Gå til innhold

Dagens mattips på facebook


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

KYLLINGGRYTE MED KIKERTER

1 grilla kylling eller noen kyllingfileter1 boks kikerter

1 paprika

1/2 chilisaften av 1/2 sitron

2 ss currykrydder

ca 2cm(?) ingefær

1 boks lettere kokosmelk

1 fransk hvitløk eller 2-3 fedd1 løk

Hvis du bruker kyllingfileter steker du disse først. Deretter fortsetter vi sammen. Paprika, løk, hvitløk, chili og ingefær surres lett i gryta, før du tilsetter kyllingen. Deretter krydrer du med curry en og heller over ca 1 dl vann. La dette putre litt til vannet nesten forsvinner. Hell kokosmelka oppi, og la småkoke på svak varme i lang tid, kanskje 30-45 min? Rett før servering kan du putte oppi kikertene (husk å skylle de godt i kaldt vann først!).

Kyllinggryte – À la Schumacher

[ATTACH]109314[/ATTACH]

post-6209-14440945249725_thumb.jpg

post-6209-14440945248899_thumb.jpg

post-6209-14440945249347_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FROKOSTKAKA SI, DET

Til 1 minikake

6 toppede ss lettkokte havregryn

1dl melk

1 lite egg

1 eple

Søtning og kanel

Begynn med å koke gryna i melk. Bruk mindre væske enn vanlig, det skal bare bli en tjukk klatt, ikke grøt. Når det er kokt sammen veldig fort (trengs i grunn ingen koketid, skal bare koke opp og henge sammen), blander du inn egget og litt søtning. Putt i en liten form eller bare som en klatt på et stekebrett. Nå kan du dandere litt med eplebiter og toppe med kanel. Putt i stekeovnen på ca. 200 grader i 10-15 minutter.

Har du vanilje kasein proteinpulver tilgjengelig, så kan jeg tipse at det er godt med et par ss i røra.Frokostkake – À la Schumacher

post-6209-14440945251142_thumb.jpg

post-6209-14440945250561_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KYLLINGGRYTE MED KIKERTER

1 grilla kylling eller noen kyllingfileter1 boks kikerter

1 paprika

1/2 chilisaften av 1/2 sitron

2 ss currykrydder

ca 2cm(?) ingefær

1 boks lettere kokosmelk

1 fransk hvitløk eller 2-3 fedd1 løk

Hvis du bruker kyllingfileter steker du disse først. Deretter fortsetter vi sammen. Paprika, løk, hvitløk, chili og ingefær surres lett i gryta, før du tilsetter kyllingen. Deretter krydrer du med curry en og heller over ca 1 dl vann. La dette putre litt til vannet nesten forsvinner. Hell kokosmelka oppi, og la småkoke på svak varme i lang tid, kanskje 30-45 min? Rett før servering kan du putte oppi kikertene (husk å skylle de godt i kaldt vann først!).

Kyllinggryte – À la Schumacher

[ATTACH]109314[/ATTACH]

[ATTACH=full]109315[/ATTACH][ATTACH=full]109316[/ATTACH]

Den så jo bare dritgod ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahah, ja du sier noe der :p er vel noe som kan sløyfes for å få den ned

50g mariekjeks - gjelder bare å finne en erstatning for dette dersom en syntes det bli for mye kcals ;) men hva da liksom..?! Knuste knekkebrød gir neppe samme smak :p Eneste jeg kan komme på som ertstatning er knuste slike skorper/skalker/kavringer ?! =) (eller evt riskaker!! men det syntes jeg egentlig er æsj..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50g mariekjeks - gjelder bare å finne en erstatning for dette dersom en syntes det bli for mye kcals ;) men hva da liksom..?! Knuste knekkebrød gir neppe samme smak :p Eneste jeg kan komme på som ertstatning er knuste slike skorper/skalker/kavringer ?! =) (eller evt riskaker!! men det syntes jeg egentlig er æsj..)

Neste gang du drar tils sverige kan du kjøpe sukkerfri digestive kjeks og bruke!:-D

Ellers vil jo havregryn stekt i vann og sukrin og avkjølt sikkert smake herlig sammens med!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn veldig off topic; jeg har aldri vært i sverige.....!!

haah, WHAAT! Bestevenninna mi hadde ikke vært utenfor norge før i fjor - så skjønner grunner og sånt - Men da bør du altså ta deg en tur! De har SÅ mye bra vi ikke har, og mye billigere:D Campingtur til sverige om sommeren er magisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haah, WHAAT! Bestevenninna mi hadde ikke vært utenfor norge før i fjor - så skjønner grunner og sånt - Men da bør du altså ta deg en tur! De har SÅ mye bra vi ikke har, og mye billigere:D Campingtur til sverige om sommeren er magisk!

har værtmye utenfor Norge - det er derfor jeg syntes det er litt flaut å ikke ha vært i svergie... Har liksom være alle andre steder (Mexico, italia, portugal, nigeria, sør-afrika, danmark, skottland osv osv....) :p Men en gang!!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50g mariekjeks - gjelder bare å finne en erstatning for dette dersom en syntes det bli for mye kcals ;) men hva da liksom..?! Knuste knekkebrød gir neppe samme smak :p Eneste jeg kan komme på som ertstatning er knuste slike skorper/skalker/kavringer ?! =) (eller evt riskaker!! men det syntes jeg egentlig er æsj..)

ja tror jeg ville prøvd med skorper, det skal nok bli like greit. finnes vel noen lov karbs av de også, eller hvis man er helt rå så lager man lav karbo brød selv, for å så lage egne skorper som man kan ha.. mye styr men vil nok tro det blir ganske bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PROTEINBAR

Til 4 små, eller 2 store

2 scoop (60g) sjokoladeprotein jeg brukte 100% Whey Gold Standard extreme milk chocolate

1 ss peanutsmør

1 stor, toppet ss store havregryn

Bittelitt væske for å kunne kna de godt sammen

Nøtter eller sjokolade til topping

Bruk hendene til å blande alt. Begynn med bittebittelitt vann, kna godt, før du ser om du faktisk trenger mer. Forme til barer, og sett i kjøleskapet en halvtimes tid, eller i fryseren et par minutter. Topp med et par mandler (eller bland de inn i baren) eller smelt sukkerfri sjokolade, og drypp over (eller bare dypp hele baren oppi). De er litt mer praktiske å spise hvis du lager de mindre.

post-6209-14440945343457_thumb.jpg

post-6209-14440945342892_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PROTEINBAR

Til 4 små, eller 2 store

2 scoop (60g) sjokoladeprotein jeg brukte 100% Whey Gold Standard extreme milk chocolate

1 ss peanutsmør

1 stor, toppet ss store havregryn

Bittelitt væske for å kunne kna de godt sammen

Nøtter eller sjokolade til topping

Bruk hendene til å blande alt. Begynn med bittebittelitt vann, kna godt, før du ser om du faktisk trenger mer. Forme til barer, og sett i kjøleskapet en halvtimes tid, eller i fryseren et par minutter. Topp med et par mandler (eller bland de inn i baren) eller smelt sukkerfri sjokolade, og drypp over (eller bare dypp hele baren oppi). De er litt mer praktiske å spise hvis du lager de mindre.

[ATTACH=full]109451[/ATTACH][ATTACH=full]109452[/ATTACH]

Mat for mons :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FROKOSTKAKA SI, DET

Til 1 minikake

6 toppede ss lettkokte havregryn

1dl melk

1 lite egg

1 eple

Søtning og kanel

Begynn med å koke gryna i melk. Bruk mindre væske enn vanlig, det skal bare bli en tjukk klatt, ikke grøt. Når det er kokt sammen veldig fort (trengs i grunn ingen koketid, skal bare koke opp og henge sammen), blander du inn egget og litt søtning. Putt i en liten form eller bare som en klatt på et stekebrett. Nå kan du dandere litt med eplebiter og toppe med kanel. Putt i stekeovnen på ca. 200 grader i 10-15 minutter.

Har du vanilje kasein proteinpulver tilgjengelig, så kan jeg tipse at det er godt med et par ss i røra.Frokostkake – À la Schumacher

[ATTACH=full]109318[/ATTACH][ATTACH=full]109319[/ATTACH]

bilde av det ferdige produktet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLOMKÅLSUPPE À LA SCHUMACHER

1 pakke bacon

2 blomkålhoder

4-5 dl helmelk eller matfløte

2 fedd hvitløk

Salt, pepper

1/2 muskatnøtt

En god olje

Stek først baconet, og legg på tørkepapir for å bli sprøtt. Kok blomkålen i vann, bare nok til å dekke alle topper, i ca 15 minutter. Hell så av vannet, men behold ca 1/3 i kjelen, det er med på å bli suppe. Bruk en stavmikser til å mose blokålen i gryta. Konsistensen bestemmer du selv, men jeg liker når supper er litt tjukke. Så tilsetter du salt og pepper etter smak, finhakka hvitløk, revet muskatnøtt og melk. Mer melk hvis du vil ha en helt tynn suppe. La småputre i 5-10 minutter. Topp med bacon, litt blomkåltopper (tok noen til side når de var ferdig kokt, før mosinga begynte), og noen drypp med en god olje.

Suppe – À la Schumacher

post-6209-14440945703675_thumb.jpg

post-6209-14440945703193_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingsalat

Til 2 personer

2 store kyllingfileter jeg bruker First Price 2kg frossen

1 avocado

1 pakke cherrytomater

1/2 rødløk

1 paprika

Ruccola og spinat

Sukkererter

Kyllingen er stekt i currykrydder, salt, pepper og spisskummen. Oppi avocadoen er det 2 ss kesam blandet med hvitløk og salt.

Kyllingsalat – À la Schumacher

post-6209-14440946148408_thumb.jpg

post-6209-14440946147771_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...