kesam. Bland godt sammen og vend forsiktig inn i eggehvitten. Fordel utover et bakepapirkledd brett, strø over rikelig med oregano og sett brettet inn i ovnen på 200 grader i 10-12 min. Avkjøl og rull forsiktig av bakepapiret.


post-454-14440858642986_thumb.jpg

  • Fyll lefsene med ønsket fyll. Jeg brukte grillet kylling, en fargerik salat (hjertesalat, ruccola, mais, spisspaprika, rødløk og tomat) og aioli (1 ss mager kesam, 1 ts lettmaionaise, salt, pepper, 1/2 fedd hvitløk og liten ts sweet & sour).


Håper det smaker

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

imag0135-jpg.9303

Enchiladas:

Fyll:

Biffkjøtt (like bra med kylling, svin eller aller best, alle 3 samtidig!)

Chilibønner

Stekt squash, sopp og løk

Hjemmelaget salsa:

Tomat

fersk koriander

vårløk

chili

salt

pepper

olivenolje

limejuice

Topping:

Vårløk og paprika (fersk paprika synes jeg er bedre en varmebehandlet)

Rømme med hvitløk

Alt dette fylles i tacowraps og gratineres med ost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-599-14440859124093_thumb.jpg

Ovnsbakt kyllingfilet med sellerifries, mager kesam, cottage cheese og salat.

Sellerifries:

1/2 sellerirot skjæres i ønskede biter, og kokes i et par minutter. Deretter krydrer man med ønsket krydder (Jeg brukte meksikansk grillkrydder, chili-krydder salt, pepper og litt gurkemeie), før man steker i ovn på 225 grader i 30-40 minutter.

Kyllingfilet:

En filet krydres godt (Jeg brukte Forest blend-krydder, chili-krydder, salt og pepper), før den legges i folie med litt vann. Stekes på 200 grader i ca 30 min. Det kommer ann på hvor stor fileten er, og hvor oppskjært den er.

post-599-14440859123269_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk omelett

2 egg

2 eggehviter

En dæsj vann

Et par skinkebiter

Litt fetaost

Stenfrie oliven

Cherrytomater

Søtpaprika

Litt hvitost

Pepper

  • Bland egg og eggehviter med litt vann, og ha i ønsket mengde pepper.
  • Skjær skinken i terninger, og bland inn.
  • Skjær opp fetaost i små terninger, og oliven i skiver. Cherrytomater deles i to og paprika i mellomstore biter, bland så alt dette godt inn.
  • Ha røren i en ildfast form, og stek på 200 grader i ca 25 min, gjerne åpne ovnen hvert 10 min for å slippe ut damp.
  • Etter 25 min, strør du over litt raspet hvitost, la så omeletten stå til osten er gyllen.
  • Bon apetit!

Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt

post-10232-14440859231654_thumb.jpg

post-10232-14440859234869_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig gode kyllingburgere!! perfekt til grillen

Spicy kyllingburger

400 g kyllingkjøttdeig

1 egg

1 tskj fiberhusk / sammalt mel

1-2 charlottløk

purreløk

gul og rød paprika

chili

Peppersymfoni, malt koriander, grillkrydder, paprikakrydder, kyllingkrydder

  • Bland kyllingkjøttdeig, mel/fiberhusk og egg
  • Finhakk løk, paprika, chili og purreløk, og bland det inn i kjøttet
  • Tilsett krydder og pepper
  • Grilles på aluminiumsbrett, evt stekes

Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt

post-10232-14440859895223_thumb.jpg

post-10232-14440859897108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilde nr 1: Kyllingfilet med blomkål"risotto". Risotto lages som vanlig risotto, men av raspet blomkål, med sjampinjong, rødløk og brokkolistilk i små staver. Krydres med timian og evt litt parmesan.

Bilde nr 2: Wok med kyllingfilet, sjampinjong, rødløk, brokkoli og rosenkål. Krydres med ingefær og koriander, samt sitron- eller limesaft.

Bilde nr 3: Tacokjøttboller med guacamole og ovnsstekte søtpotetskiver. Tacokrydder er oregano, paprika, spisskummin, hvitløkspulver, chili, salt og sukrin.

Bilde nr 4: Kyllingsalat med stekt halloumi-ost, tomat, purreløk, eple og sorte oliven.

Bilde nr 5: Mørbradbiff med potetmos og stekt løk og paprika. Potetmosen krydres med muskat og gressløk. post-1743-14440859944439_thumb.jpg

post-1743-1444085993905_thumb.jpg

post-1743-14440859941585_thumb.jpg

post-1743-14440859942648_thumb.jpg

post-1743-14440859943493_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeenkel og god laksesalat!

[ATTACH]34118[/ATTACH]

Det du trenger er to laksefilet (krydres som du vil), isbergsalat, ruccolasalat, cantaloupemelon og fetaost. Toppes med mager kesam. Lett som en plett og kjempedigg! Vil du ha det mer mettende (og tåler karbs) er det også godt med makaroni eller annen pasta i.

Ekstra godt med dressingmiks i kesamen! F. eks Knorr sin greske miks.

post-7295-14440860363944_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...