Gå til innhold

Vekt og høyde? Hva er målet?


K-moo

Anbefalte innlegg

Gjest QueenWinther

Er 165cm og veier 52kg. Så lenge jeg holder meg i -58kg vektklassen, så er jeg fornøyd - men vil gjerne opp noen kg i muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

174 cm, skulle ønske jeg var minst 185cm egentlig :p

78 kg, målet mitt når det gjelder vekt er rett og slett at jeg ikke har noe. Jeg bryr meg svært lite om hva vekta er i forhold til at kroppen ser bra og definert ut. Men ja hovedmålet mitt med trening nå er at jeg skal bli definert og bygge litt til på størrelsen. Det første hovedmålett mitt har jeg oppnådd og det var å gå fra å være en slapp fet fisk på 100kg ned til 75-80kg sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167 cm og jeg vil tippe at vekten stopper på 67-68 kg nå etter jul: min viljestyrke blir pulverisert i møte med mammas matlaging! Men jul er jul og nå gleder jeg meg faktisk til et lettere kosthold en stund fremover.

Jeg får alltid overraskede miner og kommentarer når jeg sier hva jeg veier, som om de aldri ville tippet at tallet var så høyt. Jeg vet ikke hva det betyr, men jeg velger å tolke det som at jeg bærer kiloene godt ;).

Jeg har beveget meg litt vekk fra fokus på badevekta, men kunne godt tenkt meg å bli litt mer petit. Da jeg var nærmere 60 kg, var jeg svært fornøyd med figuren min, men da var hovedfokuset på løping, og kun sporadisk på styrketrening, så det er vanskelig å si om 60 er idealvekten min med mer muskler. Det skal bli gøy å se hva et sunnere kosthold kan ha å si for figurformingen med nåværende treningsopplegg: når jeg ser hva den allerede har gjort på et slapt kosthold, er jeg optimistisk.

Målet er rett og slett å være en sterk, feminin str. 36 (jeg vipper mellom 36/38 nå), midjemål på ca 60 cm og generelt en symmetrisk, slank figur, så får egentlig vekt være vekt.

PS: en kollega mente at "formelen for akseptabel vekt" for kvinner var høyden minus 110. Er det bare jeg som synes det virker temmelig tullete? Personlig synes jeg en vekt på maks 57 ville vært altfor lite på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167 cm og jeg vil tippe at vekten stopper på 67-68 kg nå etter jul: min viljestyrke blir pulverisert i møte med mammas matlaging! Men jul er jul og nå gleder jeg meg faktisk til et lettere kosthold en stund fremover.

Jeg får alltid overraskede miner og kommentarer når jeg sier hva jeg veier, som om de aldri ville tippet at tallet var så høyt. Jeg vet ikke hva det betyr, men jeg velger å tolke det som at jeg bærer kiloene godt ;).

Jeg har beveget meg litt vekk fra fokus på badevekta, men kunne godt tenkt meg å bli litt mer petit. Da jeg var nærmere 60 kg, var jeg svært fornøyd med figuren min, men da var hovedfokuset på løping, og kun sporadisk på styrketrening, så det er vanskelig å si om 60 er idealvekten min med mer muskler. Det skal bli gøy å se hva et sunnere kosthold kan ha å si for figurformingen med nåværende treningsopplegg: når jeg ser hva den allerede har gjort på et slapt kosthold, er jeg optimistisk.

Målet er rett og slett å være en sterk, feminin str. 36 (jeg vipper mellom 36/38 nå), midjemål på ca 60 cm og generelt en symmetrisk, slank figur, så får egentlig vekt være vekt.

PS: en kollega mente at "formelen for akseptabel vekt" for kvinner var høyden minus 110. Er det bare meg som synes det virker temmelig tullete? Personlig synes jeg en vekt på maks 57 ville vært altfor lite på meg.

Selv har jeg hørt den " man skal veie rundt antall kilo som man er centimeter over meteren" , og det funker helt fint hvis man er utrent og normal, men så fort man begynner å bli trent, så kan man ikke bruke denslags "beregninger". Ikke ulikt BMI, igrunn:p

Og ja, fordelen med mye muskelmasse er jo at det blir lettere å drite i hva man veier, til fordel for hva man presterer (: damer med muskler veier kanskje litt mer, men de ser og til gjengjeld myyyye bedre ut (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 170 høy, og pr dags dato 86kg tung..

vekta er ikke viktig for meg i det heletatt, men det skal jo ikke så mye til for å forstå at disse kiloene er mye å jogge med, for ikke å snakke om at fettprosenten og midjemålet ..

målet er en sunn fettprosent, hvor mye jeg må ned vet jeg ikke, men tipper 7-8kg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

psychgeek: Jeg har også hørt den der med høyde - 110 som 'idealvekt' for jenter og høyde - 100 som 'idealvekt' for menn. Et annet sted her inne leste jeg en kommentar (eller artikkel? husker ikke helt) der skribenten mente at det var /minimum/ - og det synes jeg personlig høres mye mer fornuftig ut. Hvis man går ut fra BMI (som ja, jeg vet, ofte blir feil for folk med mye muskler/tung kroppsbygging/etc) bør jeg som er 172 cm høy veie mellom 55 kg (BMI på 18.6) og 74 (BMI på 25) kg.

(Og, forresten: Hei! Morsomt å se deg her også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsomt å stereotypi litt her.

Flest jenter som responderer på trådens emne og så si samtlige skal ned i vekt, uansett høyde. Hos gutta er det motsatt (de få som er her inne), de skal opp i vekt ;-)

Hadde vel vært bedre mål å spørre om Fettprosent, vekt og høyde? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...