Gå til innhold

X-size orginal program


Fjeldmann

Anbefalte innlegg

Varier grepet og løft haken over bommen.,

Ser det er litt ulike meninger om det rundt om kring, så jeg får nesten spørre deg: Hvorfor bør man få haken over bommen?

Det er vel andre muskler som tar over, og ikke lenger latsen som jobber i det området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...

Tittet du på programmet mitt? Jeg er veldig interessert i tilbakemeldinger :) Nå skal jeg snart ta en deload før jeg begynner en liten bulk - og da blir det spesialisering i 4-6 uker før jeg går over på diett igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro det ja, hvordan har du trent før da?

Har Trent program jeg fikk av PT på treningsenter, 3 split med en kompis og RYP hvorav RYP funket definitivt best, me før RYP var det mye av og på.

Seff. men ingen ting funker optimalt uten nok mat

Prøver å holde styr på hva jeg spiser, samt at jeg får i meg nok mat iforhold til hva jeg skal ha av proteiner, kalorier osv, men blir jo litt utifra hva som serveres hjemme til middag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kan jobbe litt med kostholdet, men ellers tror jeg nok dette er for deg ;)

Tror nok du har rett i at jeg kan jobbe med kostholdet! :) Har fortsatt noen dager på meg med program ettersom jeg drar til Trysil over helga :) så blir fullkjør fra neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Hvor ofte kan man "tillate" å teste ut 1RM? Vil det gå bra med hver 3. uke eller 1 gang i måned?

Når man nærmer seg 1RM så er det mye mer enn musklene som får kjørt seg, Nervesystemet, ledd og sener. Derfor er det ikke lurt å makse for ofte. Hvor lang tid mellom hvert forsøk er vanskelig å si, men hver 3. uke høres alt for hyppig ut. Dessuten vil man jo ikke ha de alt for store økningene på 3 uker med mindre man er rimelig nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man nærmer seg 1RM så er det mye mer enn musklene som får kjørt seg, Nervesystemet, ledd og sener. Derfor er det ikke lurt å makse for ofte. Hvor lang tid mellom hvert forsøk er vanskelig å si, men hver 3. uke høres alt for hyppig ut. Dessuten vil man jo ikke ha de alt for store økningene på 3 uker med mindre man er rimelig nybegynner.

Øker fremdeles i arbeidsettene mine i mark da jeg nettopp skiftet til x-size fra fyrstikkprog. Jeg har kun trent seriøst siden begynnelsen av året, så er vel å regne som nybegynner. Er klart over belastningen som settes på nervesystem, ledd og sener og at det nesten alltid er dette som er problemet når man sier man "overtrener". Har likevel troen at 1RM min i markløft vil gå opp med 1-2,5 kilo hver måned/ 3. uke.

Kan forresten også nevne at man jobber opp til maks hver eneste trening i fyrstikkprogrammet, noe som jeg drev på med i flere måneder før jeg gikk over til x-size. Hadde forøvrig ingen problemer relatert til overtrening, men kan godt hende den ekstra hviledagen i uken utgjorde forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte kan man "tillate" å teste ut 1RM? Vil det gå bra med hver 3. uke eller 1 gang i måned?

Det er vansklig og si. Vektløftere makser nesten hver trening til tider, tilogmed flere ganger om dagen. Styrkeløftere makser nesten aldri (typ 10% av løftene gjennom et helt år er maks). Selv ser jeg ikke noe poeng av og makse så hyppig. For meg om jeg øker i 5 RM 1 RM 3RM har ikke så mye og si sålenge jeg øker, så jeg tar sjeldent 1RM men ser på andre RM repp sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vansklig og si. Vektløftere makser nesten hver trening til tider, tilogmed flere ganger om dagen. Styrkeløftere makser nesten aldri (typ 10% av løftene gjennom et helt år er maks). Selv ser jeg ikke noe poeng av og makse så hyppig. For meg om jeg øker i 5 RM 1 RM 3RM har ikke så mye og si sålenge jeg øker, så jeg tar sjeldent 1RM men ser på andre RM repp sett.

Du sier i grunn noe der. Tenkte ikke over at det fantes noe annet enn 1RM; litt trøtt. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Går det ann å skrenke x-size programmet ned til et 3 dagers, eller vil det miste effekten av programmet? Anyone som vet og har noen tips :)

Alt går, men da er kanskje x-press et bedre alternativ for deg :)

Men siden markløft kjøres på hypertrofidagen så går det likevel greit å slå sammen de to første dagene om du ønsker det. Det blir selvsagt ikke like optimalt, men noen ganger må man jo ta til takke med det man kan få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...