Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Widding

Er det vanlig at bcaa gir økt sultfølelse under faste?

Jeg er ikke 100% sikker på om det er bcaa'en, det kan også være at jeg har begynt å stå opp et par timer tidligere enn før, og dermed har flere våkne (sultne) timer.

Nej, de få gangene eg har vert sulten før trening har bcaa hjulet mot sultfølelsen.. syns eg har lest dette og ein plass, men ikkje 100% sikker.

Kan godt være det ja, men kroppen tilpasse seg somregel fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Proteiner vil jo også føre til økt insulin og dette kan nok føre til sultfølelse.

Er nok også det at man får litt mat/energi i seg så vil kroppen ha mer.

Nja, 10g BCAA vil gi en ganske liten respons i forhold til et stort proteinmåltid, det er jo noe av greia med at BCAA ikke "bryter fasten".

Tråd for spørsmål rundt BCCA og anbefalinger. Del gjerne dine erfaringer.

Jeg har fulgt PF (leangains-style) i noen år, og trives med det. I det siste har jeg begynt med bcaa i fasteperioden, og har merket at det gjør meg sulten..??

Så, mitt spørsmål er:

Er det vanlig at bcaa gir økt sultfølelse under faste?

Jeg er ikke 100% sikker på om det er bcaa'en, det kan også være at jeg har begynt å stå opp et par timer tidligere enn før, og dermed har flere våkne (sultne) timer.

Asle har jo skrevet at BCAA stimulerer til proteinsyntese (en krevende prosess), og det er derfor noen blir sultne hvis de spiser BCAA under fasteperioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken Bcaa løser seg opp fort i vann da?

Jeg må riste for harde livet for å få løst opp den fra Olimp... Irriterende.

Er det noen som har vært borti helt ublandet bcaa som løser seg 100% opp så hadde det vært topp å få høre hvilken type det er. Snakker her om en vare der det kun er BCAA som er ingrediens og ingen aroma og andre tilsetninger.

Men er det derimot blandet ut med noe så løser det seg mer opp, jo mer blandet ut jo mer sannsynlig at det blander seg ut og til slutt oppfører seg som vann i konsistens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært borti helt ublandet bcaa som løser seg 100% opp så hadde det vært topp å få høre hvilken type det er. Snakker her om en vare der det kun er BCAA som er ingrediens og ingen aroma og andre tilsetninger.

Men er det derimot blandet ut med noe så løser det seg mer opp, jo mer blandet ut jo mer sannsynlig at det blander seg ut og til slutt oppfører seg som vann i konsistens.

Jeg har prøvd med MYE vann og mindre vann men det blir sånne ekle små kuler oppi for det. :eek: Annet merke må prøves og det må smake godt. IKKE vannmelon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har vært borti helt ublandet bcaa som løser seg 100% opp så hadde det vært topp å få høre hvilken type det er. Snakker her om en vare der det kun er BCAA som er ingrediens og ingen aroma og andre tilsetninger.

Men er det derimot blandet ut med noe så løser det seg mer opp, jo mer blandet ut jo mer sannsynlig at det blander seg ut og til slutt oppfører seg som vann i konsistens.

Myrevolution sitt BCAA uten smak løser seg helt opp. Alle de andre jeg har hatt og løser seg helt opp om de står lenge nok med nok vann. Olimp og Xtend sine også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myrevolution sitt BCAA uten smak løser seg helt opp. Alle de andre jeg har hatt og løser seg helt opp om de står lenge nok med nok vann. Olimp og Xtend sine også.

Det er samme som jeg har, ja den løser seg opp til slutt men det er ikke instant blankt vann for å si det sånn og det gjelder nok de fleste. Men det kan hjelpe å bruke litt lunkent vann og la det stå litt.

Ren BCAA er somregel litt "kram" i konsistensen og trenger å stå litt for å løses opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Widding

myprotein.co.uk sin bcaa e ganske grei. Ingen klumper men blande ut 20-30g i 0.4-0.5dl vann og det funke greit. ingen overraskelser. smake stabilt nasty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil oppvarming av BCAA gjøre noe skade på aminosyrene? Har en gammel boks med L-Leucine (bulkpowders.co.uk) som jeg ikke har giddi å bruke pga. latterlig dårlig vannløselighet. Men når jeg kokte vann i sta, og hadde pulveret oppi, blandet det seg nesten fullstendig (to korn på toppen).

????

Artig note, prøvde som sagt å ha kokende vann rett ut fra vannkokeren, og leucine ble så godt som fullstendig oppløst. Lot vannet stå og bli kaldt igjen, gjett hva... aminosyrene blir til flak igjen, og flyter opp på toppen. Tror det bare er å gi opp :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...