Gå til innhold

Zyzz


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

du må ikke drikke så mye hatorade ;)

må ikke slå alle under en kam da. fordi du har vært uheldig med en fyr betyr ikke det at alle som bruker bol og knark er idioter. selv om sjansen stiger x100 når en bruker knark.

Jeg beklager at jeg kanskje har tatt dette litt for personlig pga dårlig erfaring og er den første til å skrive under på at ikke alle som tar stoffer får en personlighetsforandring. Tar også selvkritikk fordi, jeg på den ene siden synes mange av de som 'tar noe' har flotte kropper (sikle), samtidig som jeg helst vil forby alt av AAS :blush:

...men om noe er for godt til å være sant....så er det som regel det :pnormal_Huge-Boobs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beklager at jeg kanskje har tatt dette litt for personlig pga dårlig erfaring og er den første til å skrive under på at ikke alle som tar stoffer får en personlighetsforandring. Tar også selvkritikk fordi, jeg på den ene siden synes mange av de som 'tar noe' har flotte kropper (sikle), samtidig som jeg helst vil forby alt av AAS :blush:

...men om noe er for godt til å være sant....så er det som regel det :p

tror du et forbud ville gjort at alle sluttet med det? slik som forbudet mot narkotika funker :)

men det er bra du er bevisst på dobbelmoralen din, for det er det jaggu ikke mange som er! alle jenter liker litt kasse, men alle er i mot bol. det blir for lol.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zyzz er det nærmeste vi kommer en levende legende (bare det at han ikke er levende lengre da...) Man han var et forbilde for en hel generasjon menn, både når det gjelder trening, utseende, attitude og guts!!

Så de som slanker seg fortjener ikke respekt, men de som bruker stereoider og kokain for å nå drømmekroppen gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slankere fortjener respekt, byggere fortjener respekt, og alle som har guts i seg til å jobbe hardt for å forandre noe fortjener respekt :D Steroider og kokain-bruket hans blir lagt all for mye vekt på (hvertfall for meg er det ikke så viktig, syns det er blitt sagt nok i denne tråden at det er tenkemåten vi ser opp til), når skal folk skjønne at steroider ikke bare er ett knips og så har du kroppen?? Ja, det er en raskere måte, og ja tusen unggutter boler som idioter og har ikke peiling på hva de utsetter seg for, men dem om det... Zyzz levde hvertfall livet til det fulle på sin måte og elsket det (virker det som), like it or not :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Steroider og kokain-bruket hans blir lagt all for mye vekt på (hvertfall for meg er det ikke så viktig, syns det er blitt sagt nok i denne tråden at det er tenkemåten vi ser opp til),
Ikke så viktig? Selvfølgelig er det viktig for deg - den personen med "tenkemåte"!!! du ser opp til er jo et produkt av steroider og kokain bruk ;)

Vet du egentlig hvem han var uten dop? ville du sett opp til denne personen uten dop? Felles for mange kokain/steroider-brukere er at de føler seg kjedelige uten å ta dop.

Kan forstå at man kan bli fasinert av hans fysikk, men å se opp til hans tenkemåte is far beyond my understanding, men forklar gjerne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så viktig? Selvfølgelig er det viktig for deg - den personen med "tenkemåte"!!! du ser opp til er jo et produkt av steroider og kokain bruk ;)

Vet du egentlig hvem han var uten dop? ville du sett opp til denne personen uten dop? Felles for mange kokain/steroider-brukere er at de føler seg kjedelige uten å ta dop.

Kan forstå at man kan bli fasinert av hans fysikk, men å se opp til hans tenkemåte is far beyond my understanding, men forklar gjerne :)

Nei; det er ikke så viktig for meg. Det er hans kropp, ikke min, og jeg blander meg ikke for mye opp i at folk tar forskjellige valg. Respekterer at han bruke dop og også at det var en del av tankegangen.. Selv ville jeg aldri brukt noe slik; men jeg klarer å sette meg inn i situasjonen på en viss måte. Hvertfall nok til å forstå dopbruket. Skjønner det kan være vanskelig for andre, men for meg går det; på en eller annen måte. Godt vi alle er forskjellige ? :-) sier dermed ikke at jeg støtter dopbruken.. Bare så det er sagt..

Vil ikke si han er ett produkt av steroider og kokainbruk. Jeg vil si han er ett produkt av stålvilje og anti-jantelov. En enorm vilje til å gjøre akkurat det han ville; uansett hva alle andre sa og mente. Det ser jeg opp til! Alle oddsene er imot deg, men du snur livet ditt til å bli akkurat hva du vil det skal bli. På godt og vondt, vel og merke..

Hvem han var uten dop? En vanlig kjedelig gutt med en drøm i magen. Han bare brukte dopet for å speede det litt opp, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"At 22, Shavershian - Zyzz to fans - had a Facebook following of more than 60,000, had released a book, developed a protein supplement and had launched a range of clothing, all while doing a degree in business and commerce." - http://www.dailytelegraph.com.au/news/sydney-nsw/bodybuilder-aziz-zyzz-shavershian-killed-by-heart-defect/story-e6freuzi-1226112713390

Hvis det er sant så har jeg - uavhengig av dop og steroidbruk - stor respekt for karen. Man må ha jobbet HARDT for å kunne nå de målene/resultatene. Dere som sier "hvem var han uten dop", forstår at det er provoserende hvis noen tar en "short-cut", men å gjøre det så bra business-messig MÅ han ha klart uavhengig av dop. Tror ikke kokain el steroider hjelper på drivkraften eller "business smarts"... R.I.P. bro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er fascinerende at man i det hele tatt klarer å se opp til noen, jeg.

Det finnes en feil ved alle, og da tenker jeg med en gang "eh, du er hverken bedre eller mer enn meg, bare mer kjent".

Så da ser jeg heller opp til meg selv :D

"When Im down, I just stop feeling down and go back to being AWESOME in stead"

True story

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fascinerende at man i det hele tatt klarer å se opp til noen, jeg.

Det finnes en feil ved alle, og da tenker jeg med en gang "eh, du er hverken bedre eller mer enn meg, bare mer kjent".

Det er viktig å ikke tenke på de som har oppnådd noe du har lyst til å oppnå som "større" eller bedre enn deg, men å ikke se opp til noen i det heletatt virker bare blærete... Hvis det eneste forbilde man har er seg selv og man synes at man er perfekt så har man jo ingen drivkraft til å oppnå noe... boooooring :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han ikke klarte å være full av stålvilje og anti-jantelov uten dopbruket.... Da kan man jo undre seg om hva det er man ser opp til... for uten dop var han jo bare en vanlig, kjedelig gutt...

At du tar litt kokain i ny og ne gir deg ikke stålvilje hver dag.. Jeg tror ikke folk forstår helt hva anabole steroider går ut på. Det gir deg ikke superkrefter. Det han hadde i hodet var ham selv. Han bestemte jo seg for å bli den han ble FØR dopen, og da er man anti-jantelov når man tørr ta steget og begynne. Det er DA du har en drøm i magen!!

Skal også presisere at jeg ser ikke på ham som ett forbilde, men motivasjon. Og det er en stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si at man ikke har noen forbilder har vel ldri vært synonymt med det å tenke atan selv er perfekt?

Ei heller vil jeg si at dette automatisk betyr at man ikke streber etter noe, da i allefall jeg ikke er avhengig av andre for å ja tro på meg selv og ikke minst drivkraft til å oppnå mine mål - motivert av meg selv.

Med ditt resonement ville man jo aldri kunne oppnådd noe nytt da ingen andre da hadde gjort det før én

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å si at man ikke har noen forbilder har vel ldri vært synonymt med det å tenke atan selv er perfekt?

Ei heller vil jeg si at dette automatisk betyr at man ikke streber etter noe, da i allefall jeg ikke er avhengig av andre for å ja tro på meg selv og ikke minst drivkraft til å oppnå mine mål - motivert av meg selv.

Med ditt resonement ville man jo aldri kunne oppnådd noe nytt da ingen andre da hadde gjort det før én

Å si at man er perfekt blir litt feil ja, men poenget mitt var at uten noe referansepunkt, så kan du ikke ha mål, du må automatisk se opp til noen/noe FOR å ha et mål, uansett om det er et mål ingen har nådd før. F.eks, hvis du ønsker å løpe 100metern raskere enn noen har løpt tidligere, så mener du kanskje at du kommer til å klare det og at ingen andre kommer til å være bedre enn deg, kanskje ikke per definisjon, men i mine øyne så ser du da opp til den/de som har/har holdt rekord før deg.

Å se opp til andre betyr heller ikke at du er "avhengig av andre for å ha tro på seg selv".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener, men er alikevel helt ærlig når jeg sier at jeg aldri har hatt ett forbilde.

Det høres kanskje veldig cocky ut, men jeg har aldri skjønt greia med å se opp til noen.

Ja, visse mennesker har gjort utrolige ting, og jeg setter pris på at både Gandhi, Gro Harlem Brundtland og Bjørn Dæhlie (og zyzz for den sakens skyld) har eksistert./eksisterer Jeg kan sikkert lære masse av det de har gjort, men det betyr dog ikke at jeg ser opp til de. Rett og slett fordi jeg ikke har de samme målene som disse menneskene, men også (dersom jeg hadde hatt det) fordi det ikke gir meg noe å se opp til dem. Jeg finner rett og slett ikke motivasjon i å beundre hva andre mennesker har gjort, men må gå i meg selv for å finne det. Hva vil JEG få ut av dette? Hvis jeg da finner ut at jeg vil bli den beste til å løpe 100 meteren, så er det ikke fordi det allerede finnes de som er gode til det, men fordi jeg har lyst til å bli god i det.

Samme som: Jeg vil ikke ha en fin kropp fordi det finnes mange andre som har det, men fordi jeg vet at jeg vil føle meg bedre dersom jeg får det. Dog har jeg hverken Kristine Weber eller Marianne Aas Krogh som fobilder (navnene jeg kom på i farten). Forbildet mitt blir heller "det jeg vet jeg kan se ut som" - altså meg selv.

Kan jo også hende at man definere begrepet "å se opp til" på litt forskjellige måter,

For meg betyr det å beundre noen eller å synes at denne personen har "det lille ekstra" som man selv gjerne skulle hatt, men av en eller annen grunn ikke har.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...