Gå til innhold

Hvordan gå ned i fettprosent


Gelica

Anbefalte innlegg

Jeg foretrekker å droppe kalorier og heller spare kardio til jeg skal jobbe med kondisen min mens jeg har kalorioverskudd. Kardio er en forferdelig ineffektiv måte å brenne kaloriene fra en spiseskje fett, når man faktisk sparer tid på å ikke spise den i første omgang :p

En kombinasjon må nok dessverre til. Det er nok ikke uten grunn at fitnessutøvere BÅDE ligger i underskutt OG driver med kardio når de er på deff.:) For min del holder det ikke å kun ligge i underskudd dessverre. Men putter jeg inn 2-3 økter med geriljakardio i uken, ja daaa snakker vi! Samme gjelder 40-45 min morgenkardio - på tom mage så klart. Vet det har vært snakk om at det kanskje er oppskrytt, men det funker for meg og for mange andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kombinasjon må nok dessverre til. Det er nok ikke uten grunn at fitnessutøvere BÅDE ligger i underskutt OG driver med kardio når de er på deff.:) For min del holder det ikke å kun ligge i underskudd dessverre. Men putter jeg inn 2-3 økter med geriljakardio i uken, ja daaa snakker vi! Samme gjelder 40-45 min morgenkardio - på tom mage så klart. Vet det har vært snakk om at det kanskje er oppskrytt, men det funker for meg og for mange andre.

For å være ærlig tror jeg det mer er historiske grunner til at man gjør det enn at det er eneste måten å gjøre det på. Når det er sagt må man ha godt oksygenopptak for å oksidere fett effektivt, så en del kondis må man ha. Spørsmålet er bare - hvor mye kondis må til for å få den. Det er nok av eksempler på folk som kunne konkurrert og som ikke kjører kardio :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig tror jeg det mer er historiske grunner til at man gjør det enn at det er eneste måten å gjøre det på. Når det er sagt må man ha godt oksygenopptak for å oksidere fett effektivt, så en del kondis må man ha. Spørsmålet er bare - hvor mye kondis må til for å få den. Det er nok av eksempler på folk som kunne konkurrert og som ikke kjører kardio :)

Kan godt være det gjelder folk som allerede er i toppform da. Men her er det snakk om en vanlig person som prøver å få fettprosenten ned. Men jeg er klart enig i at hun definitivt burde prioritere riktig kosthold og styrketrening fremfor zumba og ellipsemaskin timene sine. Ikke noe tvil om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være det gjelder folk som allerede er i toppform da. Men her er det snakk om en vanlig person som prøver å få fettprosenten ned. Men jeg er klart enig i at hun definitivt burde prioritere riktig kosthold og styrketrening fremfor zumba og ellipsemaskin timene sine. Ikke noe tvil om det.

Men igjen.. Jeg har ligget i underskudd på kosten og spist übersunt samt trent hard styrketrening uten å gjøre noe kardio de siste månedene. Og etter å ha gått noe ned, så stoppet fettprosenten min på 23%. Og det er først etter at jeg implementerte kardio i rutinen at den begynte å gå videre nedover. Jeg kunne sikkert ha redusert matinntaket mitt fra 1800 kcal dagen til feks 1500 kcal dagen i stedet for, men foretrekker å heller spise og pine meg gjennom noen få minutter med geriljakardio 2-3 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men igjen.. Jeg har ligget i underskudd på kosten og spist übersunt samt trent hard styrketrening uten å gjøre noe kardio de siste månedene. Og etter å ha gått noe ned, så stoppet fettprosenten min på 23%. Og det er først etter at jeg implementerte kardio i rutinen at den begynte å gå videre nedover. Jeg kunne sikkert ha redusert matinntaket mitt fra 1800 kcal dagen til feks 1500 kcal dagen i stedet for, men foretrekker å heller spise og pine meg gjennom noen få minutter med geriljakardio 2-3 ganger i uken.

Jeg ligger på 900kcal på diett-dagene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sunt..... NOT. Du skal aldri ligge under basalstoffskiftet ditt. Mitt er på 1370 kcal dagen. Gjør du det, mister du muskelmasse også. Og dermed kan forholdet mellom fett og muskler forbli det samme, ergo - fettprosenten står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er jo sunt..... NOT. Du skal aldri ligge under basalstoffskiftet ditt. Mitt er på 1370 kcal dagen. Gjør du det, mister du muskelmasse også. Og dermed kan forholdet mellom fett og muskler forbli det samme, ergo - fettprosenten står stille.

Lest mye om PSMF, sa du? Uansett, så kjører jeg syklisk og ender opp med ca en halvkilo i minus i uken. 2kg i uken er ikke noe problem om man jobber for det.

Hvor tror du 900kcal inn og ikke noe kardio annet enn gåturer skiller seg fra å ta inn 1300 og jogge bort 400 av dem? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen effekt av en sånn diett kan være at kroppen settes i sparebluss og faktisk LAGRER fett fremfor å forbrenne det. Snakk gjerne med en ernæringsfysiolog om dette. I rest my case.

Nå er det rett før jeg roper på Vegard Lysne her. Det du snakker om er foreldet informasjon og basert på antakelser. PSMF har vært bevist gang på gang siden midten av 1800-tallet. Så ikke hvile saken din for mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest mye om PSMF, sa du? Uansett, så kjører jeg syklisk og ender opp med ca en halvkilo i minus i uken. 2kg i uken er ikke noe problem om man jobber for det.

Hvor tror du 900kcal inn og ikke noe kardio annet enn gåturer skiller seg fra å ta inn 1300 og jogge bort 400 av dem? ;)

#1: Snakker du vektnedgang eller fettprosent? Dette er to heeelt forskjellige ting. Du kan gjerne slutte å spise helt for min del, da kommer du til å rase ned i vekt. I promise. Jenta her spurte om fettprosent. Jeg tror nok du trenger hjelp fra noen profesjonelle. PS: Man trener ikke kardio kun for å trekke fra de 400 kcal fra 1300. Man trener kardio for å få igang forbrenningen i kroppen.

#2: Jeg er stolt av at du på et forum anbefaler en pike å ligge på et ekstremt sykelig kaloriunderskudd i stedet for å faktisk bevege seg litt. Flink du er!

(Og til deg som startet tråden: vær så snill ta ting denne mannen skriver med en klype salt! Du går IKKE mest mulig ned i fett% av å spise minst mulig! Få heller veiledning fra noen profesjonelle, og google litt rundt på blant annet iform.no - fantastisk side! Kroppen trenger mat både for å holde forbrenningen oppe, gi deg energi til styrke og ikke minst beholde muskelmassen som du TRENGER for at forholdet fett og muskler imellom skal gå i musklenes favør. Lykke til!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#1: Snakker du vektnedgang eller fettprosent? Dette er to heeelt forskjellige ting. Du kan gjerne slutte å spise helt for min del, da kommer du til å rase ned i vekt. I promise. Jenta her spurte om fettprosent. Jeg tror nok du trenger hjelp fra noen profesjonelle. PS: Man trener ikke kardio kun for å trekke fra de 400 kcal fra 1300. Man trener kardio for å få igang forbrenningen i kroppen.

#2: Jeg er stolt av at du på et forum anbefaler en pike å ligge på et ekstremt sykelig kaloriunderskudd i stedet for å faktisk bevege seg litt. Flink du er!

(Og til deg som startet tråden: vær så snill ta ting denne mannen skriver med en klype salt! Du går IKKE mest mulig ned i fett% av å spise minst mulig! Få heller veiledning fra noen profesjonelle, og google litt rundt på blant annet iform.no - fantastisk side! Kroppen trenger mat både for å holde forbrenningen oppe, gi deg energi til styrke og ikke minst beholde muskelmassen som du TRENGER for at forholdet fett og muskler imellom skal gå i musklenes favør. Lykke til!) :)

Seriøst.

#1: Sjekk loggen min, du. Jeg har økt i styrke og går ned i fett. Jeg har kjørt denne dietten først strikt i 2 måneder, og så syklisk i ca 4 måneder. Det er meg på avataren, så kan du jo fortelle meg om det ser ut som jeg lider av muskelsvinn eller ikke.

#2: Les litt om PSMF. Du anbefaler kalorier og ikke noe annet. Jeg anbefaler protein og EFA basert på skikkelig forskning og ikke antakelser fra 60-tallet. Jeg regner med at du synes både Lyle McDonald, Martin Berkhan og Børge Fagerli er uvitende dotter.

#3: Til din info så tar jeg spiseforstyrrelser veldig alvorlig og bruker en god del tid på å hjelpe folk på privaten. For en person med spiseforstyrrelser eller andre problemer som gjør at dette ikke er en sunn fremgangsmåte bruker jeg andre virkemidler.

#4: Det blir for dumt å hisse seg opp over at vi andre ikke tviholder på "gamle sannheter" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder trening må du bytte rekkefølgen. Tren styrke FØRST, deretter elipsemaskin. Dette kan du lese om kort og godt her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1769 . Kort sagt: DU BRENNER MER FETT VED Å TA KARDIOEN ETTER STYRKEN.

Hva du forbrenner under selve treningsøkten har ingenting å si når regnskapet gjøres opp på slutten av dagen eller mnd. Om du har forbrent mer fett under selve økten fordi intensiteten har vært lav, du trener på tom mage eller fordi du har trent styrke først, så kompenserer kroppen med å forbrenne mer glukose resten av døgnet. Iform er heller ingen god kilde til kunnskap, da det kan virke som om kildekritikk er et fremmedord der, du finner langt bedre artikler andre steder, blant annet her på fitnessbloggen.

Ja, det er jo sunt..... NOT. Du skal aldri ligge under basalstoffskiftet ditt. Mitt er på 1370 kcal dagen. Gjør du det, mister du muskelmasse også. Og dermed kan forholdet mellom fett og muskler forbli det samme, ergo - fettprosenten står stille.

Det kommer an på hvor mye fettvev du har. Jo større fettlagre, jo større energiunderskudd kan dekkes fra fettet.

En annen effekt av en sånn diett kan være at kroppen settes i sparebluss og faktisk LAGRER fett fremfor å forbrenne det. Snakk gjerne med en ernæringsfysiolog om dette. I rest my case.

Sparebluss er en gedigen myte. Kroppen går ikke i sparebluss om man spiser for lite. At du setter punktum ved å si at "I rest my case" endrer ikke på dette. Forbrenningen stopper ikke opp, men senkes når man spiser for lite. At man får et lavt energinivå betyr ikke at forbrenningen er stoppet opp...

En kombinasjon må nok dessverre til. Det er nok ikke uten grunn at fitnessutøvere BÅDE ligger i underskutt OG driver med kardio når de er på deff.:) For min del holder det ikke å kun ligge i underskudd dessverre. Men putter jeg inn 2-3 økter med geriljakardio i uken, ja daaa snakker vi! Samme gjelder 40-45 min morgenkardio - på tom mage så klart. Vet det har vært snakk om at det kanskje er oppskrytt, men det funker for meg og for mange andre.

Nei det er ikke tilfeldig, og det er fordi at de da kan spise litt mer, som er positivt for trivselsnivået. Om du ikke har gått ned i vekt, så har du ikke lagt underskudd, så enkelt er det. Inntak og forbruk ikke er uavhengige variabler, men påvirker hverandre. Spiser du mindre, så forbrenner du også mindre.

#1: Snakker du vektnedgang eller fettprosent? Dette er to heeelt forskjellige ting. Du kan gjerne slutte å spise helt for min del, da kommer du til å rase ned i vekt. I promise. Jenta her spurte om fettprosent. Jeg tror nok du trenger hjelp fra noen profesjonelle. PS: Man trener ikke kardio kun for å trekke fra de 400 kcal fra 1300. Man trener kardio for å få igang forbrenningen i kroppen.

#2: Jeg er stolt av at du på et forum anbefaler en pike å ligge på et ekstremt sykelig kaloriunderskudd i stedet for å faktisk bevege seg litt. Flink du er!

(Og til deg som startet tråden: vær så snill ta ting denne mannen skriver med en klype salt! Du går IKKE mest mulig ned i fett% av å spise minst mulig! Få heller veiledning fra noen profesjonelle, og google litt rundt på blant annet iform.no - fantastisk side! Kroppen trenger mat både for å holde forbrenningen oppe, gi deg energi til styrke og ikke minst beholde muskelmassen som du TRENGER for at forholdet fett og muskler imellom skal gå i musklenes favør. Lykke til!) :)

Kardio "får igang" forbrenningen? Hvordan da? PSMF er skreddersydd nettopp for å gå ned i fettprosent, og det høye proteininntaket virker muskelsparende.

Hva skjedde med spareblussen du snakket om lenger oppe, gjelder ikke den om man slutter å spise også?

PSMF som Little Engine snakker om kan være veldig effektivt over kort tid. Det er ikke dermed sagt at dette er en spisemåte som passer for alle, og personlig har jeg ikke valgt å benytte meg av den da jeg driver med idrett og ikke slanking/deffing. Det er likevel ikke umulig at jeg kjører dette i en liten periode når sesongen er over, men det har jeg ikke tenkt på enda. At du kaller dette et sykelig kaloriunderskudd vitner om at du ikke har satt deg inn i hva man faktisk snakker om her. Jeg ville aldri anbefalt noen å spise slik over tid, og dersom man ikke har dårlig tid med å gå ned i fettprosent ville jeg nok også valgt en annen fremgangsmåte, men det er ingen tvil om at det kan være veldig effektivt og også trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt :)

PSMF som Little Engine snakker om kan være veldig effektivt over kort tid. Det er ikke dermed sagt at dette er en spisemåte som passer for alle, og personlig har jeg ikke valgt å benytte meg av den da jeg driver med idrett og ikke slanking/deffing. Det er likevel ikke umulig at jeg kjører dette i en liten periode når sesongen er over, men det har jeg ikke tenkt på enda. At du kaller dette et sykelig kaloriunderskudd vitner om at du ikke har satt deg inn i hva man faktisk snakker om her. Jeg ville aldri anbefalt noen å spise slik over tid, og dersom man ikke har dårlig tid med å gå ned i fettprosent ville jeg nok også valgt en annen fremgangsmåte, men det er ingen tvil om at det kan være veldig effektivt og også trygt.

Jeg vil også nevne at syklisk diett, slik jeg kjører det nå, er både tidsbesparende, koselig, og muskelbesparende. Sist jeg målte fettprosenten min sto det at jeg hadde 0.5kg fettfri masse enn da jeg begynte for noen måneder siden. Det er nok langt bedre enn de fleste "tradisjonelle" dietter kunne gitt. Legg til at jeg har blitt sterkere på de fleste løftene, så er det ganske heftig.

En syklisk diett vil også gi mange fordeler selv når man driver med idrett, men vil nok ikke passe om man driver med idrett hver dag. Bare å slenge inn en PSMF-dag her og der vil gjøre mye for regnskapet i lengden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du forbrenner under selve treningsøkten har ingenting å si når regnskapet gjøres opp på slutten av dagen eller mnd. Om du har forbrent mer fett under selve økten fordi intensiteten har vært lav, du trener på tom mage eller fordi du har trent styrke først, så kompenserer kroppen med å forbrenne mer glukose resten av døgnet. Iform er heller ingen god kilde til kunnskap, da det kan virke som om kildekritikk er et fremmedord der, du finner langt bedre artikler andre steder, blant annet her på fitnessbloggen.

-->Nå snakker du jo om noe helt annet. Du må også tenke på at når du tar styrken etter kardio så begynner det å bli en stund siden kroppen har fått næring. For å gjennomføre en SKIKKELIG styrkeøkt, så bør man spise ca 1 time før. For kardioens del bør det faktisk gå noe lengre tid etter maten. Ikke alle klarer å gi alt i styrketreningen etter kardio heller, og du kjører ikke halvveis styrke håper jeg? :) Ikke alt går på hva du forbrenner der og da vet du! Og det er ikke bare iform som er kilden til akkurat denne kunnskapen, det er ganske kjent kunnskap at styketrening bør gjøres før kardio HVIS målet er å endre kroppssammensetningen i form av mindre fett og mere muskler.

Det kommer an på hvor mye fettvev du har. Jo større fettlagre, jo større energiunderskudd kan dekkes fra fettet.

-->Det vet jeg og det er jeg enig i. Personlig har jeg ikke så ekstremt mye fettlagre at jeg kan gå i lengre tid på 900 kcal og som tidligere offer for spiseforstyrrelse så er jeg STERKT imot å råde jenter å gjøre det.

Sparebluss er en gedigen myte. Kroppen går ikke i sparebluss om man spiser for lite. At du setter punktum ved å si at "I rest my case" endrer ikke på dette. Forbrenningen stopper ikke opp, men senkes når man spiser for lite. At man får et lavt energinivå betyr ikke at forbrenningen er stoppet opp...

-->Jeg vet veldig gått at forbrenningen går ned kjære deg. Jeg har lidd av anoreksia, du kan jo gjerne google hva det er. Og da lå jeg på under baselforbenningen hver dag over lengre tid. Ja, det resulterte i kraftig nedgang i vekt. Nei, det resulterte ikke i nedgang i fettprosenten min. Og ja, baselforbrenningen min sank. Den stopper ikke opp, men fra å være på opp mot 1400 kcal dagen sank den til 1250 kcal. Det tok meg år å trene og spise meg opp igjen før forbrenningen gikk tilbake til sitt gamle jeg. Så ikke kom og fortell meg at den ikke stopper opp.

Nei det er ikke tilfeldig, og det er fordi at de da kan spise litt mer, som er positivt for trivselsnivået. Om du ikke har gått ned i vekt, så har du ikke lagt underskudd, så enkelt er det. Inntak og forbruk ikke er uavhengige variabler, men påvirker hverandre. Spiser du mindre, så forbrenner du også mindre.

Kardio "får igang" forbrenningen? Hvordan da? PSMF er skreddersydd nettopp for å gå ned i fettprosent, og det høye proteininntaket virker muskelsparende.

--->Fordi kroppen forbrenner ikke bare fett gjennom kardio økten, men også i timene etter. Det var det jeg mente med å få fart på fettforbrenningen. Sånn sett er gerilja kardio feks genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sagt :)

Jeg vil også nevne at syklisk diett, slik jeg kjører det nå, er både tidsbesparende, koselig, og muskelbesparende. Sist jeg målte fettprosenten min sto det at jeg hadde 0.5kg fettfri masse enn da jeg begynte for noen måneder siden. Det er nok langt bedre enn de fleste "tradisjonelle" dietter kunne gitt. Legg til at jeg har blitt sterkere på de fleste løftene, så er det ganske heftig.

En syklisk diett vil også gi mange fordeler selv når man driver med idrett, men vil nok ikke passe om man driver med idrett hver dag. Bare å slenge inn en PSMF-dag her og der vil gjøre mye for regnskapet i lengden :)

Ja, fint for deg. Jeg mener nå at en endring i livsstil og kosthold er bedre enn å hoppe opp og ned på dietter. Men spis gjerne 400 kcal dagen for min del. Kanskje du skal prøve det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du forbrenner under selve treningsøkten har ingenting å si når regnskapet gjøres opp på slutten av dagen eller mnd. Om du har forbrent mer fett under selve økten fordi intensiteten har vært lav, du trener på tom mage eller fordi du har trent styrke først, så kompenserer kroppen med å forbrenne mer glukose resten av døgnet. Iform er heller ingen god kilde til kunnskap, da det kan virke som om kildekritikk er et fremmedord der, du finner langt bedre artikler andre steder, blant annet her på fitnessbloggen.

Det kommer an på hvor mye fettvev du har. Jo større fettlagre, jo større energiunderskudd kan dekkes fra fettet.

Sparebluss er en gedigen myte. Kroppen går ikke i sparebluss om man spiser for lite. At du setter punktum ved å si at "I rest my case" endrer ikke på dette. Forbrenningen stopper ikke opp, men senkes når man spiser for lite. At man får et lavt energinivå betyr ikke at forbrenningen er stoppet opp...

Nei det er ikke tilfeldig, og det er fordi at de da kan spise litt mer, som er positivt for trivselsnivået. Om du ikke har gått ned i vekt, så har du ikke lagt underskudd, så enkelt er det. Inntak og forbruk ikke er uavhengige variabler, men påvirker hverandre. Spiser du mindre, så forbrenner du også mindre.

Kardio "får igang" forbrenningen? Hvordan da? PSMF er skreddersydd nettopp for å gå ned i fettprosent, og det høye proteininntaket virker muskelsparende.

Hva skjedde med spareblussen du snakket om lenger oppe, gjelder ikke den om man slutter å spise også?

PSMF som Little Engine snakker om kan være veldig effektivt over kort tid. Det er ikke dermed sagt at dette er en spisemåte som passer for alle, og personlig har jeg ikke valgt å benytte meg av den da jeg driver med idrett og ikke slanking/deffing. Det er likevel ikke umulig at jeg kjører dette i en liten periode når sesongen er over, men det har jeg ikke tenkt på enda. At du kaller dette et sykelig kaloriunderskudd vitner om at du ikke har satt deg inn i hva man faktisk snakker om her. Jeg ville aldri anbefalt noen å spise slik over tid, og dersom man ikke har dårlig tid med å gå ned i fettprosent ville jeg nok også valgt en annen fremgangsmåte, men det er ingen tvil om at det kan være veldig effektivt og også trygt.

http://fitnessbloggen.no/diett-like-effektivt-som-kardio-for-vektnedgang/

Hvordan forklarer du meg deres egen artikkel hvor det svart på hvitt sies at fettprosenten gikk mere ned hos dem som trente kardio enn hos dem som var på ekstremdiett? Ja, sistnevnte gikk mere ned i vekt, men det virker som om du ikke helt har forstått forskjellen mellom nedgang i fett og nedgang i vekt. Det er jo førstnevnte vi snakker om her! Trener du selv egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake til hovedinnlegget:

Da har du fått 2 vidt forskjellige tips, så er fritt frem å velge hva som passer deg best.

Tips 1: Vri kostholdet i retning proteiner og kutte ut de raske karbohydratene du får i deg i form av ris, brød, pasta, poteter etc og erstatte dem med grønnsaker. Trene mere styketrening og ta kardio 2-3 ganger i uken etter styrketreningen. Alternativt kan du gå morgenturer på tom mage.

Tips2: Spis 900 kcal dagen. Dette tilsvarer feks et måltid med havregryn, 1 glass melk og et måltid med 400 g karbonadedeig. Da kan du tydeligvis la vær å trene noe som helt kardio - dvs glemme ellipsemaskin, zumba, gåturer og løping.

Hvorvidt du klarer å gjennomføre skikkelige styrkeøkter på sistnevnte er ikke opptil meg å bedømme. Personlig blir jeg slapp og irritabel om jeg får i meg så lite mat. Du kommer nok til å rase i vekt, men jeg er som nevnt over veldig skeptisk til om selve fettprosenten din vil gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det som mange skriver er moderat trening, type gå, når en vil ned i fett %, men samtidig beholde muskelmasse. Men hva dersom man ved en styrkeøkt løper en raskere omgang, altså mellom 4-5 km på 9-10 km intensitet på tredemøllen? Jeg pleier løpe 2,5 km før styrketrening som oppvarming og avslutte med 2,5 km. Vil det minske effekten av en styrketrening slik at en 'brenner vekk' musklene?

Der snakker du langdistanse. Jeg ville særlig vært forsiktig med det før styrketreningen da du sliter deg ut og ikke klarer å gi alt når du skal trene styrke - hvilket som er mye viktigere. Hvis du absolutt vil løpe ville jeg satt av egne dager til løping. Og fokusert på styrke når du skal trene styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fint for deg. Jeg mener nå at en endring i livsstil og kosthold er bedre enn å hoppe opp og ned på dietter. Men spis gjerne 400 kcal dagen for min del. Kanskje du skal prøve det?

At du ikke kan noe om nyere dietter er ingen grunn til å bli såpass usakelig som du er nå :)

Tips2: Spis 900 kcal dagen. Dette tilsvarer feks et måltid med havregryn, 1 glass melk og et måltid med 400 g karbonadedeig. Da kan du tydeligvis la vær å trene noe som helt kardio - dvs glemme ellipsemaskin, zumba, gåturer og løping.

Dette er idioti, og å komme med slike utsagn er direkte farlig. En PSMF eller annen ekstremdiett er mye mer teknisk enn det du kjører nå, ut fra inntrykket jeg har fått av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke kan noe om nyere dietter er ingen grunn til å bli såpass usakelig som du er nå :)

Dette er idioti, og å komme med slike utsagn er direkte farlig. En PSMF eller annen ekstremdiett er mye mer teknisk enn det du kjører nå, ut fra inntrykket jeg har fått av deg.

Jeg skrev jo bare det du skrev? Personlig kjører jeg ikke noe som helst nå, men har en livsstil som er generelt over snittet sunn. Rett og slett fordi jeg er der jeg vil være og ikke har noe behov for ekstremdietter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...