Gå til innhold

Hva er styrkeløft?


Gjest Am

Anbefalte innlegg

STYRKELØFT / POWERLIFTING

post-1026-14440841342304_thumb.jpg

Hva er styrkeløft?

Styrkeløft er en idrett hvor øvelsene knebøy, benkpress og markløft skal utføres i gitt rekkefølge.

Det er tre forsøk i hver av øvelsene og minst ett løft må være godkjent i hver øvelse for å få en totalsum.

Det er tre dommere der man må ha fått godkjent av minst to for at løftet skal være gjeldende.

Høyeste vekt løftet innenfor hver vektklasse avgjør hvem som vinner.

Hvis to eller flere løftere har løftet nøyaktig det samme totalt er det løfteren med lavest kroppsvekt som vinner.

Det finnes ulike forbund innenfor styrkeløft med ulike regler, men det klart dominerende forbundet er IPF (international powerlifting federation).

Antidoping: Et viktig punkt for Norges styrkeløft forbund (NSF) og IPF er sterk avstand fra doping. Dette er forbund som ønsker at man skal løfte på lik linje uten bruk av prestasjonsfremmende midler. Det er tett samarbeid med Antidoping Norge og WADA og styrkeløft er idretten med flest dopingtester i forhold til aktive løftere, noe som viser at vi har en seriøs holdning til dette temaet.

Vektklasser:

Eksempelvis betyr det at veier du for eksempel mellom 83,1 og 93,0 går man innenfor -93kgs klassen, skulle man veie 93,1 går man da opp i neste klasse som blir -105kg.

Herrer

(-52 for ungdom og junior), -59, -66, -74, -83, -93, -105, -120, +120

Damer

(-43 for ungdom og junior), -47, -52, -57, -63, -72, -84, +84

Årsklasser:

Ungdom - Fra den dagen du fyller 14år [M2]

Junior - Fra det året du fyller 19år [M3]

Senior - Fra det året du fyller 24år [M4]

Yngre veteran - Fra det året du fyller 40år [M5]

Eldre veteran - Fra det året du fyller 50år [M6]

Super veteran - Fra det året du fyller 60år [M7]

Øvelser

Knebøy

I knebøy har man stangen på ryggen og etter signal fra dommeren skal man bøye knærne til øverste kant av låret (hofteleddet) er like under knehøyde. Deretter skal man komme seg opp fra denne posisjonen og tilbake til utgangsposisjonen. Stanga settes så på plass etter signal fra dommeren.

I denne øvelsen brukes ofte belte, knebind og knebøydrakt som alle kan bidra til å forebygge skade og øke vekten man kan løfte.

Tillatt utstyr: Knebøydrakt, knebind, belte og håndleddsbind.

Tips: Strak rygg, trykk på hælen, knærne ut til siden og riktig pusteteknikk!

post-1026-14440929793613_thumb.jpg

Benkpress

I benkpress ligger man på en benk og holder stangen med strake hender. Etter signal fra dommeren senker man stangen til brystet, hvor man gjør et markert stopp. Løfteren får så signal fra dommeren om press, løfteren presser så stanga tilbake til utgangsposisjonen (strake hender). Etter signal fra dommeren settes vekta tilbake på stativet.

I denne øvelsen brukes ofte belte, håndleddsbind og benkpresskjorte som alle kan bidra til å forebygge skade og øke vekten man kan løfte.

Tillatt utstyr: Benkpresskjorte, håndleddsbind og belte.

Tips: Spenn kroppen, trykket på skuldrene og hælen, jevnt skyv og riktig pusteteknikk!

post-1026-14440841346962_thumb.jpg

Markløft

Her ligger stangen på bakken, og med valgfritt grep med begge hender (styrkeløftgrep - undertak med den ene og overtak med den andre) holder man stangen og løfter den til man står med strake bein og strak overkropp, og skuldrene er trukket tilbake. Etter signal fra dommeren skal stanga kontrollert settes tilbake på bakken.

I denne øvelsen brukes ofte belte og markløftdrakt som begge kan bidra til å forebygge skade og øke vekten man kan løfte.

Tillatt utstyr: Markløftdrakt, belte, turnsokker/sportssko og markløftstrømper

post-1026-1444084134803_thumb.jpg

Utstyrsfri løfting

Det er også mulig å løfte uten utstyr, da bruker man en obligatorisk løftesinglet (samme som i benkpress). Norges Styrkeløftforbund har ikke egne norgesrekorder for utstyrsfri løfting, men resultatene blir markert som utstyrsfrie og ført på en egen rankingliste.

Tillatt utstyr: Løftesinglet, belte, knevarmere, håndleddsbind og løftesko.

Sterk, blid og dopingfri!

Spør her, eller se mer informasjon om idretten på

www.styrkeloft.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usaklig spørsmål, men med krumming i rygg under markløft, vil det føre til ugyldig løft? Ser på videon at etter 25 sek viser de et glimt av ei som løfter med en syk krumming :)

Så lenge man har god nok utretting i toppen av løftet (skuldrene bak, knærne strake og ingen låring) så skal løftet bli godkjent.

Hvis du synes det er mye krumming så sjekk ut denne hehe:

(Ja, løftet blir godkjent selv om ryggen krummer seg.)

Hvilket forbund er dette løftet under? Stangen bøyde seg som bare det og det er bruk av 50kgs skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forbund er dette løftet under? Stangen bøyde seg som bare det og det er bruk av 50kgs skiver.

Konstantin løfter vel under WPC ;) Andre regeler for stengene der...

Forøvrig bra Tråd :) Dårligt med rekrutering innen styrkeløft i Norge :( .

Du kan jo få med at det også er konkurranser for kun benkpress? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Konstantin løfter vel under WPC ;) Andre regeler for stengene der...

Forøvrig bra Tråd :) Dårligt med rekrutering innen styrkeløft i Norge :( .

Du kan jo få med at det også er konkurranser for kun benkpress? :)

WPC bruker flerlagsdrakter, stengre med mye mer svikt (lettere å løfte tyngre vekter) og ikke en klar antidoping holdning eller krav til god dybde i bøy eller bevegelse av bein/hode under benk feks. Syntes ikke noe om WPC..

Takk ;) rekrutteringa med styrkeløft i Norge er ikke dårlig, men den kunne vært mye bedre. Vi har nå løfteskoler flere steder i landet og det er veldig høy interesse for å drive med styrkeløft av de som deltar på disse "skolene". Styrkeløft må få mer fortjent medieomtale med sine holdninger. Økningen de siste årene på antall løftere har vært positiv, så håper det fortsetter i samme retning og at andre får opp øynene for noe annet enn dårlig tippeligafotball og ski ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WPC bruker flerlagsdrakter, stengre med mye mer svikt (lettere å løfte tyngre vekter) og ikke en klar antidoping holdning eller krav til god dybde i bøy eller bevegelse av bein/hode under benk feks. Syntes ikke noe om WPC..

Takk ;) rekrutteringa med styrkeløft i Norge er ikke dårlig, men den kunne vært mye bedre. Vi har nå løfteskoler flere steder i landet og det er veldig høy interesse for å drive med styrkeløft av de som deltar på disse "skolene". Styrkeløft må få mer fortjent medieomtale med sine holdninger. Økningen de siste årene på antall løftere har vært positiv, så håper det fortsetter i samme retning og at andre får opp øynene for noe annet enn dårlig tippeligafotball og ski ;)

Bare for å rette litt på deg så har WPC noe som heter AWPC og, som er dopingtestet ;) . Og de har også mere RAW konkurranser enn feks IPF.

Og det med bein og hode i benk er kanskje de 2 tåpligeste regelene i IPF, da dette ikke går på å henter mere kilo for alle, men kun personlig preferanser.. Og det er mange i WPC som løfter med hodet i benken og hælene i bakken, hadde det vært et stort pluss hadde jo alle gjort det der..

Flerlagsdrakter og andre stenger.. Tja, har ingenting i mot det, har ingenting "for" det heller. Igrunn som Utstyr i IPF. Har like stor respekt for de som løfter med singelply, som de som løfter med multi/trippel ply, og de som løfter Raw.

Kunne igrunn tenkt meg å prøve 3 lags benkskjorte en gang, hadde vært gøy å sett..

Dog enig med dybde i bøy. MEN må si jeg har sansen for Monolift med tanke på skaderisiko ved walkout + at enn får se størreløft. Monolift skulle vært innført i IPF :)

Angående rekruttering så syns jeg enda at den er klein. MEN den blir absolut bedre for vært år :) .

Skulle hatt mere foredrag/info på skoler om styrkeløft, kanskje det er veien å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WPC bruker flerlagsdrakter, stengre med mye mer svikt (lettere å løfte tyngre vekter) og ikke en klar antidoping holdning eller krav til god dybde i bøy eller bevegelse av bein/hode under benk feks. Syntes ikke noe om WPC..

Takk ;) rekrutteringa med styrkeløft i Norge er ikke dårlig, men den kunne vært mye bedre. Vi har nå løfteskoler flere steder i landet og det er veldig høy interesse for å drive med styrkeløft av de som deltar på disse "skolene". Styrkeløft må få mer fortjent medieomtale med sine holdninger. Økningen de siste årene på antall løftere har vært positiv, så håper det fortsetter i samme retning og at andre får opp øynene for noe annet enn dårlig tippeligafotball og ski ;)

Tror det er rimelig bra miljø for styrkeløft i området jeg bor, står titt og ofte om folk i sunnmørsposten, spesielt fra sjøholt som driver med styrkeløft, på høyt nivå. Va vell en fra sjøholt som fikk bronse i benkpress-NM nå i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å rette litt på deg så har WPC noe som heter AWPC og, som er dopingtestet ;) . Og de har også mere RAW konkurranser enn feks IPF.

Og det med bein og hode i benk er kanskje de 2 tåpligeste regelene i IPF, da dette ikke går på å henter mere kilo for alle, men kun personlig preferanser.. Og det er mange i WPC som løfter med hodet i benken og hælene i bakken, hadde det vært et stort pluss hadde jo alle gjort det der..

Flerlagsdrakter og andre stenger.. Tja, har ingenting i mot det, har ingenting "for" det heller. Igrunn som Utstyr i IPF. Har like stor respekt for de som løfter med singelply, som de som løfter med multi/trippel ply, og de som løfter Raw.

Kunne igrunn tenkt meg å prøve 3 lags benkskjorte en gang, hadde vært gøy å sett..

Dog enig med dybde i bøy. MEN må si jeg har sansen for Monolift med tanke på skaderisiko ved walkout + at enn får se størreløft. Monolift skulle vært innført i IPF :)

Angående rekruttering så syns jeg enda at den er klein. MEN den blir absolut bedre for vært år :) .

Skulle hatt mere foredrag/info på skoler om styrkeløft, kanskje det er veien å gå :)

WPC er det vi snakket om her, og der er det ikke testing.

Det er veldig mange regler i IPF og noen av de er tåpelige ja, men hode i benk kan man bruke til å synke stanga mer i brystet mens man venter på press signal for å så skyte hodet bakover. For mannen i gata høres det helt høl i hue å være kritisk til, men på et høyt nivå kan små forskjeller utgjøre noen kg på et mesterskap.

Når jeg vet hvor stor forskjell det er på feks ulike type stenger syntes jeg det har mye å si, her kan man hente en god del kg bare på at det er svikt i stangen. Sett på jernskiver, stiv stang og -20/30kg enn hva en vektløfter har som sin bøypers, så skal du se at selv med 20/30kg mindre er det vanvittig tungt (da fatter man hvor mye svikt i stangen har å si i de ulike øvelsene). Jeg syntes multyply og kvartbøy blir latterlig. Selv løfter jeg med (singleply) utstyr for det er det som gjelder i konkurransesammenheng, og samme for meg om det blir raw eller ikke.

3lags benkskjorte hadde nok ikke vært særlig gøy, å ha 100kg som rawpers og ikke komme ned med 300kg fordi det er multiply, jaja.

Jeg er ikke for monolift da et bøyrack er noe folk er vant med og en del av øvelsen for andre gjelder å gå ut og inn med vektene.

Hva mener du med at rekrutteringen er klein?

Det er jeg enig i, og jeg vet om masse ting som bør bli tatt tak i som kan gjøre styrkeløft enda bedre som idrett og for allmenn folket. Vi har nå fått opp en styrkeløft-linje på Sande VGS som jeg håper det vil falle interesse for. Selv håper jeg at med det økte fokuset det er på styrketrening som generell trening og medieomtalen rundt samfunnsproblematikken doping, kan være to faktorer som er med på å løfte styrkeløft frem ettersom dette er snakk om tung styrketrening dopingfritt.

Hvis du har noen ideer om hvordan styrkeløft kunne kommet enda bedre ut så gjerne send meg en melding her på forumet, har planer om å sette igang noen tiltak og krav til forbundet så vi får en del bedre rekruttering, promotering etc. ;)

Tror det er rimelig bra miljø for styrkeløft i området jeg bor, står titt og ofte om folk i sunnmørsposten, spesielt fra sjøholt som driver med styrkeløft, på høyt nivå. Va vell en fra sjøholt som fikk bronse i benkpress-NM nå i helgen.

Stemmer, dere har en utøver som er på et høyt nivå internasjonalt, landslagsløfter Stian Walgermo regner jeg med at du mener ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WPC er det vi snakket om her, og der er det ikke testing.

Det er veldig mange regler i IPF og noen av de er tåpelige ja, men hode i benk kan man bruke til å synke stanga mer i brystet mens man venter på press signal for å så skyte hodet bakover. For mannen i gata høres det helt høl i hue å være kritisk til, men på et høyt nivå kan små forskjeller utgjøre noen kg på et mesterskap.

Når jeg vet hvor stor forskjell det er på feks ulike type stenger syntes jeg det har mye å si, her kan man hente en god del kg bare på at det er svikt i stangen. Sett på jernskiver, stiv stang og -20/30kg enn hva en vektløfter har som sin bøypers, så skal du se at selv med 20/30kg mindre er det vanvittig tungt (da fatter man hvor mye svikt i stangen har å si i de ulike øvelsene). Jeg syntes multyply og kvartbøy blir latterlig. Selv løfter jeg med (singleply) utstyr for det er det som gjelder i konkurransesammenheng, og samme for meg om det blir raw eller ikke.

3lags benkskjorte hadde nok ikke vært særlig gøy, å ha 100kg som rawpers og ikke komme ned med 300kg fordi det er multiply, jaja.

Jeg er ikke for monolift da et bøyrack er noe folk er vant med og en del av øvelsen for andre gjelder å gå ut og inn med vektene.

Hva mener du med at rekrutteringen er klein?

Det er jeg enig i, og jeg vet om masse ting som bør bli tatt tak i som kan gjøre styrkeløft enda bedre som idrett og for allmenn folket. Vi har nå fått opp en styrkeløft-linje på Sande VGS som jeg håper det vil falle interesse for. Selv håper jeg at med det økte fokuset det er på styrketrening som generell trening og medieomtalen rundt samfunnsproblematikken doping, kan være to faktorer som er med på å løfte styrkeløft frem ettersom dette er snakk om tung styrketrening dopingfritt.

Hvis du har noen ideer om hvordan styrkeløft kunne kommet enda bedre ut så gjerne send meg en melding her på forumet, har planer om å sette igang noen tiltak og krav til forbundet så vi får en del bedre rekruttering, promotering etc. ;)

Stemmer, dere har en utøver som er på et høyt nivå internasjonalt, landslagsløfter Stian Walgermo regner jeg med at du mener ;)

AWPC går jo under WPC da ;) Så det som var poenget mitt er at noen kan like den type løfting mtp regeler og drakter men enda bli testa..

Det med hodet på benken høres ikke det dumt ut nei, har tendens til å gjøre det selv når jeg løfter med skjorte, mens andre "taper" på det. Det jeg da mener er at det er hipp som happ om mann gjør det, noen tjener på det, andre "taper" på det, og da er det igrunn rettferdigt.. Er ikke som å løfte rumpa akkurat..

Stang og utstyr: Freak show er freak show, morsomt å se folk "håndtere" så mye vekter.

Jeg sier ikke at IPF eller WPC er noe bedre enn hverandre, men jeg synes det er en plass til begge :) .

Som, tja... Forskjellige ballsporter? Eller som at det er plass til forskjellige styrke sporter/idretter som Strongman og Vektløfting :) ..

Jeg mener at rekrutteringen er dårlig ja, som sagt får med meg at det går fremover og det blir bedre, men man kan ikke stoppe med det første.. Styrkeløft er en sunn og bra idrett som flere må få øyene opp for :)

Har fått med meg styrkeløftlinja på Sande, og det er kjempe bra! :)

Får se om jeg sender en PM til deg etterhvert ;) Er medlem i Ulefoss AK selv og dette har vært noe vi har drøfta litt før faktisk :) Og prøvd å gjøre noe med innad i klubben. Enn ting kunne vært å rett og slett hatt "prøve" stevner, der folk som ikke var medlem i klubber kunne prøvd seg, eller feks stevner på videregåendes skoler i sammenheng med gymtimer? Feks at det ble satt en premie for høyeste benkpress feks på skolen, og vinnern fikk oppfølging/program av enn av regionslederene? Mange måter å rekrutere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Trener de fleste klubbene og utøvere Dietmar programmet?

Klubben i Bergen trener Dietmar only så og si.

Hva med Westside Barbell, 5/3/1, Sheiko, Madcow osv... blir disse programmene hyppig brukt i deres klubb? disse programmene har jo produsert mange av eliteutøverne i verden så kan ikke se for meg noe annet.

Skal selv begynne med styrkeløft, og kanskje dra på noe stevne når jeg blir frisk.

Hvordan er kostholdet for styrkeløftere? Jeg kommer ikke til å kjøre all-in, men målet er mer atletisk og være sterk.

Styrkeløft er også litt annenledes foran til lagidrett. Alt er opp til deg selv
:)

BTW! Noen som vet hvortid det er NM? Kanskje jeg rekker å ha et mål til det.

Vet at må han poengsum for å kunne være med, men finner ingen dato for NM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener de fleste klubbene og utøvere Dietmar programmet?

Klubben i Bergen trener Dietmar only så og si.

Hva med Westside Barbell, 5/3/1, Sheiko, Madcow osv... blir disse programmene hyppig brukt i deres klubb? disse programmene har jo produsert mange av eliteutøverne i verden så kan ikke se for meg noe annet.

Skal selv begynne med styrkeløft, og kanskje dra på noe stevne når jeg blir frisk.

Hvordan er kostholdet for styrkeløftere? Jeg kommer ikke til å kjøre all-in, men målet er mer atletisk og være sterk.

Styrkeløft er også litt annenledes foran til lagidrett. Alt er opp til deg selv
:)

BTW! Noen som vet hvortid det er NM? Kanskje jeg rekker å ha et mål til det.

Vet at må han poengsum for å kunne være med, men finner ingen dato for NM.

Siden vi er så heldige å ha en av verdens beste trenere innen styrke, Dietmar Wolf her til lands og som landslagstrener for Norge, er det naturlig at vi forholder oss til disse treningsprinsippene. Så majoriteten og eliteutøverne forholder seg til Dietmar, men det betyr ikke at man ikke kan få god fremgang på sheiko eller øvrige program du har nevnt. Er slik at det naturligvis blir mye lettere for de andre norske trenerne å forholde seg til Dietmar, da man raskt kan ta en telefon og forhøre seg hva man bør gjøre ved evt endringer/spørsmål til tanken bak programmet eller lignende. Husk at Dietmar ikke er ET program, men veldig mange - noen som tror det kun er snakk om et program og at alle landslagsløfterne trener det år etter år med samme gode fremgang. Man må hele tiden utvikle programmene i takt med forskning og nye erfaringer.

Høres bra ut at du skal begynne med styrkeløft, de fleste blir veldig positivt overrasket der. Husk å få et godt forhold til klubben din og viser du interesse over tid er det naturlig at de vil hjelpe deg på veien!

Kostholdet til styrkeløftere. Vel, vi har ikke en samlet diett for alle løfterne, så her gjelder det egentlig å finne hvordan man selv ønsker å spise. Vi lar oss som oftest styre av vektklassene og spiser deretter.

NM går av stabelen nå 1.juni i Brumunddal, kvalifiseringskravet finner du på http://www.styrkeløft.no. Vi har regler som at du må ha vært medlem av en klubb i minst 3 måneder, signert antidoping kontrakt og betalt lisens - Dette er for å unngå at folk plutselig hopper inn i en konkurranse og at man blir kjent med styrkeløft sin holdning til blant annet doping (nulltoleranse). Er du under 23 kan du sikte deg inn på jr-NM (i november) hvis du klarer kvalifiseringskravet. Er ikke bare å hoppe inn på et NM, så kan være greit for deg å gå igjennom noen små konkurranser før du eventuelt velger å sikte litt høyere, ting tar tid.

Hvilken klasse går du i og alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for godt svar. Lest det meste du sier, men noe som ble avklart thx :)

Jeg veier 70 kg nå, og er på diett. Blir nok 74 kg - klassen til første stevne siden jeg vil øke i muskelmasse etter diett.

Under 66 eller 66 kg er ikke noe å sikte til. Målet er som å være atletisk og sterk som mulig.

Har ikke noe mål å kjøre all-in, men få erfaring fra konkurranser har jeg absolutt.

Ser at 430 kg sammenlagt må til for å klare kvalifiseringskravet. Det er innenfor rekkevidde til første stevne :)

Angående Dietmar så vet jeg at han er flink, og at han har flere programmer selvfølgelig.

Få se hvordan jeg gjør det med styrkeløftklubben.

Hva synes du om Dave Tate og de som trener Weside Barbell da:D?

BTW! Medlemskontigenten og lisensen er vel 2 forskjellige? du vet nok dette siden du er medlem via klubb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for godt svar. Lest det meste du sier, men noe som ble avklart thx :)

Jeg veier 70 kg nå, og er på diett. Blir nok 74 kg - klassen til første stevne siden jeg vil øke i muskelmasse etter diett.

Under 66 eller 66 kg er ikke noe å sikte til. Målet er som å være atletisk og sterk som mulig.

Har ikke noe mål å kjøre all-in, men få erfaring fra konkurranser har jeg absolutt.

Ser at 430 kg sammenlagt må til for å klare kvalifiseringskravet. Det er innenfor rekkevidde til første stevne :)

Angående Dietmar så vet jeg at han er flink, og at han har flere programmer selvfølgelig.

Få se hvordan jeg gjør det med styrkeløftklubben.

Hva synes du om Dave Tate og de som trener Weside Barbell da:D?

Okei, kommer litt ann på høyden din, men du kan nok fint bevege deg opp i -83 klassen og fortsatt ha grei form og styrke.

Kjenner ikke så godt til prinsippene deres, men syntes det er en del som er helt på tryne av det jeg har sett der samtidig som de har noen gode øvelser etc jeg har tatt i bruk. Slik sett syntes jeg Dietmar sine programmer er mer gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kommer litt ann på høyden din, men du kan nok fint bevege deg opp i -83 klassen og fortsatt ha grei form og styrke.

Kjenner ikke så godt til prinsippene deres, men syntes det er en del som er helt på tryne av det jeg har sett der samtidig som de har noen gode øvelser etc jeg har tatt i bruk. Slik sett syntes jeg Dietmar sine programmer er mer gjennomført.

Hva er på trynet med deres program :D? er litt rart at du synes det er på tryne, når de har noen av de løfterne i verden :(

Selv har jeg ikke prøvd Dietmar og Westside Barbell så jeg har ikke grunnlag til å uttale meg.

Jeg er 167 cm høy. Altså lav :) men vil nok prøve meg i -74 klassen først. -83 klassen kan jeg sikte til neste år, men først 74 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er på trynet med deres program :D? er litt rart at du synes det er på tryne, når de har noen av de løfterne i verden :(

Selv har jeg ikke prøvd Dietmar og Westside Barbell så jeg har ikke grunnlag til å uttale meg.

Jeg er 167 cm høy. Altså lav :) men vil nok prøve meg i -74 klassen først. -83 klassen kan jeg sikte til neste år, men først 74 :D

Er flere ting jeg ikke liker ved blant annet westside. Gjennom Dietmar har vi også fått verdensmestere som Carl Yngvar Christensen, Tutta Hanssen og Kjell Bakkelund som er noen av de beste løfterne i verden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. Hva er persene dine da Andre :D ?

Det er veldig imponerende! Særlig med tanke på antall aktive i Norge og antall gode plasseringer vi har internasjonalt, gøy at media endelig har fått øynene mer opp for våres fantastiske prestasjoner internasjonalt!

Foreløpig er de: 275kg i knebøy, 190kg i benkpress (treningspers: 2x192,5) og 260kg i mark. Satser på at de blir litt høyere etter NM på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...