Gå til innhold

VG spør: er du treningsavhengig?


DukeNukem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hva i huleste heite har

  • har du tatoveringer
  • hvor mange har du
  • er de skjult
  • føler du at du må vise dem fram

noe med det å være treningsnarkoman?

fikk en 505 Error så jeg ga opp, var vel for ærlig :D

kanskje jeg skal stikke å skaffe meg flere tatoveringer så jeg blir mere treningsnarkoman enn det jeg allerede er?.....

Tyson wannabe next!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler, fikk 18 poeng. Lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde hatt tatoveringer og tatt sol. Følte en stund at testen handlet mer om psykisk helse eller noe i den duren.

Mulig du brukte ironi nå, for den handler selvsagt om psykisk helse. De fleste treninsnarkomane har jo en god fysisk helse, det er den andre de sliter med. :) og her inne ser man jo godt på diverse innlegg at mange har bikket over terskelen.

Og det er helt ok og kanskje ikke stort problem i dag. Mange her har jo bare seg selv og tenke på. Men den dag man skal begynne og jobbe, får forpliktelser for mann/dame, banken og barn, da tror jeg disse vil få et behov for en realitysjekk. Man kan bare ikke fortsette en slik livsstil med famile og jobb. Jeg sier ikke at man ikke kan ta vare på helsa og trene. Man kan fortsatt det. Kanskje til og med trene både mer og mer effektivt. Men man MÅsamtidig lære og prioritere mange andre ting FØR trening og mat, og den prosessen kan bli vanskelig om man virkelig lider av treningsavhengighet. Man blir veldig egoistisk, og det er desverre ikke veldig forenelig med " voksenlivet". Da må man innse at man er en del av noe større og ta del i det felles ansvar det er og ta vare på familie, lokalsamfunn og storsamfunnet.

Nå får jeg sikkert skikkelig pes. Så skal legge til at jeg NORMALT trener hver dag, og har bare en godtedag i uka. Men det blir ikke krise om jeg ei uke bare rekker to økter. Og det er DET som er poenget. for de avhengige BLIR det krise. Men med full jobb, mann med skiftarbeid og som også trener, to barn som skal på aktiviteter, møter, dugnader, sosialt samvær med venner og verv i de aktiviteter barna e med i.... Ja da blir det krasj noen gang. Men ikke for ofte. For jeg er avhengig av trening for å kunne gjøre altså keves av meg på jobb og fritid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig du brukte ironi nå, for den handler selvsagt om psykisk helse. De fleste treninsnarkomane har jo en god fysisk helse, det er den andre de sliter med. :) og her inne ser man jo godt på diverse innlegg at mange har bikket over terskelen.

Burde kanskje lagt til ordet "generelt" foran psykisk helse :p Den minnet meg veldig om "mobbe-testene" vi måtte ta på VGS og ungdomsskolen. Følte også det var veldig lite fokus på hvorfor jeg trener eller hva trening gir meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...