Jump to content
StuntmanMike

SSD disk til Laptop

Recommended Posts

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva du gjør her jeg... Om du har koblet til SSD disken til som en ekstern HDD med USB kabel, så er det ikke feil at Windows legger den til som en USB device ? På en annen side så blir hele poenget med en SSD disk borte om du kobler den til med en USB kabel, da lese/skrive hastigheten blir like treig som en vanlig disk, om ikke tregere.

Last ned programmet "partition magic" (mener det er gratis prøveversjon) og formater disken som NTFS

Last ned programmet "partition magic" (mener det er gratis prøveversjon) og formater disken som NTFS

funker dårlig under windows 7 64 bit :(

hatt dårlige erfaringer med det

Annonse

Skjønner ikke helt hva du gjør her jeg... Om du har koblet til SSD disken til som en ekstern HDD med USB kabel, så er det ikke feil at Windows legger den til som en USB device ? På en annen side så blir hele poenget med en SSD disk borte om du kobler den til med en USB kabel, da lese/skrive hastigheten blir like treig som en vanlig disk, om ikke tregere.

Grunnen til at jeg kobler den opp med en SATA/USB kabel er for å klone disken som sitter i maskinen før jeg monterer SSD disken fysisk i laptopen.

Og jeg mener at windows burde lagt den til både som en "USB device" og en "USB mass storage device"

vet om flere som har hatt lignende problem med ssd og kloning.

det har løst seg med mye knoting :p

men usikker på hvilken løsninger som funket til slutt...

hvorfor ikke bare ta nyinstallasjon win 7 på ssd?

høres merkelig ut. får du til å installere win 7 på den da?

hvis du har mulighet for det så kan du formatere den med linux også.

Annonse

hehe :p prøv andre veien og gi oss en oppdatering :)

men sjekk ut Corsair forumet :)

Update: Disken jeg fikk var DOA, sendte den tilbake og fikk ny. Kloning og installering av den nye SSD'en gikk smertefritt. Den funker tipp topp, laptopen er kjappere nå enn da den var ny.