Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har akkurat den samme casen. Prøve å få noe feedback på det jeg spiser, men lurer på om jeg mekka tråden i galt forum haha.

Jeg tenker at det bare har med å forbrenne mer kcal enn jeg drar inn, og at det raskeste for meg blir ved intervalltrening, samt mer jogging enn jeg gjør nå. Problemet er at jeg ikke er keen på å miste muskelmasse heller :|

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å si, men se på hva du spiser, hvordan du trener, og hvor mye søvn du får. Generelt er høye insulinnivåer og stress/kortisol medvirkende årsaker. Sørg for å få i deg nok næring, og riktig næring. :)

Personlig har jeg hatt god effekt av å redusere mengde karbohydrater i kosten, samt sørge for nok søvn. I tillegg har HIIT og løfting av tunge jernbiter vært svært effektivt. Type helkroppsprogram som RYP, Starting Strength, Stronglifts etc.

RYP - https://www.tn.no/ryp

Starting Strength - http://startingstrength.wikia.com/wiki/The_Starting_Strength_Novice/Beginner_Programs

Stronglifts - http://www.stronglifts.com/

edit: la til lenker til de forskjellige programmene jeg nevnte. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jeg har akkurat den samme casen. Prøve å få noe feedback på det jeg spiser, men lurer på om jeg mekka tråden i galt forum haha.

Jeg tenker at det bare har med å forbrenne mer kcal enn jeg drar inn, og at det raskeste for meg blir ved intervalltrening, samt mer jogging enn jeg gjør nå. Problemet er at jeg ikke er keen på å miste muskelmasse heller :|

Ville heller fokusert på tung styrketrening, det er dette som former kroppen din:) bytt ut overdereven cardio med baseøvelsene, så skal du se fremgang! Litt cardio er greit da, men intervalll trening etter tung styrke på underkropp er som å skyte seg selv i foten. For ikke å nevne det forbanna stresset og søvnmangel kan ødelegge en god del. Hva spiser du da?:)

Renest mulig mat er det beste - Gluten, brød og korn er ikke det beste for alle. Kan hjelpe å bytte til f.eks glutenfrie havregryn. Spis masse frukt, bær sunt fett (avocado, nøtter, rapsolje, linfrø), grønnsaker i massevis, rent kjøtt uten tillegsnavn (fiske-pinner er ikke ren mat) og moderat med melkeprodukter (cottage cheese, kesam, skyr, yoghurt naturell, melk).

:rofl::rofl:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...