Gå til innhold

Synlig blodårer


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

Men tror du sammenhengen med blodårer har noe å gjøre med hvem som har "gener" til å bli mer muskulær enn andre. Ser jo at folk i konkurranser og fitness blader har masse synlige blodårer (kan jo komme ann på fettprosenten)

Men jeg ser ofte at folk med mange synlige blodårer har større hender og tjukkere håndledd (kanskje pga mer testosteron) jeg tror nok disse også oftere blir mer muskuløse

Det er klart det kommer ann på fettprosenten, men ikke alle vil ha anlegg til å få "sprengende". Du nevner fitnessblader og konkurranser og de har jo relativt mange prosent høyere testosteronnivå i blodet enn vanlig dødelige :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lav fettprosent må jo gjerne kombineres med at man har en stor muskelmasse, som vil kunne øke diameteren på blodårene fordi det kreves mer blodtilførsel! (rett meg om jeg er på jordet)

Mener at man ikke alltid bør slenge genetikk-kortet på bordet! Skader motivasjonen veldig :p

Men det er jo selvfølgelig sånn at det er individuelle forskjeller blandt oss! Men jeg liker å tenke at vi har alle våre gode sider, dine er kanskje ikke blodårer i underarmen, men du har kanskje noe annet som andre sikler etter?! Selv har jeg ikke funnet min sterke side, hahaha! (men når jeg finner den skal jeg gni det inn i trynet på folk..:ninja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav fettprosent må jo gjerne kombineres med at man har en stor muskelmasse, som vil kunne øke diameteren på blodårene fordi det kreves mer blodtilførsel! (rett meg om jeg er på jordet)

Mener at man ikke alltid bør slenge genetikk-kortet på bordet! Skader motivasjonen veldig :p

Men det er jo selvfølgelig sånn at det er individuelle forskjeller blandt oss! Men jeg liker å tenke at vi har alle våre gode sider, dine er kanskje ikke blodårer i underarmen, men du har kanskje noe annet som andre sikler etter?! Selv har jeg ikke funnet min sterke side, hahaha! (men når jeg finner den skal jeg gni det inn i trynet på folk..:ninja:)

Takk for motivasjonen, det er jo litt sånn at man har lyst på det man ikke kan få. Jeg liker heller ikke genetikk-kortet, derfor tror jeg ikke på det heller.

Har nok mine ting også ja, har jævla store lår (uten at jeg har trent de noe særlig) det er noe folk ofte roser meg for :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at genetikken her er alfa omega for om du har synlige blodårer på armene eller ikke. Selvfølgelig også på temperatur, væskemengde i kroppen osv.. Jeg har sett folk som nesten har hatt hengemage og fremdeles har hatt blodårer på både underarmen og overarmen, mens hos andre som er i utrolig bra form men blodårene ikke har vist noen ting på armene. :)

Selv når jeg var på diett å skulle konkurrere så fikk jeg blodårer på magen , lårene , leggene osv før det til slutt slapp på armene og blodårene stakk frem der ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har erfart det er det ikke avgjørende at fett% er veldig lav-.. har hatt fett% på under 10% og oppmot 16%. Blodårene mine er generelt "usynlige" om morgenen, og blir VELDIG synlige etter langtur på sykkel, etter å inntak karbohyrdatrit drikke/mat (typisk etter/under trening) og når jeg er god og varm i kroppen. Er veldig frossen av meg, så om morgenen er årene helt vekke. Prøvde ta blodprøver kl 8 om morgenen....det endte med 8 stikk..!!!! Kl 15.00 derimot - 1 stikk og 4 glass - ikke noe problem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...