Gå til innhold

Hvordan holde formen vedlike når man er syk?


Frøken Antonsen

Anbefalte innlegg

Jeg har det problemet at jeg stadig er syk.. meen nå tok jeg mandlene i september, og etter det helvete med mye komplikasjoner og en laang vei tilbake, klarte jeg holde meg frisk en stund. Så har trent fast 5 ganger i uka i 2-3 måneder. Men nå har jeg blitt syk igjen. feber og halsbetennelse. men vil jo ikke at alt jeg har jobbet så hardt for, skal bli kastet ut av vinduet. Noen som har noen tips for å holde formen? vil jo ikke miste muskelmasse..(men litt vanskelig å unngå når man ligger hjemme i selng) og er litt vanskelig å spise sunnest mulig når matlysten er derreter.. trenger virkerlig litt posetive tanker nå:p dette er så typisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første vil ikke en uke eller to gjøre noe fra eller til. Om du mister litt vekt og kanskje litt styrke den tiden vil du raskt ta det inn igjen når du blir frisk igjen.

Men det er uansett lurt både for å bli raskest mulig frisk og for å vedlikeholde styrke og muskelmasse at du spiser så mye du klarer og prøver å ligge på et vedlikeholdsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har feber så svetter en mer enn normalt og da trenger også kroppen ekstra salt. Så det kan være lurt å lytte til disse signalene fra kroppen.

Karbohydrater er også bra immunsystemet til kroppen, men ikke overdriv inntaket av mat som inneholder raffinert sukker.

Det viktigste er kanskje å slappe av og ikke tenke for mye på dette. Blir en stresset av at en spiser dårlig når en er syk øker det kortisolnivåene noe som både er negativt for immunsystemet og fører til økt fettlagring. Så stress ned og fokuser på å bli frisk raskest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...