Jump to content
Felice

"Stramme opp"

Recommended Posts

Jeg er altså en jente på 16 år. Har et håp om å kunne "stramme opp" litt, men vet ikke helt hvordan jeg skal begynne. Jeg er 167 cm høy og veier 58 kg, noe som for så vidt er greit. : p Kroppen kommer først, vekten kommer etter.

Trener fire ganger i uka, men merker ikke noen framgang, og det har jeg heller ikke gjort på en god stund. Det er utrolig demotiverende, og det er vel ganske tydelig at jeg gjør noe feil.

Så hvis noen har tips til noen styrkeprogram som trener rumpa, magen, bein, rygg eller armer bra, så lytter jeg gjerne!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Atter igjen, tilbake til baseøvelsene som bør være i hvert eneste treningsprogram.

Knebøy og utfall fikser ræv, serru :p

Markløft må du ha med og benkpress eller lignende for armer og bryst..

Stående roing er også bra... Nedtrekk osv..

Hva trener du nå?

Legg inn disse øvelsene hver uke, så ser du resultater. Ikke glem å spise etter trening.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Atter igjen, tilbake til baseøvelsene som bør være i hvert eneste treningsprogram.

Knebøy og utfall fikser ræv, serru :p

Markløft må du ha med og benkpress eller lignende for armer og bryst..

Stående roing er også bra... Nedtrekk osv..

Hva trener du nå?

Legg inn disse øvelsene hver uke, så ser du resultater. Ikke glem å spise etter trening.

Tusen takk! Skal få lagt inn de hver uke ja, så får jeg bare stå på så godt jeg kan og litt mer. :)

Nå trener jeg fotball to ganger i uka pluss i treningshall to ganger og en joggeøkt på tredemølle hjemme. Har en dag med intervaller og en dag med "langjogg". I tillegg gjør jeg bare vanlig push-ups, planken, tåhev og noen ganger litt sit-ups hver kveld. Er litt skeptisk til sit-ups dessverre, siden jeg ikke har fått noen til å vise meg ordentlig teknikk.

I treningshallen trener jeg med ulike styrkeapparater pluss sykling og roing til oppvarming.

Tenker å få settet meg opp på en time så jeg kan få litt mer veiledning så fort som mulig. :p

Dette ble et lengre svar en planlagt gitt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dropp sit ups, gjør ikke godt for noe.

Spis nok mat, mye proteiner. Viktig etter trening!

Du må vel trene kardio siden du spiller fotball, ellers kan du fint bytte ut langjoggen med enda en dag med vekter.

Og droppe langjoggen helt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dropp sit ups, gjør ikke godt for noe.

Spis nok mat, mye proteiner. Viktig etter trening!

Du må vel trene kardio siden du spiller fotball, ellers kan du fint bytte ut langjoggen med enda en dag med vekter.

Og droppe langjoggen helt.

Ja, spiser mye fisk/kylling og grønnsaker pluss grovt brød uten melk og sukker. Mammaen min er utrolig god til å lage mat, så er heldig med det!

Ja okay. Går egentlig greit for meg, liker styrke veldig godt, men er ikke så glad i jogging. Hehe.

Hvis jeg tenker at jeg jobber effektivt med styrke ca. 3 ganger i uka, vil det ta lang tid før jeg merker noe forbedring? Gjør ikke noe om det tar tid, så lenge det kommer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Hvordan ser kostholdet ditt ut?

Mye fisk, kylling, grønnsaker og grovt brød uten melk og sukker for det meste. Ofte havregrøt og cottage cheese og. : )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...