Gå til innhold

Hvis man skal spise brød på slankern,hvaaa er det beste?


Metal_Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Syns fedon sitt brød som rema selger er gull jeg, spiser ikke så mye brød men når jeg først spiser det så blir det somregel det :)

+1

Brødet har omkring 17g av både protein og karb, faktisk mer proteiner enn karb, om jeg ikke husker feil. Smaker godt gjør det og! Eneste som trekker litt er prisen og størrelsen. Tror det er i overkant av 30,- for 450g.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo meg her og lavkarbo meg der...

Rema selger et Speltbrød som SMAKER godt, samtidig som det er masse proteiner i det. DET er win, ikke lavkarbo/fanatikerbrød. LIVE A LITTLE :thumbsup:

jeg følger ikke lavkarbo, men de brødene jeg anbefalte er uten hvetemel, som hun spurte etter, også er de veldig gode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lavkarbo meg her og lavkarbo meg der...

Rema selger et Speltbrød som SMAKER godt, samtidig som det er masse proteiner i det. DET er win, ikke lavkarbo/fanatikerbrød. LIVE A LITTLE :thumbsup:

Spelt og hvete er nå omtrent samme greia, og når man vet at korn hemmer næringsopptak og fremmer sykdommer så handler det ikke om fanatisme. Det handler bedre folkehelse.

Det er hvetemelgluten i Fedon-brødet. Og det er hvetemel i større eller mindre grad i alle brød man kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spelt og hvete er nå omtrent samme greia, og når man vet at korn hemmer næringsopptak og fremmer sykdommer så handler det ikke om fanatisme. Det handler bedre folkehelse.

Så lenge man ikke spiser brød til hvert eneste måltid, tror jeg ikke det fremmer en haug av sykdommer..for å si det sånn. Er man på konkurransediett er kanskje ikke brød kjempeaktuelt å spise, men om man bare skal ned i vekt/holde seg frisk og rask kan jeg ikke skjønne at et par brødskiver med godt og proteinrikt pålegg til dagen skal ødelegge så himla mye. Det finnes tross alt verre ting å putte i munnen :)

Til trådstarter har jeg dessverre ikke noe godt brød å anbefale. Tåler ikke hvete selv, og har derfor kuttet ut brød (det skal sies at jeg ikke savner brød i det hele tatt, så det er ikke noe problem for meg). Sikker på at du ikke kan ta deg tid til å bake litt selv på f.eks en søndagskveld? Det tar da virkelig ikke lang tid! :p Eventuelt kan du bake kanskje fire brød i slengen, og fryse ned til senere. Blir som oftest bedre på smak, og ikke minst billigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så å si kuttet ut brød selv men synes d er godt innimellom,for som jeg sa ,tåler jeg ikke hvete og da heller ikke spelt:/ kan ta meg tid til baking men da må det være sånn ferdig mix blande med vann også putte i ovnen:p

Hvorfor ferdigmiks??? Det er jo omtrent det samme som å kjøpe to poser mel, kanskje litt frø o.l og smelle sammen i en bolle for så å tilsette vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...