Gå til innhold

Kjetils Bøse Burgerlaboratorium™


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blandet sammen 400g kyllingkjøttdeig, ca. 1/2 egg og bittelitt finhakket chilli. Hadde også kvernet pepper og havsalt på når jeg stekte den, og etter. I tillegg hadde jeg et miks-krydder for kylling som jeg brukte.

Synes forøvrig at du bør lage din egen bøse kyllingburger! Hadde nok blitt knall!;)

Way ahead of you! ;)

Kjetils Bøse Burgerlaboratorium™ | Side 3 | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai! Syntes det var litt rart at du ikke allerede hadde laget av kylling.

Et par tips der også. Har lest gjennom de fleste burger-oppskriftene dine. Ser veldig gode ut må jeg si!

Takk for det! Du burde definitivt forsøke å blande inn soyasaus når du bruker kyllingkjøttdeig, og bruke koriander (heller det enn cumin, slik jeg brukte i min gamle oppskrift) som krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det ny burgerlab.

Dagens hovedingredienser:

Tørrsaltet og røkt på gamlemåten, økologisk bacon uten svor fra Grøstad gård.

Nykvernet høyrygg av okse fra Jæren Gård

Vintage Cheddar fra Wyke Farm.

Fersk rødløk og en kul salatblanding.

Hvitløk og cayennepepper

Skuffer meg selv på burgerbrødene...men men..

Lages om to timer - bilder kommer. Jeg har vann i munnen allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[ATTACH=full]86908[/ATTACH]

Dagens burgermåltid.

Burgere laget av kylling. Brukte Hatting steinovnsbakte rundstykker med diverse salatingredienser. Formet tre tykke burgere som jeg stekte i smør. Hjemmelaget gresk dressing, og noen tykke skiver skogsbacon. Kjempegode!

Ca hvor lenge og på hvilken varme steker du disse med kyllingkjøttdeig? så helt skrullette perfekt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny og spennende burgervariant i dag.

Damn...det overgikk min villeste forventning, samt fantasi. Sykt. Perfeksjon til et nytt nivå. Så det du har gjort er kjøttblanding, bacon surret rundt. Høy varme i 3-4 min på hver side først, og så svak varme i 6-7 min totalt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for det. Ser kanskje avansert og fancy ut, men det er egentlig ganske enkelt. Mikset først kjøttmassen sammen. Deretter la jeg lange baconstrimler i kryss om hverandre, og la burgeren oppå dem > surret rundt burgeren. Havsalt, pepper og krydder før steking.

Ang. stekingen er det bare cirkatall. Jeg liker at burgere har en ganske godt stekt skorpe, nesten svidd, og saftig innside. Da steker jeg den bare på maks (9) i noen minutter til skorpen er "gyllen" og ser nesten ferdig ut, og så lar jeg den ligge på svak varme (3-5) i 5-10 minutter, avhengig av hvor tykk burgerene er.

Før jeg tar dem av, skjærer jeg av og til et lite snitt i den ene burgeren for å se om den ser bra ut.

Veldig vågalt å surre baconet rundt kjøttet før du stekte den i det hele tatt, det har aldri jeg turt å gjøre med ting som jeg pakker inn i bacon. Jeg pleier å steke litt først for å få litt skorpe, og deretter ta på bacon. Men det går jo åpenbart an å bare wrappe det med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag!

6 burgere =

1200g storfekjøtt, 400g ost, 420g bacon.++++ (Var 2 stk da :p )

Heimelaget karbonader av Storfekjøtt, med masse taco krydder i, surret i bacon.

Så ha dette oppi ei ildfast form:

Først fullkornsbrød, sauset inn med smør, etterfulgt av et lag med nachos, så 200g ost (Rød Cheddar,gouda, og mozzarella..) over der, legge burgerene ferdig stekte oppå der igjen, helle over baconfettet + jalapeneos + 200g til ost, etterfulgt av brød pensla med smør. Inn i ovnen på 250grader... :D

Ei alkoholfri carlsberg ved siden av, KONGE! :)

post-2549-14440922949462_thumb.jpg

(PS, ikkje like flink til å ta delikate bilder som mange andre her, og brødet er ikkje brent, som det ser ut som :p )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crispy kylling- og kalkunburger

Burgere laget av kylling- og kalkunkjøttdeig. Resultatet av burgerene minnet meg faktisk litt om nuggets- kjempegode! Som brød hadde jeg hjemmelaget hamburgerbrød. Tilbehør var diverse salatingredienser, ost ovenpå burgerene, og rømme og salsa. En liten taco-vri, rett og slett.

[ATTACH=full]88628[/ATTACH]

Fuck me man, dette er fantastisk! Det hjemmelagde brødet ser helt kanon ut også.

Jeg oppdaterer førsteposten med linker til Redstreks forskjellige Bøse Burgere™ også, deal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...