Gå til innhold

Jenter, hvilke vekter bruker dere i baseøvelser til vanlig, ikke max-løft-bragging;)


ooo

Anbefalte innlegg

Jeg er 158 høy og ca 50 kg tung. Er ganske ny med styrketrening (begynte i slutten av januar i år), og fokuserer derfor mye på teknikk. Trener med 10 reps.

Knebøy: 60 kg

Markløft: 55 kg

Fremoverbøyd roing: 28-30 kg

Bicepscurl: 8-9 kg

Benk: 30+ kg

Skulderpress: 20 kg

Franskpress: ca 15 kg

Jeg bøyer meg i støvet hvis det er slik at du begynte for en måned siden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er skikkelig nybegynner, aldri vært spesielt aktiv eller trent noe fast før jeg tok meg sammen for nesten to mnd siden :)

Trener hjemme så begrenser seg litt hvilke øvelser jeg får tatt men har planer om medlemskap på treningssenter med tiden.

Begynte med noen nye øvelser sist uke og dette er det jeg har tatt de siste to øktene:

(4x8repetisjoner på alle)

Biceps handtler 6kg

Biceps stående med curlstang 13kg

Fransk press 10-11kg

Handtelroing 8kg

Brystpress med handtler 8kg

Skulderpress med handtler 6kg

Sidehev 5kg

Har mest fokus på overkropp da jeg trenger mer styrke der pga min hobby som er motorsport :)

Absolutt ingen aning om dette er bra eller dårlig så kom gjerne med feedback :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jammen meg ikke me trening som skal til før man blir merkbart sterkere altså :D

Nå er jeg i slutten av min andre trenings uke, og har gått fra dette:

Knebøy: 12,5 kg :blush:

Benkpress: 18kg

Stående roing m stang: 18kg

Arnoldpress: 4,5 kg:blush:

Biceps (vanlig stang, har ikke curl): 12,5

Tricepspress: 4,5 (jeg har ikke triceps jeg tror jeg :p )

Glutebrigde 15

Til dette:

Knebøy: 17 kg :blush:

Benkpress: 19,5 kg

Stående roing m stang: 19,5 kg

Arnoldpress: 4,5 kg:blush:

Biceps (vanlig stang, har ikke curl): 15

Tricepspress: 4,5 (jeg har ikke triceps jeg tror jeg :p )

Glutebrigde 15 kg

Det er jo fortsatt ikke de store tallene, men det går da i det minste riktig vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er 160 og ca 61kg. Har ikke trent styrke så alt for lenge! Trener vanligvis med 3sett og 6-8reps.

Knebøy: 50kg

Markløft: 50-60kg

Benkpress: 35kg

Skulderpress: 20kg

Nedtrekk: 43kg

Jobber mot å kunne ta chins/pullups og dips med kroppsvekt. OG 50 pushups til sommeren! Greier 30 nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir stort sett disse øvelsene på meg:

Strakmark: 60kg, 3x6 rep

Knebøy: 55kg

Dips: 12,5kg ekstravekt, 3x6 rep

En-arms roing: 18kg, 4x8 rep

Skulderpress: hantler, 14kg, 4x8 rep

Skråbenk: hantler, 14kg, 4x8 rep

Pull-ups med smalt innovergrep: 3 rep egenvekt, 3 sett

Jeg er 1.68 høy og veier 63-65kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid trent mye både styrke og kondisjon, ( mest kondisjon) men først siste halvår at jeg har satt fokus inn på å bygge og redusere på kondisjonstreningen.. Jeg er 160 cm og 55 kg.. syns det går tregt men fremover..

Her er noen øvelser hvor jeg tar 6-10 reps med følgende vekt:

Knebøy: 50 kg

Benk: 40 kg

Markløft:50-60 kg

Dips: 15-20 reps med KV ( her er jeg ettrehvert klar for å henge på noe ekstravekt :) )

Kroppsheving: jobber med saken, tar nå 3-4 pull ups med KV

Akkurat startet med markløft og benkpress igjen, lenge siden sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

første treningsdag med disse øvelsene i dag:

knebøy:40 kg ( 3x8 rep)

strakmark:50 kg (3x8 rep)

glute bridge:50 kg (3x8 rep)

tåhev med stang: kv+80 kg (3x15 rep)

er så svai i ryggen at teknikk på knebøy blir litt kjeitete, så var ikke tungt med 40 kg akkuratt.. ( skal sies at jeg ikke går helt ned, men ca 90 grader, kommer ikke lenger ned!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste fire årene gått mest på saltimer på treningssenteret, kombinert med litt styrketrening på apparater, og noe styrketrening i sal sammen med instruktør. Først de siste par månedene at jeg egentlg har begynt å trene styrke seriøst. Jeg er 170 høy og veier ca 68kg.

Jeg jobber med å utvikle et bra program, og har tre baseøvelser som en del av dette: Knebøy, markløft og benkpress.

På knebøy kjører jeg 70 kg *10 i fire sett, dype knebøy som jeg har fått teknikksjekket av PT. På mandag klarte jeg 90 kg, fem repetisjoner, og i går bikket jeg 100 kg, men det var såvidt. Klarte bare en godkjent og et par halvdårlige. Hadde da en av PT-gutta til å safe meg både mandag og fredag.

Markløft(strak) i en vanlig serie med 10 reps * 4 sett tar jeg 70 kg, men jeg klarer 4 reps med 90 kg.

Benkpress er foreløpig en flau historie for meg, har aldri trent dette noen gang før, inntil for et par uker siden. Klarer 30 kg*12 i 4 sett, og har greid 40 kg, men betraktelig færre reps.

Har heldigvis fått meg en PT- time med en av de mer erfarne gutta nå, gleder meg til teknikk -og programsjekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de siste fire årene gått mest på saltimer på treningssenteret, kombinert med litt styrketrening på apparater, og noe styrketrening i sal sammen med instruktør. Først de siste par månedene at jeg egentlg har begynt å trene styrke seriøst. Jeg er 170 høy og veier ca 68kg.

Jeg jobber med å utvikle et bra program, og har tre baseøvelser som en del av dette: Knebøy, markløft og benkpress.

På knebøy kjører jeg 70 kg *10 i fire sett, dype knebøy som jeg har fått teknikksjekket av PT. På mandag klarte jeg 90 kg, fem repetisjoner, og i går bikket jeg 100 kg, men det var såvidt. Klarte bare en godkjent og et par halvdårlige. Hadde da en av PT-gutta til å safe meg både mandag og fredag.

Markløft(strak) i en vanlig serie med 10 reps * 4 sett tar jeg 70 kg, men jeg klarer 4 reps med 90 kg.

Benkpress er foreløpig en flau historie for meg, har aldri trent dette noen gang før, inntil for et par uker siden. Klarer 30 kg*12 i 4 sett, og har greid 40 kg, men betraktelig færre reps.

Har heldigvis fått meg en PT- time med en av de mer erfarne gutta nå, gleder meg til teknikk -og programsjekk. :)

er du gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har begynt å ta frontbøy istedet for knebøy, og visste at frontbøy ofte var tyngre enn knebøy. Trodde ikke det skulle være så tungt!

Hvor mye tar dere i frontbøy i forhold til knebøy?

Jeg har 1RM knebøy på 107,5 kg, og har tatt 80 kg i frontbøy. Det er stor forskjell fordi du ikke får involvert ryggen så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varierer mye på hva jeg tar på en vanlig dag, men ca sånn...

5x42,5 kg benkpress ( uten stopp. ca 2 rep med godkjent stopp på bryst )

5x70 kg knebøy ( godkjent dybde )

5x80 kg markløft ( halvsumo )

Ellers bruker jeg rundt 10 kgs hantler på biceps, 20 på franskpress om jeg tar denne øvelsen

8-10 rep x14 kgs på skrå hantelpress

Militærpress har jeg aldri kjørt tungt ennå, men 5 x 20 kg er lett

er 158 cm høy, og ca 62 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fersk på gymmen. 168 cm 60 kg og 20år. 3 sett 8-10 rep

Trente 2 måneder åsså ble jeg syk men igår hadde jeg første økt. Vurderer kjøre 5x5 som program .

Gårsdagens økt

Beinpress - 60 kg

Benkpress med hantler - 10 kg pr manual

Sittende Roing. Her er det to forsjellige apperat så 33 på det ene mens 20 på det andre :huh:

Millitærpress - 17,5 kg

Nedtrekk - 40 kg

Triceps - 26 kg

Knebøy i smithmaskin - 50 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel hive meg på jeg også da! Er 173cm høy, ca 60kg og 20år, sånn for å ha noen referansepunkter. Er ikke så lenge siden jeg kom meg ut av "apparatavd", så øker stadig:) Her er hovedøvelsene:

Knebøy i smith: 60kg

Markløft: 60kg

Horisontal legpress: 240kg

Bredt nedtrekk: 35kg

Underarmsnedtrekk: 40kg

Stående roing: 28kg

Chins: 3 med KV. 9-ish med 20kg motvekt

Pullsups: 2 med KV og fart. 1 uten:meh:

Benk, skulderpress osv: don't know, hakke kommet meg helt dit enda.. hihi ELSKER å trene bein, så blir fort prioritert det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...