Gå til innhold

Hva tar dere i beinpress?:)


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Med en vanlig beinpressmaskin med platevekter så tar jeg ca 560kg x10 i beinpresse og 650kg x5 i tåhev.

Men er som de andre sier, finnes mange forskjellige typer, hydraliske, mekaniske og de med platevekter, men platevekter er vel de som er mest vanlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 kg x 8-12 :oops:

Men det er en øvelse jeg synes er skummel pga bekkenet. Kjenner jeg får vondt når jeg legger på for mye i beinpress. Så da kjører jeg heller det jeg klarer uten at jeg blir haltete :rofl:

Jeg kjører denne typen nå;

[ATTACH]19118[/ATTACH]

Men liker denne bedre, men de har ikke akkurat denne typen der jeg trener. De har en som er enda brattere, og den er vond.

[ATTACH]19119[/ATTACH]

post-6618-14440842613047_thumb.jpg

post-6618-1444084261336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det kan variere..men hvis en kan linke til den man bruker...jeg har prøvd forskjellige selv..og vet det kan variere...derfor jeg spør også;) Hva med hvis man sier man tar utgangspunkt i en maskin som man presser utover altså med bena i 90 grader...verken for høyt opp eller for langt ned...og med bena i hoftebredde...for da tok jeg 200 kg i går på benpress...og jeg tar bare 130-150---kommer an på bra eller dårlig dag..på en annen maskin igjen...kunne sikkert greid enda mer på den første...hvorfor skal det være forskjellig med samme vekt ?:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig ting å spørre folk om tror jeg, kan sikkert skille flere hundre kilo med hvor dypt man velger å gå ned :)

Enig med dette. Merker også at bare hvilken posisjon man setter setet i også har stor innvirkning på hvor mange kg jeg klarer å presse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det kan variere..men hvis en kan linke til den man bruker...jeg har prøvd forskjellige selv..og vet det kan variere...derfor jeg spør også;) Hva med hvis man sier man tar utgangspunkt i en maskin som man presser utover altså med bena i 90 grader...verken for høyt opp eller for langt ned...og med bena i hoftebredde...for da tok jeg 200 kg i går på benpress...og jeg tar bare 130-150---kommer an på bra eller dårlig dag..på en annen maskin igjen...kunne sikkert greid enda mer på den første...hvorfor skal det være forskjellig med samme vekt ?:o

Dette har jeg også lurt på :huh: Hører at folk tar flere hundre kilo også sitter jeg der da med mine dårlige knær og tar usle 35-45 kg på beinpressen liksom :unsure: haha :) Hvorfor er det så stor forskjell?!

(Føler jeg må nevne at det var ei dame på gymmen som spurte meg om det var noe galt med beinpressmaskinen hun satt i, så jeg sa hun kunne ta min fordi jeg var ferdig, og hun klarte ikke den heller. Den sto på 35kg og hun innså etter noen sekunder at grunnen til at hun ikke klarte det var fordi hun var for svak! :wub: Så det kan ikke bare være meg? Hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har jeg også lurt på :huh: Hører at folk tar flere hundre kilo også sitter jeg der da med mine dårlige knær og tar usle 35-45 kg på beinpressen liksom :unsure: haha :) Hvorfor er det så stor forskjell?!

(Føler jeg må nevne at det var ei dame på gymmen som spurte meg om det var noe galt med beinpressmaskinen hun satt i, så jeg sa hun kunne ta min fordi jeg var ferdig, og hun klarte ikke den heller. Den sto på 35kg og hun innså etter noen sekunder at grunnen til at hun ikke klarte det var fordi hun var for svak! :wub: Så det kan ikke bare være meg? Hehe)

Håper vi får et litt kunnskapsrikt svar på dette:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg bytta fra nymotens apparat, hadde jeg stagnert på 95kg, men nå på to uker har jeg nesten dobla med den klassiske varianten, med vektskiver, og var på 180kg i går. Er veldig forsiktig med å legge på mer enn 5kg på en økt, pga svak brusk, men syns det går veldig raskt fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører sett på 200 kg når jeg først tar beinpress. Men har aldri skjønt den øvelsen. Jeg tar ikke engang 100 i knebøy, og der burde vel stort sett de samme musklene bli brukt?

nei er nok ikke det, knebøy tar mye på innside og bakside lår, bein press tar mye framside lår

og knebøy bruker resten av kroppen også som ikke beinpress bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...