Gå til innhold

Den store periodisk faste-tråden


Keegil

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Mona Iren said:

@okveine Takk for svar. Skjønner hva du mener, men foreløpig nyter jeg å spise flere måltider. Blir ekstremt fort mett, så jeg ser for meg at jeg ville slitt med å for eksempel spise ett måltid på ca. 1000 kalorier (50% for meg). Såvidt jeg klarer presse I meg de måltidene jeg spiser nå, og de er jo ikke akkurat store. 
Og jeg har lest det om å spise det største måltidet etter trening. Problemet her er bare det at jeg sjeldent er hjemme fra trening før 8-9, og synes det er ukomfortabelt å skulle spise ett stort måltid så nært leggetid.

Foreløbig funker det fint sånn som jeg gjlr det nå, men etter hvert er det mulig jeg gjør noen justeringer, og da skal jeg absolutt ha forslagene dine I bakhodet! ^_^

Som sagt, når alt kommer til alt er det hva du er komfortabel med som styrer. Uansett om man driver med Grethe Roede, PF, paleo, eller whatever. Livet er strengt tatt for kort til å spise kun kjip mat :) Men, jeg ville forsøkt å på sikt jobbe inn litt flere kalorier pr måltid. Det kan være så lett som en liten neve nøtter, bytte ut mandelmelken med ordentlig melk, eller å steke eggene i litt mer smør. Hvis du vil bli sterkere, bør du ligge litt høyere på kcal inn enn du gjør i dag, særlig hvis du er såpass aktiv som du gir inntrykk av å være :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 hours ago, okveine said:

Som sagt, når alt kommer til alt er det hva du er komfortabel med som styrer. Uansett om man driver med Grethe Roede, PF, paleo, eller whatever. Livet er strengt tatt for kort til å spise kun kjip mat :)

So much this ^^

 

Mitt inntrykk av periodisk faste i praksis:

- Drikk kaffe istedenfor å spise frokost.

- Ikke spis kveldsmat

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tronaldo skrev:

So much this ^^

 

Mitt inntrykk av periodisk faste i praksis:

- Drikk kaffe istedenfor å spise frokost.

- Ikke spis kveldsmat

 

This ^^

+ spis større lunsj enn til vanlig

+ spis større middag enn til vanlig

+ gå ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tronaldo said:

So much this ^^

 

Mitt inntrykk av periodisk faste i praksis:

- Drikk kaffe istedenfor å spise frokost.

- Ikke spis kveldsmat

 

Min variant av PF:

  • kaffe og vann frem til 12-ish
  • lunch på jobb, salatbar e.l.
  • en matbit når jeg kommer hjem fra jobb, rester etc
  • trening
  • 3 millioner supervelsmakende kcal inkl fett og sukker inn i kjeften på en gang etter trening
  • matkoma på sofaen
  • slepe meg fra sofaen til senga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld! Har et par spørsmål jeg sitter å grubler litt på, så spør her ettersom de fleste her inne har mer kunnskap enn meg!

Aldri vært spesielt glad i frokost og liker å trene på tom mage med litt BCAA innabords.

1. Kan man ha et spisevindu fra 18-24 hvor det inntas 2 måltider + en shake og riskaker rett etter trening som da blir det første måltidet?

(1200kcal til middag etter trening rundt 18.45-19.00, og kvelds rundt kl 24.00 - 800kcal)? 18 timer faste går fint.

Middag består av kylling, Avokado, egg, grønnsaker, søtpotet osv + masse vann

Kvelds består av havregryn med kasein, mager kesam med en liten skvett fun light og mandler + masse vann

2. Er veldig glad i "cheatdays" (lørdager), vil dere da anbefale å cheate i spisevinduet eller utover hele dagen? Er vel snakk om rundt 6000-7000kcal kontra hverdagen som er 2300 kcal.

Målet er å kunne spise seg mett og legge til seg en ny livsstil som forhåpentligvis vil bidra til mindre tid på kjøkkenet samt gi gode resultater (vekt, fettprosent).

Sikkert uvesentlig men er 193cm og vekta har jeg ikke gått på siden november men antar et sted mellom 85-88kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...