Gå til innhold

Hva består din meny av i dag?


Miss_Sophie

Anbefalte innlegg

Her var det mye godt som dere har spist og jeg takker alle som har svart (bare til å fortsette og svare, by the way :) ) Personlig syntes jeg det er inspirerende å lese hva andre lager seg og spiser, da får jeg lyst til å prøve å lage ting selv :) Bare i dag har jeg lært at cottage chees kan brukes på flere måter enn bare på skiven el. knekkebrødet :D I går oppdaget jeg vanilje kesam og skogsbær og jeg har bare en ting å si: Halleluja for en nydelig smaksopplevelse!! Det har reddet denne helgen big time :p Bare til å forsette å svare i dagene fremover folken, jeg vil gjerne lære mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er dagen jeg skal virkelig kose meg! Har ikke spist noe fyfy hittil i helgen men idag, ja i dag blir det mors hjemmebakte brød med brunost på til lunjs og svineribbe men poterer, hjemmelaget feit saus, poteter og surkål til middag :p (får vann i munnen bare jeg tenker på det). Spiste 2 knekkebrød med egg til frokost by the way :) Jeg er ikke sikker på om det er riktig å trene før eller etter disse deilige måltidene men kansje noen av dere kan svare på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 40 g havregryn kokt opp med 2,5 dl laktoseredusert melk og 1 scoop (10 g) prozyme sjokolade og 0,5 ts økologisk kakaopulver. Ved siden av hadde jeg 2 dl melk, 1 ss tran og 1 ss sana sol.

Lunsj: 1/4 mango med 75 g cottage cheese, 25 g mager kesam og kanel

Før trening: proteinbar

Etter trening: 1 scoop prozyme vanilje, 1 scoop prozyme jordbær blandet i 2 dl melk + 2 riskaker

Middag: hjemmelaget pizza med grov bunn

Kvelds: Hmmm... det heller mot speltlomper med mager kesam og røkt laks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble en sånn løp inn i dagen dag, og med det mener jeg at jeg sto opp tidlig med min sønn og kjørte han på skolen og når jeg kom hjem igjen sovnet jeg på sofaen frem til jeg skulle på jobb kl. 13.30. Jeg våknet kl.13.00 og løp i joggeskoene med ett eple i hånden og videre på jobb. Jeg skjønner at det har øddelagt spisingen min i dag, har laget meg deilig laks med grønnsaker til middag men får det ikke ned :( og jeg som elsker denne retten!! Letter forbanna nå ja... Gleder meg noe sinnsykt til treningen kl. 19.30, da skal jeg blåse ut all irritasjon over mat og jobb :D :D Muhahaha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må meddele en knallgod oppskrift for tunfisk-likere, men også for de som ikke er fullt så glad i tunfisksmaken. Tunfisken får en helt annen smak, kjempegodt!

1 pose toro tomatsuppe(halver mengden vann til fem dl)

1 løk

1/2 boks salatbønner

1 sopp

1/2 ts kajennepepper

3 bokser tunfisk i vann

Server gjerne med ris, men skal du minske inntaket av karbohydrater, spis uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må meddele en knallgod oppskrift for tunfisk-likere, men også for de som ikke er fullt så glad i tunfisksmaken. Tunfisken får en helt annen smak, kjempegodt!

1 pose toro tomatsuppe(halver mengden vann til fem dl)

1 løk

1/2 boks salatbønner

1 sopp

1/2 ts kajennepepper

3 bokser tunfisk i vann

Server gjerne med ris, men skal du minske inntaket av karbohydrater, spis uten!

Tusen takk for at du delte denne oppskriften :) Jeg liker ikke tunfisk men skulle ønske jeg gjorde så dette skal prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M1: Kyllingsalat med egg

M2: Ovnsbakt torsk med brokkoli, paprika og purreløk + bringebær til dessert :)

Dit har jeg kommet, resten blir

FT: 30g Whey

ET/M3: 40g havregryn bløtet i vann blandet med 40g bakepro, fiberhusk og salt, stekes i ovnen og spises med sukkerfritt syltetøy og litt lettost

ET/M3- må også prøves skjønner jeg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før jeg dro fra jobb: 1 dobbel 0% youghurt blåbær

Frokost: 40 g havregrynsgrøt med 1 ss nugatti i

Etter trening: 1 proteinshake og eggerøre

Middag: fiskegrateng, potet og gulrot

Mye karbs til middag så ble søtsugen etterhvert, og heiv innpå en proteinshake til kvelds, voilla; søstsug borte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg dro fra jobb: 1 dobbel 0% youghurt blåbær

Frokost: 40 g havregrynsgrøt med 1 ss nugatti i

Etter trening: 1 proteinshake og eggerøre

Middag: fiskegrateng, potet og gulrot

Mye karbs til middag så ble søtsugen etterhvert, og heiv innpå en proteinshake til kvelds, voilla; søstsug borte :D

Høres flott ut :) jeg er ikke venner med søtsuget, blir i heller dårlig humør da :p hehehe... men hver gang jeg vinner over det er en seier og humøret stiger betraktelig :D syntes din løsning på søtsuget var veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 45 g havregrøt med litt melk + et halvt eple

Lunch: 200 g kylling skinke med to gullerøtter og isbergsalat, dynket i sukkerfri ketchup

Mellom: i boks vanilje kesam med kanel og splenda

Middag: to speilegg med ketchup og ca 60 g kyllin skinke + ett eple og to speltlumper med kanel og splenda..

Kcal: ca 1400

proteiner: er ikke helt sikker, rundt 110-115 tror jeg...

jeg er 163 høy og veier 50 kg, er dette alt for lite mat? er mye for meg, og jeg er stappmett, men prøver å øke inntaket, så vurderer å presse i meg en nutrilett eller noe og :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 45 g havregrøt med litt melk + et halvt eple

Lunch: 200 g kylling skinke med to gullerøtter og isbergsalat, dynket i sukkerfri ketchup

Mellom: i boks vanilje kesam med kanel og splenda

Middag: to speilegg med ketchup og ca 60 g kyllin skinke + ett eple og to speltlumper med kanel og splenda..

Kcal: ca 1400

proteiner: er ikke helt sikker, rundt 110-115 tror jeg...

jeg er 163 høy og veier 50 kg, er dette alt for lite mat? er mye for meg, og jeg er stappmett, men prøver å øke inntaket, så vurderer å presse i meg en nutrilett eller noe og :p

Jeg er ikke noe ekspert men jeg syntes ikke det er for mye eller for lite, passelig men det spørs jo hva du ønsker å oppnå :) Ønsker du å gå opp i vekt, så må du vel kansje spise mer fett rik mat kansje?? Håper noen kan svare på dette fordi jeg kunne tenkt meg å finne ut av det selv. Godt du kommer med spørsmål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...