Gå til innhold

Hva er styrkeløft?


Gjest Am

Anbefalte innlegg

Litt dumt at olemann sauser sammen ulike saker her, for dette med Dietmar sitt hemmelighold er interessant.

Resten derimot er bare surmaget vas. Ta det fra en gamling som nettopp var på ungdom junior og veteran NM og der fikk et nærgående møte med de unge løfterne. Åpne, trivelig, fokuserte og full av guts, hormoner og - selvfølgelig - den nødvendige cockyness i selve konkurransesituasjonen.

Jezz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva hemmeligholdelse av programmer angår så synes jeg Keegil sa det greit: de har ingen måte å patentere det på e.l. og så lenge NSF bruker tid og penger kan de gjøre akkurat som de vil. Hva rekruttering angår så vil programmene som ligger tilgjengelige per i dag være langt bedre enn mye av hva man kan finne ellers er, med andre ord vil det være nok til at basillen setter seg fast og man fatter interesse for styrkeløft. Essensielt må du inn i en klubb hvis du vil videre, hvilket jeg synes er fair enough da du på det tidspunktet bidrar til NSF.

Når dèt er sagt så skulle naturligvis jeg også likt å se langt flere programmer tilgjengelige. Som IT-gutt ser jeg jo hva open source gjør med fremgang og muligheter, og jeg liker den kulturen veldig godt. Men igjen, full forståelse for at ikke alle har denne ideologien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener dere om følgende påstand:

Noen av de norske styrkeløfterene, spesielt blant de som er yngre, er litt vel høge på pæra, veldig opptatt av ting som å posere, vise seg frem, og jevnt over være veldig dominerende. Jeg vet ikke om dette er positivt eller negativt til rekrutteringen i styrkeløft?

Jeg ser ofte at de litt mer eldre løfterene er litt mer ydmyke, inkluderende og tilbakeholdne. Men slik er det vel med ungdommen ?

Styrkeløft handler vel først og fremst om å kunne bli sterkere, og skal være en sunn aktivitet? Det handler ikke om å ha fettprosent på 8% og oppføre seg som en douche ?

Høy på pæra eller gira for å vise seg frem? Tror noen velger å "posere" for å vise at de klarer å bygge muskler med styrkeløftprogrammer og at man ikke må kjøre strikt kosthold og byggerprogram for å klare det .. ;)

Jeg vet ikke hvilke kunnskap du sitter inne med eller hvem du er i det heletatt? men den eldre garden er mer ydmyke ja, de setter veldig stor pris på den fremgangen de klarer å oppnå og har ikke like stor behov? for å eksponere det for andre som kanskje den yngre garden har?

Helt enig, styrkeløft handler om å bli sterkeste mulig enkelt og greit. Dietmar anbefaler oss å ha en viss mengde fett på kroppen, minst 15% mtp. restitusjon og overskudd. Nå har ikke jeg opplevd at noen oppfører seg som douche? og tror ikke jeg vet om noen som har fettprosent på 8% heller.. :huh:

Du som har tett kontakt med Dietmar. Si til han at flere programmer med fordel kan legges ut på nett. Dette ville bidra både til å øke annerkjennelsen til Dietmar, og bidra til at terskelen for å bruke et styrkeprogram ville være mindre.

Innvendingene ville være at programmet ikke er individuelt tilpasset, og ikke vil passe til alle, men dette er noe utøveren selv må innse. Om det skrives klart og tydelig at programmet er en retningslinje og ikke en fasit, så burde ikke dette være et problem ?

Norge er et land med fem millioner mennesker, og du må melde deg inn i en klubb for å få et Dietmarprogram, hvorfor ikke legge det ut på nett, så hele verdens befolkning kan titte på det, og hvem vet, kanskje noen hadde hatt noen forbedringsforslag også!

Dietmar har allerede en enorm annerkjennelse internasjonalt så det skal ikke du være redd for :)

Vi som blir trent av han har et ganske bra forsprang til andre nasjoner! Det finnes løfter på VM som trener seg selv og ikke har tilgang til noe annet enn det de finner på nettet som de fleste andre.

Når vi er så heldig å ha Dietmar som sitter inne med den kompetansen han har så vil selfølgelig ikke NSF eller Dietmar dele dette med hele verden slik de kan oppnå de samme fordele som vi har på laget. For vi har en stor fordel med Dietmar siden han lager gode styrkeløftprogram som ikke bare øker nivået på landslaget, men på region og klubb-nivå også (y)

Verden har over 7 milliarder mennesker, så om vi klarer å holde dietmarprogrammene innenfor NSF og Norge så kommer vi til å fortsette å slå fra oss og vise oss frem internasjonalt i lang tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 3 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Annonse

  • 3 måneder senere...
Er det en plass man finner "krav" for løft for de forskjellige vektklassene ?

Eller hva som er forventet og løfte for og konkurrere i forskjellige klasser.. o0

De eneste "Krav" som er gjelder kvalifisering til Norgesmesterskapet for sin aldersgruppe og vekt (og evt spesialisert som benk-nm)

Ellers er det ingen krav eller forventninger som stilles til stevner med lavere "status" en NM som klubbstevner osv :)

Alle kvalifiseringskrav ligger på styrkeloft.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...