Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så sterke dere er!! :thumbsup:

Jeg trener med repetisjoner rundt 8-12, og dette er hva jeg pleier å trener med.

Triceps: extensions i kabel rundt 15-20 kg

biceps: hantler rundt 5-8kg

Bryst: benkpress rundt 30-40 kg

skuldre: militærpress med handtler fra 8-10 kg

Knebøy: rundt 40-50kg

Handtelroing: 10-16kg

hvor lenge har du trent styrke? husk at bak de fine tallen kan det ligge mye rart av teknikkfusk og sånt, bedre å løfte letter vekter og kjøre superstrikt enn å alltid småjukse fra oppvarminga av..men for all del , ikke vær redd for å forsøke å øke vektene, gjør det gjerne på siste settet bare for å teste deg selv ut en gang i blant:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor lenge har du trent styrke? husk at bak de fine tallen kan det ligge mye rart av teknikkfusk og sånt, bedre å løfte letter vekter og kjøre superstrikt enn å alltid småjukse fra oppvarminga av..men for all del , ikke vær redd for å forsøke å øke vektene, gjør det gjerne på siste settet bare for å teste deg selv ut en gang i blant:thumbsup:

Jeg har trent styrke i 1,5 år, men det er bare de siste 8 mnd det har vært mer seriøs trening. Jeg er så redd for å knekke sammen :p Det er derfor jeg kjører med litt flere reps, slik at jeg sliter med ut på den måten -og ikke få men tunge reps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Benkpress 30-40kg

Nedtrekk 35-45kg

Beinpress 100kg

Skulderpress med hantler 10-15kg

Militærpress 18-20 kg

Hantelroing liker jeg ikke, så gjør det sjelden, sist jeg prøvde, 15kg

Tricepsøvelser tar jeg mye med kabel, hvis jeg tar franskpress oppunder 20kg et sted.

Bicepscurl med hantler ca 8-10 kg

Knebøy, markløft og strake markløft får jeg ikke trene tungt nå pga svak korsrygg etter to tette graviditeter, nå ligger jeg på mellom 30 og 50 kg på disse og terper teknikk til den store gullmedalje og gleder meg til jeg får begynne å øke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet ikke hvor sterk du er før du har prøvd! :) ser du bruker samme vektene på biceps og triceps, d kan ikke stemme helt, for triceps er vanligvis mye sterkere enn biceps, du kan nok trygt øke raskere i vekt her, og heller beholde vektene på biceps en stund og kjøre bare pent og strikt der for å skåne skulderene...videre er du nok også mye sterkere i knebøy enn 20kg, men et sted er fint å starte inntil en er trygg på teknikken..ofte kan du lettere få til god teknikk om du øker bare litt, til 30-40kg i bøy for da å kjenne vekten bedre og lettere presisere teknikken :) masse lykke til:)

Takk for tips! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører et sted i mellom 8-12rep. og 2-3sett.

Knebøy: rundt 60kg

Utfall: 55-70kg

Ett bens markløft m/hantel: 14kg

Brystpress m/hantel , skråbenk: 14-18kg

Knestående roing m/hantel: 18-22kg

Dips: 10(KV)- 8(+8kg)

Pullups: 10(25kg vektstøtte)-4(KV)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører et sted i mellom 8-12rep. og 2-3sett.

Knebøy: rundt 60kg

Utfall: 55-70kg

Ett bens markløft m/hantel: 14kg

Brystpress m/hantel , skråbenk: 14-18kg

Knestående roing m/hantel: 18-22kg

Dips: 10(KV)- 8(+8kg)

Pullups: 10(25kg vektstøtte)-4(KV)

har du prøvd dips og pullups med strikk i stedet for assistanseplate? begynte med det nylig og synes det funker veldig godt, for det likner mer på selve utførelsen av øvelsen med egen kroppsvekt. om du allerede klarer 10 dips med egenvekt så er jeg selvsagt superimponert, men kanskje oppvarming med strikk hadde vært fint? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du prøvd dips og pullups med strikk i stedet for assistanseplate? begynte med det nylig og synes det funker veldig godt, for det likner mer på selve utførelsen av øvelsen med egen kroppsvekt. om du allerede klarer 10 dips med egenvekt så er jeg selvsagt superimponert, men kanskje oppvarming med strikk hadde vært fint? :)

Veldig enig med deg der. Jeg hater dette assistanse apparatet. Bytta derfor til strikk på dips for å klare flere rep. og på pullups for i det hele tatt å klare det :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - morsom tråd;)

Periodiserer treningene mine, så vektene varierer litt :)

Triceps: franskpress ez-stang+12-17kg

biceps: trenes ikke direkte

Bryst: benkpress 40-50kg, skråbenk 30-40kg

skuldre: skulderpress hantler 16-20kg

Knebøy: 75-85kg

Markløft: 85-95kg

Handtelroing: 20-24kg

Edit: chins: rundt 7 uten ekstra vekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst - morsom tråd;)

Periodiserer treningene mine, så vektene varierer litt :)

Triceps: franskpress ez-stang+12-17kg

biceps: trenes ikke direkte

Bryst: benkpress 40-50kg, skråbenk 30-40kg

skuldre: skulderpress hantler 16-20kg

Knebøy: 75-85kg

Markløft: 85-95kg

Handtelroing: 20-24kg

ja, jeg har aldri sett jenter som tar i samme vekter og øvelser som meg, om de gjør det, så er de usikre, tar superlette vekter og har en eller annen jevnaldrende tynn kamerat som viser dem feil teknikk fra starten av..så jeg lurte på hva som er normal trening for andre styrke-intresserte jenter i landet :) du er sterk i mark og knebøy, gøy! :) men hva er greia med biceps? er enig i at det er en "pyntemuskel" som trenger lite stimulans for å få volum på i forhold til andre muskelgrupper, men ikke id et hele tatt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd dips og pullups med strikk i stedet for assistanseplate? begynte med det nylig og synes det funker veldig godt, for det likner mer på selve utførelsen av øvelsen med egen kroppsvekt. om du allerede klarer 10 dips med egenvekt så er jeg selvsagt superimponert, men kanskje oppvarming med strikk hadde vært fint? :)

Har ikke prøvd med strikk, men verdt å prøve:) Startet med pullups nå på mandag, så nå skal det bygges:) På dips kjører jeg uten støtte, har ekstra vekt på de litt tyngre øktene. Av en eller annen grunn har jeg lett for den øvelsen :) Takk for tips og råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd med strikk, men verdt å prøve:) Startet med pullups nå på mandag, så nå skal det bygges:) På dips kjører jeg uten støtte, har ekstra vekt på de litt tyngre øktene. Av en eller annen grunn har jeg lett for den øvelsen :) Takk for tips og råd :)
wow, så sterk du er! :) begynte med begge øvelsene like før jul, har merka mer fremgang i dips enn pullups, det er vel bare å tyne seg hardere for mer styrke:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har aldri sett jenter som tar i samme vekter og øvelser som meg, om de gjør det, så er de usikre, tar superlette vekter og har en eller annen jevnaldrende tynn kamerat som viser dem feil teknikk fra starten av..så jeg lurte på hva som er normal trening for andre styrke-intresserte jenter i landet :) du er sterk i mark og knebøy, gøy! :) men hva er greia med biceps? er enig i at det er en "pyntemuskel" som trenger lite stimulans for å få volum på i forhold til andre muskelgrupper, men ikke id et hele tatt? :)

Du sier noe der. Ytters få jenter der jeg trener som faktisk TRENER også;)

Trener rygg to ganger i uka, og føler selv bicepsen får nok trening da. Noe bedre svar har jeg ikke, rett og slett bare blitt sånn. I tillegg har jeg fått beskjed om at biceps ikke var så nødvendig mtp BF(som forøvrig er målet). Hvordan dette egentlig er er en helt annen sak:) Men ja, bør kanskje vurdere å sette av tid til en øvelse eller to. Nyttig eller ei, ett par skikkelige guns er ikke feil det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...