Gå til innhold

Program for maksimal styrkeøkning og muskelvekt


Gjest Arkiv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du vet selvfølgelig best hva som fungerer for deg, men det er alltid morsomt å komme med forslag :)

Siden du liker volum, prøv deg på en runde med GVT (10x10). Prøv en 6-splitt med rygg, bryst, bakside lår, forside lår, skuldre/legger, armer (finn rekkefølgen som passer deg best). Kjør med en intensitet som gjør at du har lyst til å grine litt når du innser at du kun er på 5. settet og at det fremdeles gjenstår 5 sett (husk å fullføre de 5 settene når du har tørket tårene).

For å øke 1RM-styrken i benk, bøy og mark kan du kjøre blokker med f. eks. De Francos "Built like a badass" med jevne mellomrom (f. eks. 4 uker GVT, 4 uker BAB). Et slikt program åpner også for mye "alternativt" rundt hovedøvelsene, slik at du får lekt deg med strikker, kjettinger og annet.

Gå tur så ofte/lenge du kan for å holde flesket fra livet, og kjør minimum en intervalløkt (bakkeløp, 4x4 etc) i uka for å trene hjertemuskelen litt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeløft med jålesett på slutten ;) Smolov Jr + GTL = sterk og deilig ;)

Så etter noen runder med smolov så et hjemmesnekkra styrke program med litt høyere reps assistanse og litt jåleri på tampen som "dessert" :)

(jeg mener det faktisk, selv om det kanskje ikke er deilig jeg går for :p )

Har hatt størst framgang når jeg har kjørt baseøvelsene slik:

Økt1 3x5 (tungt)

Økt2 3x3 (tyngre)

Økt3 3x1 (tyngst)

Økt4 deload

Så lagt på 2,5kg og kjørt på nytt igjen samme regla (f.eks 3x5 med 100kg, 3x3 med 110 kg og 3x1 med 120kg, så neste uke 3x5 med 102,5, 3x3 med 112,5 og 3x1 med 122,5)

Når det stopper er det litt smolovkos så tilbake igjen ;)

Nå er jo dette veeeldig personlig, men siden overskriften var som den var så why not :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mark 5 ganger i uka? Holy gluteus maximus! Lykke til!

Press 5 ganger i uka? Det er heavy stuff for skuldrene, men logg hvordan det går! Jeg er for all del ikke imot høyt volum! Kjører baseøvelser 5-7 ganger i uken selv, kommer ann på om det blir "deload" med oppkarbing (øl) i helgene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på dette :) Er et bra volum, dessuten er press mye mer mandig en benk! Hold oss oppdatert og spent på hvordan du skal fordele/bygge opp uka, microloading, periodisering osv :)

"I lift heavy things and put them down"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har press 2 ganger i uka, og benk 2 dager i uka, det er så mye skuldrene mine klarer. Kjenner jeg må ha noen dager uten noen form for pressing for i det hele tatt å hente meg inn. (for å få tilbake eksplosiviteten) Men den tiden fylles helt greit av mark, bøy og "beach muscles" :)

Driver å jobber hardt for å nå 100kg i strikt press/militærpress så derfor jeg er spent på hvordan responsen er på 5 ganger i uka :) Har stagnert lenge nå så har drevet med tung pushpress for å komme over kneika, men det tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, samtlige jeg prater med dyttpresser utrolig mye mer en de strictpresser. Jeg derimot, jeg dyttpresser bare 5 skarve kilo mere en jeg stricpresser :( Mulig fordi jeg alltid har gjørt strict inntil nylig, men har 92,5 strict og 97,5 push! Så noe skurrer, any tips are welcome :) Begynner å lure på om det jeg tror jeg gjør ikke er det jeg faktisk gjør. At mine dyttpress er mere som strikt med en knekk i knærne i forkant eller noe... Får prøve å filme det evt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Video, så fikser vi det. Tror jeg vet hva du gjør galt, men må nesten se video.

Den er god, skal se om jeg får filmet et godt eksempel på push og strikt neste press økt så det er noe å sammenligne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Mark Filippi ikke er meg og jeg fint skal klare å øke mer enn 30 kg på 4 måneder ( håper alle har glemt det innen 4 måneder).

Hehe. Ok. Så Mark Phillippii blir for soft? Må være litt kreativ med programtilpassingen da i alle fall om du skal sette opp et program med heftigere økning. Det går vel kanskje å øke mer om en har pers på ca 200kg eller mindre, men du kan jo fint dra mer enn 30kg+ i slutten av programmet :) er bare å ta i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...