Gå til innhold

Støtter venner og familie livsstilen deres?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Ikke alle som gjør det her hos meg og kjenner jeg sliter litt med dette.

Spesielt min mor som ikke fatter hva slags rare påfunn jeg nå har fått siste måndene:P

Skal jo ned en del i vekt men bygge og er veldig intr i fitness. Så tung styrketrening og proteinrik mat er jo greia. Men dette blir for mye for enkelte...magerkesam,cottage cheese,mye egg og rent kjøtt og grønnsaker....proteinpulver og proteinbakst...jeg spiser rar mat i følge alle rundt meg.

Er det virkelig så rar mat da? bare fordi jeg ikke stapper trynet med junk,kneipbrød og brunost og god gammeldags potet og kjøttkaker hver dag? :o

Folk vil være sunne og spør hvordan jeg har gått ned så mye i vekt...forklarer hvordan og de får helt kula..."neim,dette er bare for mye for meg,ikke min greie,jeg vil gå ned i vekt og få definerte muskler ved å spise normalt og gå turer,jeg<".....javel...men slik er det altså ikke:P

Irriterer meg grønnblå av folk for tiden....bare min samboer som støtter mitt valg av livsstil...godt er det men når man er mye med familien og velger å ikke spsie det samme som dem og det blir diskusjoner hver J**** gang...så blir en fed up:P

Hvordan er dette for dere andre som lever på feks diett og skal bli store og sterke?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir litt skremt av bekjentskapet deres! Ja, naturlig nok forstår ikke familien og vennene mine 100% interessen min, og lurer ofte på om det jeg gjør ikke er helt klokt (Typ; Spiser du ikke frokost? Alle ernæringsfysiologer, staten, blablabla, sier jo at frokost er dagens viktigste måltid?).

Men de støtter meg for det, fordi de ser hvor viktig det er for meg, og de ser at jeg har det bedre enn på lenge :) Prøvd å si noe liknende til dem, så kanskje de forstår litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninene mine tror jeg "slanker" meg, mener absolutt ikke jeg trenger å endre kroppen min. Men mamma er litt med da, fordi hun ønsker å gå ned litt selv.. Selvom ikke jeg ønsker å gå ned mye, snakk om 2 kg for å få ned fettprosenten. Så hun henger seg fort på mitt mønster når det gjelder mat! :) Venniner synes jeg er rar, samtidig som de synes det er gøy. For de seg jo at jeg har fremgang og da vil de prøve også :) Pappa synes det kjempe gøy, han er jo gammel bryter/langrennsløper/fotballspiller så er veldig opptatt av trening og har selv begynt å trene styrke og kjører samme program som meg faktisk :) Er ikke alle som har en pappa på 55 år som har en six-pack :) hehehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo` støtter meg 100%, og vet hvor viktig dette er for meg. :thumbsup:

Mutter`n skjønner ikke hva dette går ut på, så da jeg fortalte henne at jeg skulle på PSMF, så reagerte hun med; "hæ, skal du ikke spise mat??". Jeg forklarte selfølgelig skal jeg det, og fant ut at å forklare henne hva dette gikk ut på var meningsløst, så skifta samtaleemne. :whistling:

Søstra mi er nysjerrig, og støtter meg. Det hjelper veldig der at bestevenninna hennes også trener mye styrke, spiser masse protein osv. Søstra er gravid i 8.mnd med bekkenløsning, så venninna hennes har fått ordre av henne om å bli hennes "PT" når hun har født. :thumbsup:

Resten av familien har jeg ikke så mye kontakt med, så de vet ikke at jeg har endret livsstil, men skal feire bursdag til min far på søndag, og der er det IKKE sunn livsstil for fem flate øre, så der kommer nok kommentarene på løpende bånn, når jeg ikke fråtser i kaker. "Gleder meg" :sick:

My body, my choise! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir litt skremt av bekjentskapet deres! Ja, naturlig nok forstår ikke familien og vennene mine 100% interessen min, og lurer ofte på om det jeg gjør ikke er helt klokt (Typ; Spiser du ikke frokost? Alle ernæringsfysiologer, staten, blablabla, sier jo at frokost er dagens viktigste måltid?).

Men de støtter meg for det, fordi de ser hvor viktig det er for meg, og de ser at jeg har det bedre enn på lenge :) Prøvd å si noe liknende til dem, så kanskje de forstår litt bedre?

Helt enig:) Har prøvd,men spesielt min mor kommer bare med" phø,jamen,hvorfor må d være så ekstremt?!"...:eek:.......jeg synes ikke det er det jeg da..hehe...men det hjelper ikke å si det...jeg snakker det bort eller sier...jaja,men dette er mitt valg,jeg må få ete det jeg vil.

Da mumler hun noe langt der borte i det fjerne..."jaja...må baree holde på så du blir syk igjen" eller...jaja...du må ikke tro på alt du leser,spis nå normalt som alle andre folk"...jeg mååå jo le litt også..ignorance is bliss?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overrasket da jeg var hjemme til jul hos mor og far ( Hadde hatt litt drastiske endringer i fysikken) Fikk lite med kommentarer, sikkert fordi de synes det er bedre at jeg er aktiv og lager god mat fra bunnen av. En å sitte framfor PCen 10 timer om dagen og spiser pizza/ snop.

Mamma var bare glad for at jeg laget all maten min selv og pappa var glad for at han kunne ha mesteparten av potegullet for seg selv ( i motsetning til før ^^)

Eneste pappa som sier at jeg må passe på å ikke bli for tjukk med all den maten jeg spiser :p Og mamma som sa at jeg måtte slutte å trene siden jeg brøyt av skaftet på vår eneste isskje haha :D

Vennene mine er heldigvis også ganske opptatt av trening og kosthold, så hos meg er det litt motsatt.

Det er de som ikke er fulgt så interessert det kan bli mest slitsomt for når temaet trening og mat kommer opp :p

Har møtt på noen folk som tok livsstilen min opp og det som fungerte for meg var å være ærlig.

Simpelt bare fortelle at jeg var missfornøyd med den personen jeg var før og lever nå et mye bedre liv.

Kan dem ikke fordøye det, kan de bare stille seg i sidelinjen slik at jeg kan kjøre videre framover ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familie støtter ikke i det hele tatt, her er det tvilsomhet og motstand til hva jeg spiser og mengden med trening som det går i.

Endt opp med å kjøpe alt jeg må ha til kosthold osv selv, folket i huse liker ikke at jeg spiser så "lite" osv.. Heldigvis har jeg et par gode kamerater som støtter og det som er, noe som betyr ganske mye når det er ekstra tungt! Blir jo ikke bedre av at de næreste i familien ikke støtter og setter inn små støt mot at du vil gjøre noe positivt med livet ditt.. Glad jeg kommer meg bort fra dem om et par måneder nå, blir nok ikke et savn å ikke se dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig heldig som har en søtttende familie . Min forlovede er også blitt bitt av basillen så det gjorde alt mye enklere :) er litt morro når folk på jobben kommer inn på personal rommet å er nysjerrig på hva jeg har til lunch for noe i dag, de spør også å er veldig nysjerrig noe jeg synes er positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal kalle min familie.. De "glemmer" hva jeg spiser og ikke spiser, og blir like forbauset hver gang jeg takker nei til is og kaker. Får de samme spørsmålene igjen og igjen. Men de er ikke negative, selv om jeg nå har gjentatt det samme sikker 100 ganger de siste årene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Møter generelt mye forståelse fra både venner, familie og i jobbsammengeng. Har nok mye med at treninga mi begynte som rehabilitering for å komme meg tilbake i hverdagen, og at de rundt meg ser at jeg har stått hardt på, og gjør det mye for helsa, i tillegg til at jeg er blitt skambitt av basillen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjæreste som trener like mye som meg, men ikke som er like sunn da, haha! Men familien er veeldig skeptisk til det jeg gjør, og kritiserer meg for ALT... Er slik at når jeg har tatt 200 g karbonadedeig på tallerkenen, og fylt opp med MASSE grønnsaker for å faktisk bli mett... så tittet de på meg og bare: "Skal du seriøst spise alt det der? Da får du større magesekk, spiser mer og mer for hver gang, og tilslutt legger du på deg..." Også den evige masingen om at jeg blir feit av proteinpulver...... Bah...

Men de gjør så godt de kan, og har faktisk begynt å legge om litt på middager osv, slik at jeg faktisk også kan spise maten :) Men noen ganger gjør de ting virkelig vanskelig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjæreste som trener like mye som meg, men ikke som er like sunn da, haha! Men familien er veeldig skeptisk til det jeg gjør, og kritiserer meg for ALT... Er slik at når jeg har tatt 200 g karbonadedeig på tallerkenen, og fylt opp med MASSE grønnsaker for å faktisk bli mett... så tittet de på meg og bare: "Skal du seriøst spise alt det der? Da får du større magesekk, spiser mer og mer for hver gang, og tilslutt legger du på deg..." Også den evige masingen om at jeg blir feit av proteinpulver...... Bah...

Men de gjør så godt de kan, og har faktisk begynt å legge om litt på middager osv, slik at jeg faktisk også kan spise maten :) Men noen ganger gjør de ting virkelig vanskelig for meg...

Haha, magesekken din utvider seg og du må spise mer og mer, faktisk :) Den var ny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Ikke alle som gjør det her hos meg og kjenner jeg sliter litt med dette.

Spesielt min mor som ikke fatter hva slags rare påfunn jeg nå har fått siste måndene:p

Skal jo ned en del i vekt men bygge og er veldig intr i fitness. Så tung styrketrening og proteinrik mat er jo greia. Men dette blir for mye for enkelte...magerkesam,cottage cheese,mye egg og rent kjøtt og grønnsaker....proteinpulver og proteinbakst...jeg spiser rar mat i følge alle rundt meg.

Er det virkelig så rar mat da? bare fordi jeg ikke stapper trynet med junk,kneipbrød og brunost og god gammeldags potet og kjøttkaker hver dag? :o

Folk vil være sunne og spør hvordan jeg har gått ned så mye i vekt...forklarer hvordan og de får helt kula..."neim,dette er bare for mye for meg,ikke min greie,jeg vil gå ned i vekt og få definerte muskler ved å spise normalt og gå turer,jeg<".....javel...men slik er det altså ikke:p

Irriterer meg grønnblå av folk for tiden....bare min samboer som støtter mitt valg av livsstil...godt er det men når man er mye med familien og velger å ikke spsie det samme som dem og det blir diskusjoner hver J**** gang...så blir en fed up:p

Hvordan er dette for dere andre som lever på feks diett og skal bli store og sterke?;)

Er så enig. Folk rundt meg er sånn de også.... Men det har nok noe med at de ikke klarer å gjøre det selv. Og istedet kritiserer de og er misunnelige istedet. Jeg prøver å heve meg over det, selv om det er utrolig vanskelig til tider. Men du er flink, de er ikke :) Hvorfor skal vi lide for at andre mennesker velger å følge strømmen? Det er bare død fisk som følger strømmen. Jeg gidder hvertfall IKKE være en død fisk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...