Gå til innhold

Hvor bestiller dere høydose D-vitamin?


Marita

Anbefalte innlegg

Du kan fint ta en pille hver dag, forskning viser at man fint kan få i seg minimum 2000-5000 IU hverdag uten at det skal være skadelig eller på virke helsa negativt! Jeg personlig tar 1 hver dag, med 5000IU..holdbarheten vet jeg ikke noe om, hvis det ikke står på boksen??

joda, er klar over at det ikke er noe problem å ta 5000UI om dagen, og det neste halve året (vinter og mørke) så kan det sikkert være like greit å gjøre det. Men så for meg at det kanskje ikke er nødvendig å ta så mye hele tiden. Men jeg får vel bare vente og se hvor lang holdbarheten er på den. Det var jo ikke akkurat grisedyrt heller så om jeg finner ut at den må brukes opp så bare kjører jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok sjangs på å bestille 2 bokser fra Iherb.Hva skjer om det blir stoppet i tollen? Fikk nett brev om at det ble stoppet og retunert. Får en pengene tilbake eller hvordan fungerer det?

Usikker, men jeg tror du kan skyte en hvit pinn etter pengene. Bestill fra et EU land neste gang, da kan de ikke stoppe det i tollen. big-vits har et bra utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikker, men jeg tror du kan skyte en hvit pinn etter pengene. Bestill fra et EU land neste gang, da kan de ikke stoppe det i tollen. big-vits har et bra utvalg.

Takk !!

Da har jeg lagt inn bestilling der...bare å vente å se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke fått tid til å lese studien i fulltekst, men muligens verdt å merke seg dersom man har tenkt til å kjøre på med vitamin D og kalcium tilskudd over lenger tid?

Long-term calcium and vitamin D supplement use may be linked to increased risk of kidney stones

Om du er redd for nyrestein på høydose av Vitamin D så sørg for å få i deg nok grønnsaker, i form av mørkgrønne salater, brokkoli, blomkål etc. Spis gjerne rundt et kilo grønnsaker hver dag.

Les mer her, f.eks: Vitamin D Council > News Archive > 2006 > Vitamin D and Kidney Stones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok sjangs på å bestille 2 bokser fra Iherb.Hva skjer om det blir stoppet i tollen? Fikk nett brev om at det ble stoppet og retunert. Får en pengene tilbake eller hvordan fungerer det?

fra iHerb:

Customs Information: iHerb is not liable for packages refused or held by customs for delivery.

We request that you contact your customs office and ask about import regulations and restrictions before placing your order. It is important for you to become familiar with Customs policies for your specific country before ordering. Customs regulations differ by country and not knowing their regulations can result in your order incurring high import duties, the delivery being delayed or even returned. Please check with your Customs office to see if your country permits the shipment of the products you are planning to order from us and if any additional licenses or permits are needed.

Please Note: If your order is returned to us due to a banned/restricted products policy, a wrong address, refusal to pay customs fees, refusal to accept the order or because no one was there to accept delivery of your order, we will refund your credit card as follows: You will be refunded the total amount of the order, minus the shipping charge, and 20% of the value of the order, (as a re-stocking fee). We will also subtract any other outside charges iHerb.com has incurred during shipping, such as warehousing fees, return postage fees, etc.

If the cost to return the product to us is larger than the cost of the refund due, we will instruct the carrier to abandon the order and there will be no credit for the order. If the product(s) is seized by customs, there will be no credit processed for the product(s).

Refunds are not available if you choose Global Mail by DHL as a shipping method and your order is lost.

Oppsummert: hvis varen blir returnert, og det ikke er alt for store kostnader involvert ut over det normale, så kan det hennde du blir kreditert opp mot 80% av varens verdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle skryte litt av kundeservicen til BigVits.

Bestilte 3 stk av denne tidligere i dag - én til meg, to til venner. Var litt korttenkt i gjerningsøyeblikket, så bestilte alle tre i samme ordre. Fikk nettopp en e-post av BigVits nå med føglende beskjed (har uthevet hovedpoenget):

Hi X

Regarding your above order placed with us today.

You may not appreciate that the Norwegian customs department have introduced some new guidelines as to the value of packages which can be sent into the country regarding vitamins etc. It is hard to obtain exact figures as exchange rates with the £/Euro vary, but we have many customers in Norway who order from us very regularly and who tell us that their orders for approximately £21 (product cost) (200NOK) go through to them and are not stopped or returned. Equally we are informed that using the “recorded” facility causes a “high value warning light” to flash in the minds of the customs officers. Consequently, we now have hundreds of Norwegian customers who buy from us regularly at approximately £21 per package and have no difficulties. An alternative is if you make regular trips to friends in Sweden etc. where we can currently send any value of products without problems.

On this occasion, therefore, and to be of assistance, we have split your order ourselves and are sending you three separate packages. Your orders will be dispatched to you in the next two days and will probably arrive with you on separate days.

Please ensure that any future orders you place with us are kept below the £21 (200NOK) product cost allowed by your customs department.

If we can be of any further assistance, please do not hesitate to contact us.

Best Regards

Lyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skryte litt av kundeservicen til BigVits.

...

Fantastisk. Så på sidene deres at de var oppmerksomme på dette. (mener det sto tips om det på hjelpsidene deres), men det er jo langt fra det samme som at de plukker det opp enkelt feil og hjelper kunder på denne måten.

It is hard to obtain exact figures as exchange rates with the £/Euro vary

Det er omregningskursen på toll.no som gjelder. Jeg ser stadig vekk folk som opplever å bestille noe nær oppunder 200kr som ender opp rett over og klager fordi "de sjekket mange nettsteder for å finne kurs". Det er bare ett sted man trenger å sjekke. Problemet er at det er omregningskursen på fortollingstidspunkt som gjelder, ikke innkjøp. Så det er høy risiko å kjøpe noe som ligger rett oppunder 200NOK da kursen kan endre seg litt i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en har anledning til å dra til Sverige av og til så kan en bruke poste restante-ordningen. Har kopiert inn fra en vilkårlig blogg jeg fant som beskriver bra hva dette er og hvordan det funker:

I Sverige har de noe som heter poste restante, som er et system som ble satt igang for at bostedsløse kunne få post. I dag er det mange fra Norge som sender varer fra utlandet til poste restante i Sverige. For da kan de handle varer for en høyere sum og ikke være redd for å betale mye i toll. Pakkene som sendes som poste restante må hentes i Sverige på postkontoret du har oppgitt. Tollgrensen i Sverige er på 1400 svenske kroner, mens her i Norge er den på 200 kr. Så fordelen er at du kan handle for litt mer.

På posten.se får du oversikt over hvilke byer i Sverige du kan sende Poste restante til. Der finner du også postnr. Dette er fra posten.se.

Så om man ønker å sende til f.eks STRÖMSTAD skriver man inn følgende:

Anne Gabrielsen (fornavn,etternavn)

Poste restante

45201 STRÖMSTAD (postnr,sted)

Om du bestiller til f.eks Strømstad kan du hente pakken din på Prästängsvägen 15-17, som er åpent mandag-fredag 08-18.

Hos forbrukerportalen.no fant jeg følgende informasjon:- Du må få sendt pakken til et «postcenter». Et vanlig postkontor nytter ikke, opplyser Postens informasjonstjeneste i Stockholm.

-Vi tar ikke noe for dette. Men vi sender heller ingen melding om at pakken er kommet. Du må altså ta turen når du forventer at pakken er fremme. Forsendelser til poste restante-adresser oppbevares i 14 dager

Tollgrensen i Sverige er som nevnt over her på 1400 svenske kroner. Grensen for hva du kan ha med deg fra Sverige og hjem til Norge etter en dagstur er varer for 3000kr, men dersom du overnatter i Sverige kan du ha med deg varer for 6000.

Holder du deg innenfor de tollfrie reisegrensene og i tillegg kun bestiller produkter som er lovlige i Norge, er dette helt lovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 8 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...