Gå til innhold

Kjetils Bøse Burgerlaboratorium™


Keegil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mitt bidrag!

622314_10151158186261555_1906942685_o.jpg471618_10151158186431555_353883320_o.jpg

Ble 2 burgere av denne sorten, min på 450g burgerdeig, og dama sin på 350g (kjærringa spiste ikke opp en gang :( )

Burgerdeigen: 600g kjøttdeig, 2 charlottløk, 4-5 fedd hvitløk, 1/2 fersk chili, 2 egg, dæsj potetmel

Burgerbrød: 1.5dl Vann, gjær, salt, 3-4dl hvetemel, skvett rapsolje

3 skiver cheddar og jallapenos på toppen.

Litt kinakål og charlottløk under burgeren, sammen med burgerdressing, thousand island og hvitløksdressing fra salatmesteren ^^

og 4 pomfri til dessær :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rørt over at folk tar på seg ansvaret for å føre denne tråden videre! (y)

Jeg er rett og slett litt tom for burgeridéer for tiden og føler at jeg har prøvd ut det meste. Skulle gjerne prøvd ut en indisk- eller gresk-inspirert burger med lammekjøttdeig, men jeg har ikke klart å finne det i butikken noe sted. Noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rørt over at folk tar på seg ansvaret for å føre denne tråden videre! (y)

Jeg er rett og slett litt tom for burgeridéer for tiden og føler at jeg har prøvd ut det meste. Skulle gjerne prøvd ut en indisk- eller gresk-inspirert burger med lammekjøttdeig, men jeg har ikke klart å finne det i butikken noe sted. Noen andre forslag?

Kjøpe en kjøttkvern? :p Hvis ikke kan du alltids stikke til en slakter å be dem lage litt for deg bare for å prøve det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på en Remabutikk i Trondheim at de hadde reinsdyrskjøttdeig.

Rein -> Sameburger

Elg -> Vilt/jegerburger

Hval -> Sjøburger

Skikkelig mørt storfekjøtt -> Biffburger (ikke kvernet!)

Make us proud!

Ikke dårlig! Høres ut som noe som er forbehold Rema lenger oppi midt- og nord-Norge, dessverre. Jeg skal være på utkikk etter eksotiske kjøttdeigvarianter i butikkene her nede i mer sørlige trakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er rørt over at folk tar på seg ansvaret for å føre denne tråden videre! (y)

Jeg er rett og slett litt tom for burgeridéer for tiden og føler at jeg har prøvd ut det meste. Skulle gjerne prøvd ut en indisk- eller gresk-inspirert burger med lammekjøttdeig, men jeg har ikke klart å finne det i butikken noe sted. Noen andre forslag?

Jacob's på Holtet kan skaffe det meste. (Blant annet krokodillekjøtt, så tror ikke lammekjøttdeig skal være noe problem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...