Gå til innhold

Du vet du er treningsnarkoman når....


Linn Cesilie Tovås

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

- Når du automatisk går til gymmet etter jobb på treningsfrie dager, og først kommer på at du skulle ha fri når du har skiftet til treningsklær (og tar da selvfølgelig en økt når man først har kommet dit).

- Når du står over sosiale sammenkomster fordi du må trene.

- Når du tar med deg reker på kino i steden for godis (anbefaler ikke å ta med hvitløksmarinerte:P)

- Når du alltid har med treningstøy uansett hvor du skal i tilfelle du rekker en økt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

# når mor og far vil sende meg på psykiatriske når jeg teller blodårer på diett.

# plukker ut ris fra vekten når det viser 51g og ikke 50g.

# ser på ferdiglaget mat og venter på de få minuttene som står ijenn før "jeg kan spise"

# bruker 5 min i dysjen,15min forran speile og nye 5min me dysj etter flexing.

# blir "fet" når jeg går forbi McDonalds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det eneste som forhindrer meg i å bli drept når jeg drar opp tunfisken i lesesalen på NTNU er at det er straffbart. Ser at jeg får dødsblikket til tider.

Jeg løste problematikken med tunfisk og offentlige områder ved å lage tunfisksnack. Lukter minimalt.

At man må finne sånne løsninger er vel et tegn det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# du har alarm på mobilen hver "crazy wednesday" for å huske å sjekke om det er noe bra tilbud på gymgrossisten.no

# du alltid har en fuktig og velduftende haug med treningsklær som ligger og tørker på baderoms-flisene.

# dusjer 2-3 ganger til dagen.

# drikker linfrøolje rett fra flasken uten å få brekningsfornemmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.....mye morsomt,(som å prøve flagg på lekeplassen), men også skremmende mange ting som en med tidligere spiseforstyrrelser finner alarmerende. En sunn fysikk er ikke det samme som sunn psyke... Og mange av tankene som kommer opp her, er mye psykere enn de jeg hadde da jeg ble innlagt på sykehus, knap 44 kilo tung fordelt på mine 180 cm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.....mye morsomt,(som å prøve flagg på lekeplassen), men også skremmende mange ting som en med tidligere spiseforstyrrelser finner alarmerende. En sunn fysikk er ikke det samme som sunn psyke... Og mange av tankene som kommer opp her, er mye psykere enn de jeg hadde da jeg ble innlagt på sykehus, knap 44 kilo tung fordelt på mine 180 cm......

Mange av "uvanene" som nevnes her kan helt klart minne om spisefortyrrelser, ingen tvil om det! Men en ting som faktisk er bra med forumet her, sånn ift. spisefortyrrelser, er at det fokuseres på en sunn kropp og vekt. Ja, mange sliter nok med hode, men det er veldig vanskelig å unngå at noen sliter - akkurat som i samfunnet generelt.

Når det er sagt, så hvis man sliter med hodet, så er det ingen ting i veien med å dele sine tanker med andre her. Vi har egne tråder om spiseforstyrrelser, og så har vi et par forumdeltagere som kan en del om akkurat dette...

<---- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av "uvanene" som nevnes her kan helt klart minne om spisefortyrrelser, ingen tvil om det! Men en ting som faktisk er bra med forumet her, sånn ift. spisefortyrrelser, er at det fokuseres på en sunn kropp og vekt. Ja, mange sliter nok med hode, men det er veldig vanskelig å unngå at noen sliter - akkurat som i samfunnet generelt.

Når det er sagt, så hvis man sliter med hodet, så er det ingen ting i veien med å dele sine tanker med andre her. Vi har egne tråder om spiseforstyrrelser, og så har vi et par forumdeltagere som kan en del om akkurat dette...

<---- ;)

Det hjelper ikke med sunn kropp og vekt, om hodet ikke er med,- og siden mange av forumets deltagere er såpass unge, tror jeg det er vanskelig og se at man kan være syk når man "bare prøver og leve så sundt som mulig".....

Og joda, i samfunnet er det mange som sliter pga skole, jobb osv,- og de jeg har lest innlegg fra som "har slitt" med spiseforstyrrelser kan vel faktisk diskuteres om de bare har hoppet fra en spiseforstyrrelse til en annen. Mens andre igjen er har et mer "fornuftig" forhold til kropp og helse. Det ER faktisk et KRAFTIG varseltegn at trening og diett/mat prioriteres foran venners/families alvorlig sykdom/dødsfall, eller bare det at man ikke "Har tid" til og stille opp for venner som har opplevd noe som for DE er veldig trist/dramatisk (kan være så lite som et brudd med kjæresten, at hunden døde eller at moren er syk)...Har man ikke tid til slike ting fordi "trening og helse" må prioriteres, og/eller man ikke greier og gjøred edt uten og få dårlig samvittighet for å skippe trening,- da ER man psyk, og jeg vil tro man trenger hjelp for og få et normalt liv...

Det er sikkert ikke gøy og høre at man KAN være syk, når man bare er optatta v msukler og andre "fysiske sunnhetsteng",- men det er jo akkurat det samme en anorektiker gjør, bare på en litt annen måte..Kontroll, slank og sunn og vakker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...