Gå til innhold

Lav fettprosent - usynlige magemuskler!


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hva det er jeg gjør feil!

Overalt leser jeg at det viktigste for å få fram six-packen på, er å ha en lav nok fettprosent. Dette har jeg allerede, men likevel er ikke magemusklene sææærlig synlige. Trener styrke 3-4 ganger i uken, og kjører bl.a. Knebøy og planke (som skal være god stimuli for magen). Hva er det neste jeg burde gjøre, etter å ha fått fettprosenten ned?? :s

Kostholdet mitt har fokus på proteiner og karbs, og litt fett. Burde jeg kjøre på med mere proteiner? Hjelp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får sixpack av 2 ting.

1: Du er veltrent og har store magemuskler

2: du har lav fettprosent.

Har du ikke sicpack er det en feil med en av de 2 tingene, mange har store muskler og for mye fett andre har det omvendt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

The recipe for visible musculus rectus abdominis:

- "six-packen" er en muskel. For at den skal bli større må den påføres en progressiv økt belastning over tid. X-antall situps vil ikke gi den nødvendige belastningen, så sant man ikke tilfører ekstra vekter på brystet.

- Lav nok fettprosent. Fettprosenten sier noe om forholdet mellom fett og andre vev i kroppen. Man trenger ikke nødvendigvis være syltynn for å ha en lav fettprosent, men selve prosentandelen må være lav slik at musklene blir definerte. Lav fettprosent oppnås hovedsaklig best gjennom et riktig kosthold. Nok proteiner er viktig (ca. 2,2 til 2,6 gram per kilo kroppsvekt)

- Tolmodighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke alle som har en skikkelig sixpack heller. Vet om gutter som må helt ned til rundt 5% fett for å kunne se en merkelig versjon av 4 pack. Og da er de i konkuranse form. Jeg har høy fett % per dags dato, men fortsatt synns alle 6 rutene veldig godt. Folk er forskjellige, musklene ser anderledes ut fra person til person og fettet legger seg anderledes hos hver en. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det vel et annet innlegg under her inne om hvordan fettet forsvinner/ikke forsvinner fra de steder man vil. Ut fra de innlegg der kan man vel konkludere med at du har sikkert lett for og få fett rundt magen, og det er der "fettet ditt" helst vil være (kommer først og forsvinner sist), ergo må du ha så lite fett på kroppen som mulig, for å få fjernet dette....Man ser jo menn, og noen kvinner med synlig six-pack, selv om de ikke har en superlav fettprosent. Har bl.a et søseknbarn som i sluttene nårene hadde six-pack (jente) men hennes fettprosent var helt innenfof normalt for en kvinne, og hun trente IKKE særlig mye styrke,- var jo en del av hennes trening,- men da hun drev med løping var stykre i overkropp ikke noe man fokuserte på ut over en god "grunnstyrke" i kjernemuskulaturen.

Og si at man må han fettprosent under 18 (bare som et eksempel, har sett flere faktisk har kommet med tall om hva fettprosenten bør/må være for å få synlig six-pack), kan jo ikke være annet enn et snittall. Noen har den egenskap at magefett forsvinner fort, andre ikke. Derfor kan en person med relativ høy fettprosent få synlig six-pack ganske fort, mens en annen må kommer seg så lavt ned som helsa tillater det, før man kan så vidt skimte six-packen. HVOR fettet legger seg vil jo være alfa og omega for alle sammen?? Har mange treningsvideoer (ja, er av DEN typen jeg) og der er det med flere kvinner som vitterlig har "rumpe og lår" som ikke akkurat er helt tight, mens de samtidig har en godt synlig six-pack. Den gode, gamle pæreformen med andre ord. Så står de der, ved siden av supermuskuløse Jillian Michales, eller annen kvinne som viser øvelser og er supermuskuløs, som faktisk IKKE har synlig six-pack. :) Det er vel håp for de fleste som virkelig vil, men for mange av oss tror jeg kanskje ikke six pack bør være noe og strebe etter,- ikke som permanent synlig iallefall..Såfremt det ikke er mulig og "omdirigere" hvordan fettet samler seg på kroppen da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg lurer på hva det er jeg gjør feil!

Overalt leser jeg at det viktigste for å få fram six-packen på, er å ha en lav nok fettprosent. Dette har jeg allerede, men likevel er ikke magemusklene sææærlig synlige. Trener styrke 3-4 ganger i uken, og kjører bl.a. Knebøy og planke (som skal være god stimuli for magen). Hva er det neste jeg burde gjøre, etter å ha fått fettprosenten ned?? :s

Kostholdet mitt har fokus på proteiner og karbs, og litt fett. Burde jeg kjøre på med mere proteiner? Hjelp!

Enten så er ikke fett%en din lav nok, eller så har du ikke nok magemuskler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nå var det vel et annet innlegg under her inne om hvordan fettet forsvinner/ikke forsvinner fra de steder man vil. Ut fra de innlegg der kan man vel konkludere med at du har sikkert lett for og få fett rundt magen, og det er der "fettet ditt" helst vil være (kommer først og forsvinner sist), ergo må du ha så lite fett på kroppen som mulig, for å få fjernet dette....Man ser jo menn, og noen kvinner med synlig six-pack, selv om de ikke har en superlav fettprosent. Har bl.a et søseknbarn som i sluttene nårene hadde six-pack (jente) men hennes fettprosent var helt innenfof normalt for en kvinne, og hun trente IKKE særlig mye styrke,- var jo en del av hennes trening,- men da hun drev med løping var stykre i overkropp ikke noe man fokuserte på ut over en god "grunnstyrke" i kjernemuskulaturen.

Og si at man må han fettprosent under 18 (bare som et eksempel, har sett flere faktisk har kommet med tall om hva fettprosenten bør/må være for å få synlig six-pack), kan jo ikke være annet enn et snittall. Noen har den egenskap at magefett forsvinner fort, andre ikke. Derfor kan en person med relativ høy fettprosent få synlig six-pack ganske fort, mens en annen må kommer seg så lavt ned som helsa tillater det, før man kan så vidt skimte six-packen. HVOR fettet legger seg vil jo være alfa og omega for alle sammen?? Har mange treningsvideoer (ja, er av DEN typen jeg) og der er det med flere kvinner som vitterlig har "rumpe og lår" som ikke akkurat er helt tight, mens de samtidig har en godt synlig six-pack. Den gode, gamle pæreformen med andre ord. Så står de der, ved siden av supermuskuløse Jillian Michales, eller annen kvinne som viser øvelser og er supermuskuløs, som faktisk IKKE har synlig six-pack. :) Det er vel håp for de fleste som virkelig vil, men for mange av oss tror jeg kanskje ikke six pack bør være noe og strebe etter,- ikke som permanent synlig iallefall..Såfremt det ikke er mulig og "omdirigere" hvordan fettet samler seg på kroppen da?

Det er sant, viktig å huske på at alle kropper er forskjellige. Sjekket fettprosenten min, og den lå på 16,2. Ikke særlig mye, altså.. Kanskje min kropp rett og slett ikke er "rette typen". *sukk*. Men, men :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

TUNGE markløft :) OG like tung bøy/skrå/liggende benpress :) Egne mageøvelser pynter mer enn de former syns jeg ihvertfall, utenom skråbenk situps med 20 kg plate eller mer, der har jeg funnet en god en ihvertfall! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...