Gå til innhold

BCAA-Tråden


Lachfaderen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville ikke tatt sjansen på å bestille BCAA fra USA. Stor sannsynlighet for at det blir snudd i tollen. Kjøp fra england istedet. Kan anbefale predatornutrition.com og discount-supplements.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta en beregning på hvor mye leucin du får for pengene ved å regne ut antall gram/3:1:1 vs 2:1:1.

Om du får, la oss si 120 kapsler a 500 g får du 60 g pulver med forholdet 3:1:1, noe som gjør at du får 36 g leucin for prisen. Som regel svarer rent pulver seg. Xpand finner du ved et google-søk. Xpand FX, så kan du velge hvor du vil ha det selv :)

jaja, men er noen kombinasjoner bedre enn andre? mtp at noen er 3:1:2 eller 4:1:1 eller 2:1:1 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mykje av BCAA-hypen kjem nok frå Berkhan.

What the Hell are BCAAs? And Why Should I Take Them?

BCAAs are Branched Chain Amino Acids. They are a group of 3 amino acids which work to alleviate or prevent muscle loss during intense and fasted exercise, with Leucine being a very important amino acid.

To simplify, BCAAs are source of fuel/energy for your body when working out to ensure no muscle loss happens.

If you prefer Whey Protein, take it. If you have eaten, BCAAs are not needed.

Om det faktisk har ein effekt skal ikkje eg våge påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oksidasjon av leucin øker under hardt fysisk arbeid, men om en får leucin fra mat i etterkant, før eller innen rimelig tid er ikke så viktig for de aller fleste.

FAS har jevnt fått økende aktivitet etter studiene på proteinsyntese begynte å komme ut, og det er flere navn jeg ville satt langt før Martin Berkhan som tross alt bare viderefører andres funn.

Kven ville du sagt kanskje hadde behov for BCAA?

Problemet med Berkhan sine påstandar er at eg ikkje finn det igjen andre stader, eller referansar. Det er godt mogleg han har fått det av andre, men det sprett ikkje opp på første side av eit Google-søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Anbefalinga om BCAA før fastande trening må jo ha kome frå ein eller anna plass. Får søke litt på PubMed.

Kort sagt påstår Berkhan at BCAA fungerer som energi/drivstoff for kroppen under fastande trening for å unngå muskeltap. Kor mykje musklar kan ein tape på 1-2 timar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar Prozyme før og etter trening, som har ett høyt innhold av BCAA.

Mitt spørsmål er: Bryter man fasten hvis man drikker 2 dl/20gr/med melk før og 3dl/30gr/med melk etter trening? Eller bør jeg kutte ut proteiner, og kun kjøpe BCAA? :)

Dette står under info:

  • Avansert proteintilskudd basert kun på rene proteinisolater utviklet for å støtte effektiv muskelvekst og restitusjon.
  • Spesielt høyt proteininnhold på 90% og tilnærmet fritt for laktose og fett.
  • Designerprotein med forskjellige protein og aminosyrekilder.
  • Tilsatt glutaminpeptid som støtter restitusjon og immunforsvar. Høyt innhold av BCAA aminosyrer.
  • Optimalt forhold mellom kasein og myse.
  • Balanserer karbohydratrike måltider, som vil redusere glykemisk indeks og insulinutsondring, noe som igjen kan ha gunstig effekt på forbrenning.
  • Gir en god milkshake konsistens og er meget god på smak.

Tech Nutrition - ProZyme 3kg

Sånn jeg ser det, er vel dette vinn, vinn, eller to fluer i en smekk osv osv... (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berkhan er, som seg hør og bør, veldig glad i Home - PubMed - NCBI Der er det mye kjekt.

Dekker en proteinbehovet fra kilder av kvalitet har en ikke behov for å legge til forgrenede aminosyrer for økt muskelvekst Med det forbeholdet er det ikke noen som har et behov for å bruke tilskudd fordi det er et behov for mer FAS enn kosten kan gi. På den andre siden har vi de som er litt i overkant glad i å eksperimentere og leker seg i perioder med å fjerne så mye fett som mulig fra kroppen. De har fremdeles ikke et fysiologisk behov for mer FAS, men kan ta det på grunn av det jeg nevnte som merkbart redusert trettbarhet og økt kognitiv fungering i perioder med lavere matinntak eller lange treningsøkter der det ikke er ønskelig å innta for mye energi før/under. Leucin har også innvirkning på leptin-utskillelse, så om en f.eks tar en FAS-faste vil en muligens kunne ha mer fett tilgjengelig, være mindre sulten og føle seg bedre. Men igjen - dette er sære mennesker vi snakker om. Kremt.

Når en inntar proteiner fra kilder med flere aminosyrer eller mat får en gjerne ikke et like raskt opptak heller, så effekten blir mindre merkbar.

Sjekk ut denne videon: http://www.youtube.com/watch?v=1YxsAy5zG0A

Og her er et sitat fra Lyle McDonald om bcaa: "In that vein, my general feeling is that, if sufficient dietary protein is being consumed (e.g. you’re following the recommendations in this book), additional BCAA is unnecessary and will have little to no effect. In most studies where BCAA had a benefit, it was on a background of inadequate protein intake."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du ser lengre opp er ikke dette noe jeg er uenig i. Som du også ser lengre oppe lurte jeg på hva som var synet ditt på annen effekt enn utelukkende på muskelvekst. Kaffe er ubrukelig fordi det ikke fører til muskelvekst.

Kan du gi meg kildene på at bcaa gir så mye energi som du sier da? :-) Ikke det beste eksempelet, for koffein er jo BEVIST at det gir mer energi :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du vet hvem Alan Aragon er:

3) If your protein intake is high, is separate BCAA supplementation warranted?

Alan: If protein intake is already high, then additional BCAA might only help via expectation bias/confirmation bias/placebo effect. If that’s the case, then great – kid yourself into further progress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er veldig bra du leser tingene til fornuftige folk, men igjen: Du gjentar bare det vi begge er enige om, og det både Lyle og Alan snakker om er i forhold til muskelvekst.

For tredje gang stiller jeg spørsmålet om hvilke andre grunner det kan være til å ta FAS annet enn direkte for muskelvekst på toppen av et allerede adekvat inntak, men merker jeg begynner å forvente en video av noen som sitter i boxeren og snakker.

You tell me. Jeg ser jo ingen andre grunner til å ta BCAA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...