Gå til innhold

Bilder som får deg til å roflmao :) (GTFIH for luulz) (PICS)


Lz'Pv Bruh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 26,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • ubertass

    5308

  • Gamla

    1343

  • Andreas87

    1157

  • KiVi

    982

[ATTACH=full]149341[/ATTACH]

Ikke glem den klassiske regelen fra UD 2-1 (ble visstnok fjernet i 1998) som omhandler fall på sykkel. Man skulle ifølge den rope ut "Hjelp, hjelp jeg faller" tre ganger mens man kontrollert faller mot høyre. Det med høyre ble visstnok innført i senere tid, for da den ble innført skulle man sykle på venstre side (for å se møtende trafikk, og før det sikkert fordi trafikken gikk på andre siden av veien?). Da sto det selvsagt at det kontrollerte fallet skulle være mot venstre. Lite hensiktsmessig å falle ut i veibanen eller lande på en offiser eller husmor.

Det var tider, det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Ikke fordi det er en lolz kommentar, men fordi folk som fortjener kudos bør få kudos; Du, min gode mann, DU har skjønt det!

...og det er litt sørgelig at "han som ikke liker whiskey" kan mer om hvordan man drikker det enn de som kaller seg "kjennere". Jeg vet til og med at man skal ha en liten vannkanne med hanken høyt oppe så man kan ha tommelen i vannet når man skjenker - for å kjenne at vannet er riktig temperert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er litt sørgelig at "han som ikke liker whiskey" kan mer om hvordan man drikker det enn de som kaller seg "kjennere". Jeg vet til og med at man skal ha en liten vannkanne med hanken høyt oppe så man kan ha tommelen i vannet når man skjenker - for å kjenne at vannet er riktig temperert ;)

Skal vel strengt talt ikke skjenke vann oppi whisky-glasset heller. Holder å ta fingeren nedi for å dryppe noen dråper oppi whiskyen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er litt sørgelig at "han som ikke liker whiskey" kan mer om hvordan man drikker det enn de som kaller seg "kjennere". Jeg vet til og med at man skal ha en liten vannkanne med hanken høyt oppe så man kan ha tommelen i vannet når man skjenker - for å kjenne at vannet er riktig temperert ;)

Uten å skrive så alt for mye om det: "Whisky on the rocks" betyr egentlig Whisky servert med kald stein for å kjøle ned temperaturen på whiskyen. Etter det ble modernisert har uttrykket gått over til å bety isbiter, og det er for de fleste kjennere fyfy. Når det er sagt er smaken som baken og når noen argumenterer med: "Jeg syntes whiskyen smaker bedre med isbiter i" så er det vanskelig å si noe i mot.

Og apropos vann i whiskyen er det noen som mener det er like ille som å ha isbiter i den. Dog ofte mer godtatt.

Forskjellige typer whiskyer vil oppføre seg forskjellig når det kommer til temperatur. Hovedregelen er at den skal serveres romtemperert. Men husk, romtemperert i dag, er noe varmere enn det den var før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å skrive så alt for mye om det: "Whisky on the rocks" betyr egentlig Whisky servert med kald stein for å kjøle ned temperaturen på whiskyen. Etter det ble modernisert har uttrykket gått over til å bety isbiter, og det er for de fleste kjennere fyfy. Når det er sagt er smaken som baken og når noen argumenterer med "Jeg syntes whiskyen smaker bedre med isbiter i" så er det vanskelig å si noe i mot.

Og apropos vann i whiskyen er det noen som mener det er like ille som å ha isbiter i den. Dog ofte mer godtatt.

Forskjellige typer whiskyer vil oppføre seg forskjellig når det kommer til temperatur. Hovedregelen er at den skal serveres romtemperert. Men husk, romtemperert i dag, er noe varmere enn det den var før.

Som Afterall sier, så er det ikke snakk om å "skjenke oppi". Målet er å få whiskey-en temperert, noe den ikke vil være rett fra hyllen. Å kjøle den ned vil dempe smaken, og da kunne man like gjerne ha drukket noe annet.

Når det er sagt, så drikker jeg selv whiskey kun på to måter:

1. ca 30/70 med Bailey's

2. Whiskey on the rocks driver uten is (som alltid forvirrer bartendere en smule :D )

EDIT: For dem som ikke forsto #2 over, så er det...

OF6577440_MED.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...