Gå til innhold

Synlig blodårer


AlexDefoe

Anbefalte innlegg

Ettersom det jeg alltid trodde så kom dette ann på å ha lav fettprosent og høy muskelvolum.

Muskler fordi, de presser blodårene mot huden, og lavere fettprosent slik at mann ser de.

Men, nå tenker jeg på blodårer i underarm da, hva kan gjøres for å få de frem mer?

Jeg har nesten ingen synlig blodårer i underarmen, og kan si at jeg har lav fettprosent. Jeg møter folk som er svakere enn meg i området rundt håndleddet og området der, og har så å si samme fettprosent men har likevel mange synlige blodårer.

Noen tips for hvordan jeg kan få frem blodårene, kan si at jeg får frem blodårer i biceps og litt på bryst, samt mange på halsen. Men ingenting på forarmen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobro

tviler på at sammensetningen muskelmasse/fettprosent er identisk................Men tror det er snakk om genetikk på dette området også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ogsåmye med temperatur, trykket i kroppen, og vannmengden kroppen holder å gjøre:) Er det kaldt vil de ikke synes.

Ja merker godt det der når jeg svetter og jobber hardt på arbeid, og der kommer de frem enda mer!:p morsomt!

Misunnelig på gutta med virkelig store blodårer, men de kommer vell med fettprosentnedgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva har genetikk med steroider og gjøre?

Det er jo folk med mye testosteron i kroppen som får fram fler blodårer, og steroider kan øke dette. Du ser jo ofte at folk som har brukt anabole hormoner har større blodårer enn folk som ikke har det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok mye å si med genetikk ja, når jeg var rundt 10%+ var det flere kamerater som hadde mye mer synlig blodårer på armene på høyere fettprosent. Så er det også avhengig av veldig mange faktorer som folk sier her. Men når du får en lavere fettprosent er det unngåelig at blodårene ikke kommer frem. Selv har jeg for synlige blodårer til tider, ser jo ut som jeg har tatt noe lureri. Så finnes det jo flere kosttilskudd som gjør at du får litt mer blodårer. L-Arginine ga en boost hos meg når jeg prøvde det.

Hva er det L-Argininine skal gjøre? Satser på at de blir mer synlige når jeg får mindre fettprosent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo folk med mye testosteron i kroppen som får fram fler blodårer, og steroider kan øke dette. Du ser jo ofte at folk som har brukt anabole hormoner har større blodårer enn folk som ikke har det

Kanskje det har noe med at de har større muskler og det krever større blodårer for å få frakta nok blod rundt i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sier har dette veldig mye med genetikk å gjøre. Noen har synlige, tjukke blodårer som ligger tett under huden, mens andre har mer dyptliggende og tynnere blodårer. Er lite man kan gjøre (på en sunn måte) for å få de frem om man først har dyptliggende og tynne årer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere sier har dette veldig mye med genetikk å gjøre. Noen har synlige, tjukke blodårer som ligger tett under huden, mens andre har mer dyptliggende og tynnere blodårer. Er lite man kan gjøre (på en sunn måte) for å få de frem om man først har dyptliggende og tynne årer...

Men tror du sammenhengen med blodårer har noe å gjøre med hvem som har "gener" til å bli mer muskulær enn andre. Ser jo at folk i konkurranser og fitness blader har masse synlige blodårer (kan jo komme ann på fettprosenten)

Men jeg ser ofte at folk med mange synlige blodårer har større hender og tjukkere håndledd (kanskje pga mer testosteron) jeg tror nok disse også oftere blir mer muskuløse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så muskuløs (enda). Men på den ene underarmen har jeg en tjukk blodåre som går midt oppå nesten hele armen. Den syns, mens på den andre underarmen har jeg ett par som går i kryss, de er like tjukk men syns ikke så godt. Fettprosenten min er ikke så lav, men heller ikke høy. Så det har nok en del med genetikk å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...