Jump to content
Ultraboy

Trenger tips til mat.

Recommended Posts

Hei. Jeg er en gutt på 18 som liker å trene. Jeg trener som regel styrke, utholdenhet, fotball og litt langrenn.

Jeg går idrett og har følgende spm.

Min hverdag blir veldig aktiv. min hverdag i ukedagene ser sånn ca sånn ut.

07.30: Frokost. 60 gram havregrøt

10.00: 1.økt: Kan være fotball,utholdenhet, eller styrke. går før det meste i utholdenhet.

12.00.Lunsj. 70 gram havergrøt

16.00: Middag. spiser enten torsk, kyllingfillet, eller noe kjøtt

18.00 økt 2: styrke/fotball

Kveldsmat: kokt egg.

Jeg ønsker noen tips, jeg vil gå opp i vekt, bygge muskler men jeg vet at jeg spiser for lite, noen som har ett tips til mat jeg kan spise?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Enkelt og billig, er å frese opp no kyllingkjøttdeig/kyllingfilet og ha med no fullkornsris eller lignende. Pøs på med så mye grønnsaker du gidder.. Ellers er klassiker'n min;

150-300g Cottage Cheese

dynket i en del kanel og noe kardemomme

Nøttemix over

en SS med Lett Jordbærsyltetøy

Ett grønt eple

En banan

Mash it up!! Du må få i deg vesentlig mer proteiner. Og mtp. alderen din og at du er såpass aktiv, kan du også øke inntaket av karbohydrater! Havregryn er genialt med melk, frukt og grønt, pasta/ris etc. Spis til du faller om, men spis KORREKT! Cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spis mer! Rene proteinkilder, grønnsaker, karbkilder som ris, havregryn og frukt, og fett (nøtter, omega 3).

Du må legge kcal-inntaket litt over hva du trenger til vedlikedhold.

En annen ting som mange syns fungerer bra er å legge de fettrike måltidene tidlig på dagen og all karbohydratene til sent på dagen.

Ellers er det ørten andre tråder om akkurat denne problemstillingen og mange gode artikler som kan leses ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...