Gå til innhold

Anbefalingstråd - Tv serier


Golferen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå blir jeg nysgjerrig på om du for eksempel også mener at Spiderman eller Daredevil (serien) også er "Fy faen så bra."? :)

Helt ærlig begynner jeg å føle meg litt mettet på superhelter. Synes Daredevil var rimelig kul og vil nok anbefale den, men ville aldri sagt "Fy faen så bra." 

Har aldri vært særlig Spiderman-fan (ikke sett de siste filmene, men de to første med Toby Maguire var ok)

Synes DD-serien var "fy faen så bra". Synes de har fått frem mye av Matt Murdochs og Wilson Fisks kompleksitet og dillemmaer, rollefigurene hadde en meget bra utvikling gjennom første sesong, og jeg har veldig sansen for hvordan kampscenene var lagt opp. Ser veldig frem til neste sesong med Elektra og Frank Castle.

Jessica Jones er litt annerledes, Ikke like mye action til fordel for mer fokus på det psykologiske. Og det er enda mørkere enn det DD var.

Ser poenget ditt med å være mett på superhelter, men jeg digger Marvel så jeg er hoppende glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloodline leverer varene. Men så liker jeg drama. Sterkt anbefalt basert på en midtveis evaluering. 

Var innom HBO Nordic for å avbestille medlemskapet mitt, noe jeg sikkert gjør uansett, men så at de hadde en ny serie: The Bastard Executioner.

Ser den er både elsket og hatet på IMDB. Noen som har sett? :)

EDIT: Og hva med True Detective 2? Er den bra? Likte eneren VELDIG godt, men har hørt toeren ikke er helt på nivå. Liker Vince Vaughan, men kjenner han best fra komedier (har han spilt i noe annet tidligere?). 

Endret av SamGold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Er jeg den eneste som synes Jessica Jones var forholdsvis crappy? Begynte bra, men føltes ut som en komedie etterhvert. :)

Vurderer fortsatt True Detective 2. 

Har noen sett The Leftovers? Virker litt kult.

Ellers ser jeg mange snakker om Making a Murderer nå om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å se følgende tv serier, virker veldig bra etter få episoder. Litt tidlig å si ennå. Dette er serier som nettopp har startet:

The Expanse -  http://www.imdb.com/title/tt3230854/?ref_=nv_sr_1

The magicians - http://www.imdb.com/title/tt4254242/?ref_=fn_al_tt_1

Colony - http://www.imdb.com/title/tt4209256/?ref_=nv_sr_1

Second chance- http://www.imdb.com/title/tt4378456/?ref_=nv_sr_1

The man in the high castle - http://www.imdb.com/title/tt1740299/?ref_=nv_sr_1

 

Endret av Bro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Den 11.2.2016 at 21.36, SamGold skrev:

Har noen sett Oz? Snuser litt på det. :)

Det er HBOs fengselsserie du tenker på?

Hvis så, her er det mye å glede seg til.

Helt fantastisk serie, og du vil etterhvert se mange kjente fjes dukke opp. Det er flere skuespillere som fikk et aldri så lite gjennombrudd med denne serien. Og man kan kanskje hevde at denne serien er blant de som var med på å starte denne "golden age of television" vi opplever for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SlayerDad skrev:

Det er HBOs fengselsserie du tenker på?

Hvis så, her er det mye å glede seg til.

Helt fantastisk serie, og du vil etterhvert se mange kjente fjes dukke opp. Det er flere skuespillere som fikk et aldri så lite gjennombrudd med denne serien. Og man kan kanskje hevde at denne serien er blant de som var med på å starte denne "golden age of television" vi opplever for tiden.

Korrekt!

Likte at den er litt "retro" og ikke så polert som mye av det man ser en dag. Bonus. Men etter 4 episoder kan jeg ikke si serien har fengslet meg så langt, så litt skuffet. Men jeg ser nok ferdig sesong 1, så får vi se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døgnet trenger definitivt flere timer. Altfor mye som skal sees.

American crime story, The X-Files, Better Call Saul, TWD, Vikings, Black Sails.  Og i mars kommer House of Cards, Bosch, og Daredevil...

Kan forøvrig anbefale siden www.next-episode.net. Der kan du lage en watchlist over serier du følger og få varsel når episodene sendes. Ganske hendig. I tillegg får du opp en del anbefalinger basert på hva du har på listen din. Fin-fin måte å oppdage "nye" serier på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse serier, ja, men jeg savner de store serieopplevelsene hvor du virkelig, virkelig vil se neste episode. Hvor det nesten blir som en religiøs opplevelse.

Ofte ser jeg en serie og tenker at det bare er tidsfordriv. Og det synes jeg er feil bruk av tid. I hvert fall min tid. :)

Skal se nyeste Billions i kveld. En serie jeg synes er ganske bra, men samtidig en hvor jeg så absolutt ikke hadde hatt noen problemer med å ikke se mer heller. :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...