Gå til innhold

Når kjæresten ....


tjjukkebolla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fortell han hva du tenker og føler om dette.

Det finnes sunne erstatninger man kan kose seg med :) Eks: Fruktsalat

Selv (hvis jeg spiser godteri) er det kun på ''fridagen'' lørdag eller søndag. Men i det siste har jeg blitt mer og mer glad i nøtter (yoghurtnøtter,cashew osv. det er jo sukker i de også , ihvertfall yoghurtnøttene:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det er ditt hus - dine regler.

Jeg har problemer med å styre meg når det står snop på bordet foran meg. Jeg kjøper aldri snop selv, og har null problemer med å gå forbi snopehyllene i butikken. Men når det står rett foran nesen på meg, og jeg kjenner lukten i neseborene, da er det verre. Jeg kan la være å ta noe som helst, om jeg konsentrerer meg hardt om det som er på tv, og prøver la være å se på snopet, men det er hardt. Men har jeg først tatt en bit er det gjort. Jeg klarer ikke spise bare én... Jeg får så sug etter mer at vi snakker kaldsvetting, skjelvende hender, hjertebank og småpanikk :p Helt tragisk... Jeg lar meg selv få lov til å spise snop om jeg er i festlig lag i helgene, og da prøver jeg vente så lenge som mulig før jeg begynner å ta noe slik at mengdene blir begrenset av at de andre har spist opp en god del først, og det blir færre timer jeg kan spise i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SooSHOWoff
Jeg har en kjæreste som er hos meg nesten hver dag.

Han har ofte med seg snop, smågodt og cola, og sier jeg bare kan la det være om jeg ikke vil ha.. Men det er ikke alltid like enkelt når man er sugen på noe godt. Selv om alternativene er der...

Hva skal jeg gjøre for å få han til å holde det unna? Jeg klarer ikke å la det være, og merker at jeg ikke når de målene jeg vil.. What to do!?

Siden du tar det opp her er det jo blitt en liten utfordring for deg. Og jeg skjønner det veldig. Jeg ELSKER alt av snacks og brus.

Min enkle måte å ikke spise det på er rett og slett ikke ha det i hus. Ellers spiser jeg det. En dag i uka må være lov. Men nå regner jeg med typen din ikke er der en dag i uka ;)

Så fjern muligheten til å spise det er mitt forslag. Altså han får legge det igjen i bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er lurt å nekte andre å proppe i seg, de blir bare sure og synes vi er noen særinger. Godteri er det rundt oss hele tiden uansett. Da har jeg mer tro på å kjøre din egen greie uavhengig av hva andre måtte mene eller komme med. Også synes jeg forslaget om å lage til egen snacks er godt. Da kan du delta på dine premisser, uten å måtte bøye for det sosiale presset om tvangskosespising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Er dere helt sukkerfrie?

ordentlig sent svar siden sist men, nei jeg er ikke helt sukkerfri. har spisedag på lørdager hvor jeg propper i meg så og si alt jeg vil. Er heller ikke spesielt ''nazi'' på om jeg får i meg noe med sukker på hverdager, men jeg spiser derimot ikke godteri, sjokolade osv på ukedagene, det er bare i helgen ;)

Som så mange andre har sagt så vil det nok hjelpe og ta det opp med kjæresten din, for det er ikke sikkert han er klar over at du føler det slik og synes det er vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hiver smør (som jeg mener er helt unødvendig :p) oppi kjøttdeigen jeg steiker med en gang jeg snur meg, sier ting som "det der sukrinet er så utrolig idiotisk, du trenger vanlig sukker og drit i kroppen", heller på ekstra bernesaus til meg når jeg snur meg, tvinger i meg sjokolade...men mener det godt da, må bare le :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hva slags kjærester er det dere har egentlig? Regner med at typen/dama deres veit at du jobber for å komme i bedre form/gå ned i vekt/mer muskler whatever, og alikavel så gjør han/ho sånne ting? Det er jo helt forkastelig, spør du meg. Kjæresten din burde forstå at og leve sunt er det som gjør deg lykkelig, og at det er det som er målet ditt, da burde dem jo for faen ikke gjøre deg ulykkelig(satt på spissen) ved å hindre deg i og nå målet ditt? Er jo helt tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt hus = dine regler. Tar han med snop så kastes det ut av vinduet, ellers får han spise opp før han kommer inn. Høres brutalt ut men, som sagt, your house, your rules. [Edit: tror forresten mod burde flytte denne her..]

Dette må være det dårligste rådet jeg noen gang har lest. Hadde jeg blitt nektet å snuse, eller å ta med en cola til kjæresten/venner, så hadde jeg aldri dratt dit igjen. Er det en ting dere diett freaks burde lære, så er det å ikke la dette tullet gå ut over andre, på noen som helst måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting dere diett freaks burde lære
Ja, her ser vi jo åpenheten sjæl...

Hadde jeg blitt nektet å snuse, eller å ta med en cola til kjæresten/venner, så hadde jeg aldri dratt dit igjen.
Dette er ikke snakk om at han tar med seg snop en gang i blandt, etter det hun har skrevet så er han der hver dag med ting hun ikke skal spise, det er veldig annerledes.

Ikke la dette tullet gå ut over andre, på noen som helst måte.
Så det er greit at "dere" lar deres "tull" (snop, snus, alkohol osv.) gå utover "oss" (jeg er ikke i noen av gruppene, spiser både sunn og usunn mat), men at vi påvirker dere til å bli sunnere, det tullet skal vi ikke ha noe av!! :confused: logisk....
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...