Gå til innhold

Uttøyning etter trening!


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere tøyer ut musklene etter styrketrening? Jeg har hørt at det er lurt å tøye musklene for å forebygge skader og at bevegeligheten blir bedre. Hvis jeg tøyer ut etter trening, kan det gjøre en forskjell på hvordan musklene kommer til å ut, eller ha noe å si på styrken?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tøyer ut en del, og kan vel si min mening. Tøyer ut etter de fleste treninger, dette for b.la. skadeforebygging og selvfølgelig for bevegelighet da dette er ytterst nødvendig for meg som driver med kampsport. Men har merket i perioder hvor jeg fokuserer på styrken at det å være bevegelig hjelper en god del. Spesielt på teknikk og stabilisering. Tror det kan gjøre det lettere å utføre visse øvelser, men tror ikke det vil gjøre noe med utseendet eller styrken da det kun gjør musklene mer "smidig" :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøying er VELDIG viktig, og ikke bare pga det hjelper på å være myk nok til å utføre teknikk riktig men anspent muskel= en muskel som bruker myyyyyye lengere tid på restutitere seg, dog ikke alle får anspent musklatur i like stor grad som andre. Men hvis man kan unngå anspent musklatur i tillegg til å fortsette med en bra teknikk er det jo knall. Er ingen ukjent sak at feks styrkeløftere ikke er verdens mykeste mennesker akkuratt :p

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøy gjerne ut etter trening, for å forhindre diverse stivhet, men gjør mobilitetsøvelser og eventuell tøying FØR trening om nødvendig!! Er ikke mobiliteten på plass før tyngre trening så... ja....

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest
Tøy gjerne ut etter trening, for å forhindre diverse stivhet, men gjør mobilitetsøvelser og eventuell tøying FØR trening om nødvendig!! Er ikke mobiliteten på plass før tyngre trening så... ja....

Er vant med å tøye mye i forbindelse med idrett. Ikke bare er det skadeforebyggende, men psykisk sett etter en hard trening så er det en mulighet for kroppen til å roe seg ned og bli litt avspent.

Etter at jeg nå nylig startet opp med styrketrening fikk jeg beskjed om at man ikke skal tøye hardt på de musklene man har trent samme dagen. Det var et eller annet om at musklene allerede var under såpass mye "stress" at man fint kunne spare de for den tøyingen. Nå trener jeg annenhverdag og annehvert pass med forskjellige opplegg, tøyer også da ben/rygg den dagen trener bryst og armer, og motsatt.

Noen som vet hva som kan ligge til basis for dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Ikke at jeg har såå mye peiling på å bygge muskler, men jeg tror ikke at musklene vil forandre seg utseenemessig!.. Jeg tror uttøying vil gi bedre effekt på styrketreningen enn hvis man ikke gjør det:) Jeg tøyer ut etter trening, men jeg ønsker jo selvfølgelig bevegeligheten!;) Men det er hvertfall viktig å være god å varm før man tøyer ut! Så du gjør nok smart i å tøye ut..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...