Gå til innhold

Slankevenner


Viebie

Anbefalte innlegg

Hver morgen, samme klokkeslett. Forskjeg ll i mageinnholde, væske i kroppen osv javner seg ut over tid. Får til fin, javn kurve NEDOVER...

Bruker målebåndet hver 14ende dag. Nå er det vekta som går ned, men endringene på målebåndet var mer tydlige til å begynne med.

Okej:) blir ikke stressa av å vei deg hver dag da??=)

hvor mye skal du ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med folk her inne?? :)

Hvor ofte veier dere og målere dere dere?

Går bra :D Jeg veier meg hver dag, men burde egentlig la være, ikke bra for psyken :p Stort sett nedover, men ikke rasende lenger, men så forsvant den første vekta mi litt vel fort også så helt greit for meg at kroppen stabiliserer seg litt, heller det enn rase ned for så å rase opp igjen etterpå! Måler med målebånd ca en gang i måneden eller når det har forsvunnet over 5 kg (which ever comes first).

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra å høre:)

Jeg veie meg ikke så alt for ofte da jeg sliter litt med at vekta står mye stille:P så da vil jeg heller blir litt positivt overaska når jeg først veier meg. Men nå som jeg skal psmf blir det vel jeg starte å veie meg i morgen, så blir det lørdag (dagen før oppkarbing) så mandag igjen (dagen etter oppkarbing) og slik går det i de minst 4 ukene:) målbande, bilder og fett prosent i morgen og siste dag på psmf.

Tror alt går bra nå egentlig.. værtfall så er humøre mye bedre enn det har vært på lenge=) får stadig kommentarer om jeg har gått ned mye. Så det hjelper så klart å få høre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej:) blir ikke stressa av å vei deg hver dag da??=)

hvor mye skal du ned?

Hvorfor skal jeg bli stressa av det ?

Det inngår i morgenrutinene, toalett, vekt, skru på trakteren, på badet for morgenstell.

Jeg skal ned 11-12kg til før 15 juni. Kombinert med ganske hard fokus på styrketrening, skal fettmengden reduseres med 13-15kg, kanske litt mer. Har gått ned ca 27kg så langt ( 21,5kg dokumenterbart ) så jeg er godt på veg. Det går saktere nå, alt det " enkle " fettet er brent bort. Har ikke mye igjen på rygg, armer og bein samt nakke / hals området. Føles hardt og kompakt å ta på, ser bra ut også.

Det som er igjen er mannepuppene, samt deler av bukfettet, altså magen. Minsket mye, fortsatt nok å ta av.

Heldigvis er alle de " tunge " rutinene og jobben tatt. Jeg spiser ikke lengre brød, pasta, poteter eller ris. Jeg spiser aldri kaker, snop, potetgull eller sukker. Maten består ca utelukkende av sunne, rene varer, kjøtt, egg, fisk og grønnsaker. Kylling og Cottagecheese i store mengder. Jeg har kommet så langt at jeg vemmes av tanken på sjokolade eller snop / kaker, forsøkte for en tid siden ( 2-3mnd ) å spise sjokolade for å teste. Ble uvel av 1/2 Snickers. Andre halvparten ble kasta. Akkurat hatt fastelavenfeiring, unga og kona spisete boller, jeg laget krem med kunstig søtning, og helte i multer. Multekrem og kaffe vs boller ?

Easy match.... :)

Tror mye dreier seg om psyke. Har jobbet knallhardt med dette, og savner ikke mitt " gamle liv " et sekund. Mitt " gamle liv " gjorde meg feit som en hvalross og inaktiv som en pudding, mitt nye liv er i ferd medå gjøre meg til en aktiv fyr som står ski, står på henda i stua for morro skyld, og som ser bra ut fysisk. Det er jeg ganske stolt av....:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg hver mandag når jeg står opp.. Jeg klarer ikke å veie meg hver dag, da blir jeg helt "besatt" av vekta. Samme med måltider. Jeg må spise når det passer meg (innenfor rimelighetens grenser), og har sjelden mellommåltider.. Blir da også helt besatt av når neste gang jeg skal spise, hvor mye jeg skal spise, etc..

Espen: "Jeg spiser ikke lengre brød, pasta, poteter eller ris. Jeg spiser aldri kaker, snop, potetgull eller sukker." Er dette noe du gjør for en periode, eller er det livsstilsendringen din som er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Espen: "Jeg spiser ikke lengre brød, pasta, poteter eller ris. Jeg spiser aldri kaker, snop, potetgull eller sukker." Er dette noe du gjør for en periode, eller er det livsstilsendringen din som er sånn?

Godt spørsmål, jeg aner ikke.

Når jeg ikke savner det, hvorfor skal jeg begynne igjen ?

Eneste jeg kan tenke meg spise litt av, er potet. Det er ikke noe stress, men både potet og ris, gjerne grov villris, er noe jeg nok gjeninnfører på menyen etterhvert. Men livsstilsendringen min er TOTAL, og krever " offer " i form av endel ting jeg ikke lengre skal spise. Pasta, snop, sukkerholdige varer og potetgulll er jeg nok DEFINITIVT ferdig med. Pasta har jeg egentlig aldri likt, men har spist det i store mengder, siden det er så " lettvindt ... "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål, jeg aner ikke.

Når jeg ikke savner det, hvorfor skal jeg begynne igjen ?

Eneste jeg kan tenke meg spise litt av, er potet. Det er ikke noe stress, men både potet og ris, gjerne grov villris, er noe jeg nok gjeninnfører på menyen etterhvert. Men livsstilsendringen min er TOTAL, og krever " offer " i form av endel ting jeg ikke lengre skal spise. Pasta, snop, sukkerholdige varer og potetgulll er jeg nok DEFINITIVT ferdig med. Pasta har jeg egentlig aldri likt, men har spist det i store mengder, siden det er så " lettvindt ... "

Skjønner, skjønner! :) Nysgjerrig på hvordan folk gjør det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påenget er vel å finne det som funker for seg selv. Hva som funker for meg, er ikke det samme som funker for andre.

Dropper jeg pastaen, kan jeg ete kjøtt til jeg nesten stuper. Alltid likt kjøtt, spesielt kylling.

Samma med brød. Dropper jeg brødet, kan frokosten min være så stor den vil.

Aldri vært noen godtespiser heller. Jeg eter ( litt for mye ) salte nøtter enda. Går nok minst 1 pose i uka, spiser bare St. Michael, dyreste og beste som jeg får tak på. Sammen med colazero er dette i nærheten av sex nytelsesmessig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må slutte å STRESSE med å gå ned i vekt. Stress er dritt for kroppen og for det mentale ;) Og ikke la alt fokuset havne over på det dere veier o.l, BMI er bare piss.

Ifølge BMI-skalaen bør jeg veie rundt 65. Jeg veier 10 kg mer enn det. Jeg bruker størrelse 38 i bukser og stort sett det samme i overdeler, noen ganger mindre. Min søster er litt høyere enn meg, veier 69 kg og bruker xsmall og small. Min mor er like høy som meg. Veier 62 kg. Bruker samme størrelse som meg. Så, poenget er: tallet vekta deres sier er ikke nødvendigvis det dere skal følge så utrolig med. Ja, det forteller jo litt, men å stresse med å veie ditten og datten fordi da er BMI-en på 22 er tull.

Jeg går omtrent ikke mer ned, men klærne blir for store og kroppen endrer fasong. Det tar tid, men det skjer. Allikevel er jeg fortsatt på 76-77 kg. Jeg håper jeg vil nærme meg 70 kg. Men forventer ikke noe under...ved å trene slik jeg trener så forandrer jeg meg, selv om jeg ifølge BMI-en er overvektig. Og stikkordet er: Jeg koser meg med trening og jeg koser meg med maten. Jeg teller ikke kalorier. Jeg teller ikke karbohydrater. (Jeg spiser lavkarbo, men teller ikke..). Så, ikke stress dere ned. Finn noe dere trives med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg, Espen! :) Alle er satt sammen forskjellig og fungrer på ulike måter.

Opheliia, jeg føler overhode ikke at jeg stresser med å gå ned i vekt. Heller motsatt.. Litt fokus må man ha på det man veier, jeg veier 95 kg nå, og uansett hvor mye jeg tar hensyn til "beinbygning og muskler", er det for mye ;) Jeg føler også for meg nå at det er en nødvendighet å telle kcal fordi kostholdet har vært ås ute å kjøre over en så lang periode. Jeg har rett og slett ikke kontroll på det jeg spiser. Dette er jo noe det helt klart går automatikk i etterhvert, men for meg er det viktig å være litt konsekvent i starten så jeg får inn gode rutiner.

Og du har et veldig viktig poeng altså.. Stress virker veldig motsatt når det gjelder vektnedgang! Det kommer når det kommer, man må bare ha den rette innstillingen og motivasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V

Veldig enig med deg, Espen! :) Alle er satt sammen forskjellig og fungrer på ulike måter.

Opheliia, jeg føler overhode ikke at jeg stresser med å gå ned i vekt. Heller motsatt.. Litt fokus må man ha på det man veier, jeg veier 95 kg nå, og uansett hvor mye jeg tar hensyn til "beinbygning og muskler", er det for mye ;) Jeg føler også for meg nå at det er en nødvendighet å telle kcal fordi kostholdet har vært ås ute å kjøre over en så lang periode. Jeg har rett og slett ikke kontroll på det jeg spiser. Dette er jo noe det helt klart går automatikk i etterhvert, men for meg er det viktig å være litt konsekvent i starten så jeg får inn gode rutiner.

Og du har et veldig viktig poeng altså.. Stress virker veldig motsatt når det gjelder vektnedgang! Det kommer når det kommer, man må bare ha den rette innstillingen og motivasjonen :)

Var ikke direkte retta mot deg...bare sånn obs obs til alle, inkludert meg selv :) At å stresse og la det bli en besettelse gjør det bare verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker om du snakker til meg Opheliia. Jeg stresser ikke. Målbevisst - men ikke stressa. Det går rett vei, og da tar d det den tida det tar...

Nei nei, jeg snakka ikke til noen direkte ;). Mer sånn til alle, at man ikke alltid må stresse med vekt og kg osv..for ser det er mange (særlig jenter) som stresser noe sinnsykt og som fokuserer kun på bmi. Så det var ikke direkte til noen i tråden, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Jeg ser at 85kg også vil gi meg BMI på " farlig overvekt " eller noe i den gata. Det er bare tull, jeg skal ha masse fler digre,grove muskler som dere damer kan sikle på til våren. Er godt i gang egentlig, så bare vent. BMI tar jo utgangspunkt i at man knapt skal ha muskler etter mitt syn. En voksen mann på 173cm som er godt muskeltrent, skal ikke veie ned mot 70kg etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Jeg ser at 85kg også vil gi meg BMI på " farlig overvekt " eller noe i den gata. Det er bare tull, jeg skal ha masse fler digre,grove muskler som dere damer kan sikle på til våren. Er godt i gang egentlig, så bare vent. BMI tar jo utgangspunkt i at man knapt skal ha muskler etter mitt syn. En voksen mann på 173cm som er godt muskeltrent, skal ikke veie ned mot 70kg etter mitt syn.

Det samme gjelder stort sett de fleste:p. BMI er bare tull..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på jenter, dette klarer dere. For 3 år siden veide jeg nesten 98kg, nå veier jeg 55kg. Dvs, at jeg har gått ned 43kg. Det var mye som virket umulig da, men jeg fikk det til. Vær flink med kosthold og trening. Selv om man noen ganger føler at det er tungt og man ønsker å gi opp, så bare hold ut litt til, resultatene kommer :) Gi heller ikke opp om man sprekker, da starter man bare på nytt, ingen skade skjedd. Jeg har troa på at dere klarer målene deres :) Gleder meg til å følge utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på jenter, dette klarer dere. For 3 år siden veide jeg nesten 98kg, nå veier jeg 55kg. Dvs, at jeg har gått ned 43kg. Det var mye som virket umulig da, men jeg fikk det til. Vær flink med kosthold og trening. Selv om man noen ganger føler at det er tungt og man ønsker å gi opp, så bare hold ut litt til, resultatene kommer :) Gi heller ikke opp om man sprekker, da starter man bare på nytt, ingen skade skjedd. Jeg har troa på at dere klarer målene deres :) Gleder meg til å følge utviklingen.

Wow, utrolig bra jobba!! Gratulere så masse!

Hva gjorde du for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passet på å være masse i bevegelse. Jeg gikk minst en time hver dag. I tillegg til annen trening. Jeg kuttet ut all stivelse, (spiste kun fullkorn om jeg skulle spise eks. pasta ol.) for det meste ren skåret kjøtt, minimalt med alkohol, om jeg drakk noe så var det kun litt vin. Til alle måltider besto 2/3 av måltidet av enten frukt eller grønnsaker, uansett om det var et mellommåltid eller middag. Unngikk sukker så godt jeg kunne, men jeg spiste en kule med lett is med kakao pulver på hver kveld (som belønning for at jeg hadde vært så flink) eller frukt med vaniljekesam og revet mørk sjokolade (over 70%). Drakk mest vann, kaffe og ferskpresset juice. Det var ikke så vanskelig når det ble en vane :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...