Gå til innhold

Få høre dommen;)


Anbefalte innlegg

Ja, energibalansen er det som teller til syvende og sist, men det du spiser påvirker hvor mye du forbrenner og hvor mye du spiser. Det er ganske viktig. I tillegg påvirker det sult og metthetssignaler, noe som påvirker hvor lett det er å holde seg til opplegget. Det er også ganske viktig.

Fett er like essensielt som proteiner. Det er essensielle fettsyrer (omega-3 og omega-6), og essensielle aminosyrer (8 stk kroppen ikke kan lage selv, i noen tilfeller fler).

Når man skal gi kostråd til en person er man nødt til å ta hensyn til flere ting enn bare kalorier inn og kalorier ut, da alle vil ha behov for en individuell tilnærming. Folk reagerer ulikt på ulike kosthold, og det er ikke en fasit som passer for alle.

Greit nok at hva du spiser kan påvirke forbrenningen til en viss grad. Men mener du virkelig at å forandre makronæringsstoffene fra karbohydrater til fett (eller omvendt) påvirker forbrenningen i veldig stor grad? Har du noen kilder til dette? Sier ikke du tar feil, men synes det høres veldig merkelig ut.

Vanlig fett er ikke essensielt var vel egentlig deg jeg mente, og det holder derfor å kun innta tilskudd (tran etc.) for de essensielle fettsyrene.

Kalorier inn mot kalorier ut vil alltid være det viktigste og det avgjørende, derfor legger jeg såpass stor vekt på det. Trådstarter har også sagt hun ikke vil ha et lavkarbo kosthold, og derfor blir det vel ganske irrelevant å begynne å gjøre ting avansert med å argumentere for at lavkarbo øker forbrenningen, eller hva du ville fram til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Greit nok at hva du spiser kan påvirke forbrenningen til en viss grad. Men mener du virkelig at å forandre makronæringsstoffene fra karbohydrater til fett (eller omvendt) påvirker forbrenningen i veldig stor grad? Har du noen kilder til dette? Sier ikke du tar feil, men synes det høres veldig merkelig ut.

Vanlig fett er ikke essensielt var vel egentlig deg jeg mente, og det holder derfor å kun innta tilskudd (tran etc.) for de essensielle fettsyrene.

Kalorier inn mot kalorier ut vil alltid være det viktigste og det avgjørende, derfor legger jeg såpass stor vekt på det. Trådstarter har også sagt hun ikke vil ha et lavkarbo kosthold, og derfor blir det vel ganske irrelevant å begynne å gjøre ting avansert med å argumentere for at lavkarbo øker forbrenningen, eller hva du ville fram til.

Jo, du trenger mer fett i kostholdet enn tilskudd av f.eks. tran. For det første så trenger du også omega-6, som du ikke får i tran. For det andre trenger du mer kostfett for å ta opp fettløselige vitaminer.

Hvorvidt det du spiser påvirker hvor mye du forbrenner, så handler dette mest om mengden du spiser. Om du spiser mer, så forbrenner du også mer, og vice verca.

Jeg skrev at det du spiser påvirker hvor mye du spiser, noe som helt klart støttes av studier. Når man sammenligner lavfettkosthold med kalorirestriksjon med et lavkarbokosthold ad libitum, så spiser lavkarbogruppen likevel minst energi. Da er det noe med maten som gjør at man spiser mindre energi, og det har med all sannsynlighet med sult og metthet å gjøre. Dette er i høyeste grad relevant for hvor lett det er å opprettholde et energiunderskudd.

Det er null stress å slanke seg bak skrivebordet, der man bare kan regne kalorier inn og ut. I virkeligheten er det verre, for det må du ta hensyn til sult og metthet.

Trådstarter har sagt at hun ikke vil ha et ketogent kosthold, og det har jeg heller aldri sagt at jeg anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte www.diett.no for å virkelig se hvor mye/lite jeg spiste... så skulle jeg andre veien enn deg... men fikk meg en bakoversveis da jeg fikk regnskapet satt opp svart på hvitt... jeg spiste ALT for lite til å skulle vokse... Kan være et tips på veien :) lykke til!!

Bruker diett.no ja...det var de som sa at jeg skulle spuse 2100 kcal for å GÅ NED:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tenkte bare over noen småting på kosten du la frem her :)

Lettmajones/ost/smøreost er det mye fett og salt i, endel sukker også.

Cashewnøtter er mye fett og mye karb (en liten pose fra Eldorado/Kiwi er 700 kcal) så hva er litt nøtter i din målestokk? (Jeg spør fordi jeg vet at jeg selv pleide å spise en hel sånn pose.. minst) :D

Makrell i tomat: en stor vanlig boks er nesten 500 kcal. Har du vurdert evt andre fiskeslag Evt magrere kjøtt som pålegg?

Og denne 0% yogurten, den er det mye sukekr i også, sist jeg så på den hos modern, for hu eter den også :) Skyr søtet m sukrin elelr magerkesam med funlight kunne erstatte denne, så får du mer proteiner i stedet for fortykningsmiddel,vann og sukker som den består av :)

Jeg tenker også (som flere har nevnt over) at 1900 kcal kanskje er litt i høyeste laget, så det kunne gått an for deg å testet mer proteiner, lavt på fettet og medium på karben. Dvs ta karben fra Havregryn/banan, søtpotet, mais, og evt litt ris etter styrkeøkter.

Jeg var en gang 90 kg fordelt på 168 cm, og hadde det for meg at siden jeg trente (dva "trente" for min del) :D Så kunne jeg unne meg en god del, for det tålte jeg..Det var ikke tilfellet.

Men intensiteten på øktene dine kommer til å øke etterhvert som du utfordrer deg selv enda mer, og da blir også forbruket annerledes.

MEN: Hold på dette med at CM går inn, og driiiit i den vekta :D Den ødelegger så mye for huet , og gjør at vi ikke ser oss selv og de fine resultatene vi oppnår!!

Det er bare å fortsette, så kommer du dit du vil! :thumbsup:

Helt enig med deg=)

Jeg teller kcal på nøttene også ja,er bare sånn 10 stk ellr noe:P max...hehe:) men Jeg skal se mer på dette i morgen...jeg har nok kjørt meg fast på dette andre sier,feks hun der kurslederen på et GR kurs jeg gikk på,og energi/kalori kalkulatorer...alle sier jo jeg må ha rundt 1900-2100 for å gå ned i vekt..nesten 3000 kcal for å holde vekta stabil de dagene jeg trener feks..så jeg blir litt ...clueless kan du si..spesielt siden jeg også har kjørt meg fast på dette med å spise nok,ikke for lite ,ikke miste muskelmasse osv...men jeg skal senke inntaket,starter på RYP også og ja...begynner i morgen;))) Håper virkelig at jeg kan "sjokke" kroppen litt nå!

Ellers,takk til alle for tips og råd og hjelp,setter stor pris på det!Dere er flinke her inne:D Håper denne tråden kan være til hjelp for andre også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker diett.no ja...det var de som sa at jeg skulle spuse 2100 kcal for å GÅ NED:O

Ikke bruk slike ferdig maler... dem er så unøyaktige... diett.no er kun bra som et verktøy til å synligjøre hva du faktisk spiser... gjør som vegard sier... bruk en person som har kunnskapen til trening og kosthold... Skulle gjerne ha hjelpet deg men sitter ikke inne med nok kunnskap til at jeg kan hive meg ut i et slik prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, du trenger mer fett i kostholdet enn tilskudd av f.eks. tran. For det første så trenger du også omega-6, som du ikke får i tran. For det andre trenger du mer kostfett for å ta opp fettløselige vitaminer.

Hvorvidt det du spiser påvirker hvor mye du forbrenner, så handler dette mest om mengden du spiser. Om du spiser mer, så forbrenner du også mer, og vice verca.

Jeg skrev at det du spiser påvirker hvor mye du spiser, noe som helt klart støttes av studier. Når man sammenligner lavfettkosthold med kalorirestriksjon med et lavkarbokosthold ad libitum, så spiser lavkarbogruppen likevel minst energi. Da er det noe med maten som gjør at man spiser mindre energi, og det har med all sannsynlighet med sult og metthet å gjøre. Dette er i høyeste grad relevant for hvor lett det er å opprettholde et energiunderskudd.

Det er null stress å slanke seg bak skrivebordet, der man bare kan regne kalorier inn og ut. I virkeligheten er det verre, for det må du ta hensyn til sult og metthet.

Trådstarter har sagt at hun ikke vil ha et ketogent kosthold, og det har jeg heller aldri sagt at jeg anbefaler.

Selvfølgelig forbrenner du mer om du spiser mer, av den grunn at kroppen bruker energi når du spiser/inntar energi. Men dette blir for dumt, mener du derfor at jo mer du spiser jo mer forbrenner du, og at du ikke bør kutte kalorier for da "kutter du forbrenningen"? Du vil alltid "forbrenne" mer ved å kutte kalorier, enn den ekstra kaloriforbrenningen du får av å spise mer, tviler på vi trenger en diskusjon rundt det.

Det at du kan få bedre metthetsfølelse av et lavkarbokosthold enn et lavfettkosthold stemmer sikkert bra, og minsker da sjansen for å skeie ut. Men dette blir helt irrelevant da jeg alltid antar at personen har kontroll på inntak av kalorier og ikke skeier ut. Å opperettholde et energiunderskudd over lengre tid er krevende, men hvis du er dedikert nok går det helt fint.

Vet ikke om "Det er null stress å slanke seg bak skrivebordet" var rettet mot meg, men jeg har selv kjørt en PSMF diett der du har både lavt med fett og karbohydrater i kosten, og jeg hadde et kaloriunderskudd på rundt 2000 til dagen. Dietten var forøvrig svært vellykket, både med tanke på resultater og med tanke på å ikke skeie ut, selv om kostholdet mitt til tider ga stor sultfølelse. Som jeg har sagt, alt sitter i hodet.

Angående Omega 6 trodde jeg tran inneholdt dette, men jeg ser jeg tok feil der. Men jeg mener fortsatt at du kan innta alle de nødvendige fettsyrene gjennom tilskudd. Lyle McDonald (google him) er også enig med meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har ligget ca på anbefalt kalorimengde i 7 måneder og ikke har oppnådd målet må noe gjøres annerledes. Jeg ville startet med å gjøre følgende forandringer i denne rekkefølgen i minimum 4uker (en menssykluss) for å se hvor feilen kan ligge. Er du fornøyd med maten du spiser nå, eller sikker på at du har vært nøye, kan du hoppe over punkt en, og så gå til punkt to eller tre. Jeg mener punkt to er viktig fordi fett og proteiner metter mer enn karbohydrater og kroppen bruker lenger tid på å forbrenne fett og proteiner i forhold til karbohydrater og du vil slik forbrenne mer pr kcal du bytter ut fra karbohydrater. Andre er uenig med meg og mener en kalori er en kalori.

1. Tell og skriv ned ALT du spiser i 4 uker, hold deg så akkurat som over hode mulig, ingen 500 kcal ekstra fordi det er helg etc, isåfall må de tas fra ett annet sted i kostholdet. Bare ved å være svært nøye vil du finne ut om det er her problemet ligger. Ca riktig har du prøvd, uten at det fungerte.

2. Fortsett å spis så mange kcal du tror du bør ligge på. Spis masse proteiner, mer fett og en god del mindre karbohydrater (du trenger ikke kutte de ut, men kutt ned betraktelig). Øk inntaket av grønnsaker, minst en grønnsak til hvert måltid.

3. Fortsett som før; mye grønnsaker, proteiner og fett, mindre karbohydrater. Mink kcal nivået (200 kcal dagen f.eks.).

4. Fortsett som før; mye grønnsaker, proteiner og fett, mindre karbohydrater. Øk kcal nivået (200 kcal dagen f.eks.).

Prøv å holdaktivitetsmengden konstant når du tester hvordan du bør legge kostholdet. Hold øye med vekta, også 1 kg nedgang på en måned er også nedgang. Vær nøye med målebådet, det er fult mulig å bli slankere uten å gå ned betydelig i vekt. Mål deg om morgenen(!) så nøyaktig som mulig (jeg måler meg alltid flere ganger) og på så mange steder som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig forbrenner du mer om du spiser mer, av den grunn at kroppen bruker energi når du spiser/inntar energi. Men dette blir for dumt, mener du derfor at jo mer du spiser jo mer forbrenner du, og at du ikke bør kutte kalorier for da "kutter du forbrenningen"? Du vil alltid "forbrenne" mer ved å kutte kalorier, enn den ekstra kaloriforbrenningen du får av å spise mer, tviler på vi trenger en diskusjon rundt det.

Det at du kan få bedre metthetsfølelse av et lavkarbokosthold enn et lavfettkosthold stemmer sikkert bra, og minsker da sjansen for å skeie ut. Men dette blir helt irrelevant da jeg alltid antar at personen har kontroll på inntak av kalorier og ikke skeier ut. Å opperettholde et energiunderskudd over lengre tid er krevende, men hvis du er dedikert nok går det helt fint.

Vet ikke om "Det er null stress å slanke seg bak skrivebordet" var rettet mot meg, men jeg har selv kjørt en PSMF diett der du har både lavt med fett og karbohydrater i kosten, og jeg hadde et kaloriunderskudd på rundt 2000 til dagen. Dietten var forøvrig svært vellykket, både med tanke på resultater og med tanke på å ikke skeie ut, selv om kostholdet mitt til tider ga stor sultfølelse. Som jeg har sagt, alt sitter i hodet.

Angående Omega 6 trodde jeg tran inneholdt dette, men jeg ser jeg tok feil der. Men jeg mener fortsatt at du kan innta alle de nødvendige fettsyrene gjennom tilskudd. Lyle McDonald (google him) er også enig med meg her.

Misforstår du meg med vilje eller?

Det var et svar på hvordan det du spiser påvirker hva du forbrenner, og en understreking av at påvirkningen på hvor mye du spiser er det primære her.

PSMF kan du fint kjøre, men det blir da som en midlertidig kur, ikke en langvarig livsstilsendring. I tillegg er det hardt å gjennomføre og passer ikke for alle.

At alt sitter i hodet er den innstillingen som har ført til holdninger som at "overvektige mangler viljestyrke" og lignende. Det er lite konstruktivt for en som sliter med å gå ned i vekt.

Jeg står for all del ikke for noe ekstremt lavkarbokosthold, og om du leser noen av artiklene mine, blant annet her på fitnessbloggen og på min egen side så ser du det. Men du må være åpen for at det er flere ting som spiller inn enn antall kalorier. Trivsel er et viktig moment, og når det er snakk om en livsstilsendring er det også viktig at det er gjennomførbart over tid utifra utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til en treningsmetode til:

Finn et fjelltopp eller skogstopp med grei adkomst. Stigning i høyde bør være ca. 200 til 400 meter. Gå fra startpunkt til toppen på kortest mulig tid. Bruk pulsklokka di! Gjør dette 3-4 ganger i uka! Fortsett med styrketrening 2-3 ganger i uka, men du vurderer selv evt. annen cardio trening. Fokuser på tiden du bruker til toppen 1 gang i uken. Du blir ihvertfall god form av bakkeløp(gåing)! Kan være greit å ta fokuset litt bort fra baderomsvekta(ikke vei deg hver dag, heller ukentlig eller hver 14. dag), bruk også "prestanda som motivasjon"(tiden til toppen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i vekt må man innta mindre energi enn man bruker. Det som vil variere er hvordan man oppnår dette på best mulig måte. For at en vektreduksjon skal være vellykket må man finne et kosthold som tillater at man klarer å opprettholde et energiunderskudd samtidig som man kan beholde det kostholdet over lang tid som en livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i vekt må man innta mindre energi enn man bruker. Det som vil variere er hvordan man oppnår dette på best mulig måte. For at en vektreduksjon skal være vellykket må man finne et kosthold som tillater at man klarer å opprettholde et energiunderskudd samtidig som man kan beholde det kostholdet over lang tid som en livsstil.

Da er jeg på spore igjen ;) Har alltid holdt meg til denne enkle tankegangen:post-639-14440829735762_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at hva du spiser kan påvirke forbrenningen til en viss grad. Men mener du virkelig at å forandre makronæringsstoffene fra karbohydrater til fett (eller omvendt) påvirker forbrenningen i veldig stor grad? Har du noen kilder til dette? Sier ikke du tar feil, men synes det høres veldig merkelig ut.

Vanlig fett er ikke essensielt var vel egentlig deg jeg mente, og det holder derfor å kun innta tilskudd (tran etc.) for de essensielle fettsyrene.

Kalorier inn mot kalorier ut vil alltid være det viktigste og det avgjørende, derfor legger jeg såpass stor vekt på det. Trådstarter har også sagt hun ikke vil ha et lavkarbo kosthold, og derfor blir det vel ganske irrelevant å begynne å gjøre ting avansert med å argumentere for at lavkarbo øker forbrenningen, eller hva du ville fram til.

Grunne til at jeg ikke vil ha et lavkarbo kosthold e fordi jeg helt generellt synes d er tull å holde på¨sånn;) hehhe....spis vanlig mat liksom:P Menneh...jeg har prøvd det før og jeg ble veldig syk...og legen min frarådet meg å holde på...jeg fikk skyhøyt kolesterol feks..;) Ellers er det jo absolutt kcal inn vs kcal u som er viktig,for man bør fktisk telle kcal på lavkarbo også,men jeg tror grunnen til at mange ikke trenger de er fordi de får et så lavt inntak av mat til slutt uansett pga mettheten;)

Men jeg har fått masse hjelp nå føler jeg og skal begynne med mindre kcal og mer trening,så da håper jeg ting skjer snart;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lavkarbo vanlig mat?

Jo,men man trenger litt karbohydrater,og ifølge kroppen min ,slik den reagerte på lavkarbo og det legen min sa så trenger den helt normale mangder av alle næringsgruppene:) Det er slik jeg er satt sammen,så jeg vil bare ikke spise lavkarbo:) Og jeg vil ikke være en del av hele lakarbo hysteriet heller av helt fornuftige grunner. Fornuft er også en av grunnene til at jeg avstår fra lavkarbo. Trenger ikke fråtse i karber ,men noe må jeg ha,og det er for slitsomt å ha et lavkarbo kosthold med en mann og to barn som ikke tillater at dette skal være enkelt. Jeg har også såppas mye erfaringer med lavkarbo etter den gangen jeg prøvde det i 5 uker til å ikke være så dum at jeg prøver det igjen.Jeg har heller ikke mulighet til å stå opp kl 5 hver morgen for å steike kjøtt for dagen;)Jeg trener heller med den ekstra tida jeg har istedet:) Synes dere alle kan respektere at jeg ikke vil begynne på lavkarbo,nå har jeg nevnt dette opp til flere ganger,så jeg kommer ikke til å svare på noe mer ang dette. Hvis noen vil hjelpe meg med noe mer eller komme emd mer tips eller råd så er det fint ,men hold lavkarbo utenfor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,men man trenger litt karbohydrater,og ifølge kroppen min ,slik den reagerte på lavkarbo og det legen min sa så trenger den helt normale mangder av alle næringsgruppene:) Det er slik jeg er satt sammen,så jeg vil bare ikke spise lavkarbo:) Og jeg vil ikke være en del av hele lakarbo hysteriet heller av helt fornuftige grunner. Fornuft er også en av grunnene til at jeg avstår fra lavkarbo. Trenger ikke fråtse i karber ,men noe må jeg ha,og det er for slitsomt å ha et lavkarbo kosthold med en mann og to barn som ikke tillater at dette skal være enkelt. Jeg har også såppas mye erfaringer med lavkarbo etter den gangen jeg prøvde det i 5 uker til å ikke være så dum at jeg prøver det igjen.Jeg har heller ikke mulighet til å stå opp kl 5 hver morgen for å steike kjøtt for dagen;)Jeg trener heller med den ekstra tida jeg har istedet:) Synes dere alle kan respektere at jeg ikke vil begynne på lavkarbo,nå har jeg nevnt dette opp til flere ganger,så jeg kommer ikke til å svare på noe mer ang dette. Hvis noen vil hjelpe meg med noe mer eller komme emd mer tips eller råd så er det fint ,men hold lavkarbo utenfor:)

Lavkarbo betyr ikke LCHF nødvendigvis. Du trenger ikke å spise to pakker smør om dagen og bacon til alle måltidene. Men det går an å redusere mel- og sukkerprodukter, kutte ned på brød, ris, pasta og potet. Jeg anser mitt kosthold som lavkarbo (evt. moderat karbo), men jeg koser meg likevel med frukt hver dag og havregrøt noen dager. Ligger rundt 50-70 g karbohydrater tenker jeg, og dette er relativt lavt i forhold til det du anser som "normalt kosthold".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo,men man trenger litt karbohydrater,og ifølge kroppen min ,slik den reagerte på lavkarbo og det legen min sa så trenger den helt normale mangder av alle næringsgruppene:) Det er slik jeg er satt sammen,så jeg vil bare ikke spise lavkarbo:) Og jeg vil ikke være en del av hele lakarbo hysteriet heller av helt fornuftige grunner. Fornuft er også en av grunnene til at jeg avstår fra lavkarbo. Trenger ikke fråtse i karber ,men noe må jeg ha,og det er for slitsomt å ha et lavkarbo kosthold med en mann og to barn som ikke tillater at dette skal være enkelt. Jeg har også såppas mye erfaringer med lavkarbo etter den gangen jeg prøvde det i 5 uker til å ikke være så dum at jeg prøver det igjen.Jeg har heller ikke mulighet til å stå opp kl 5 hver morgen for å steike kjøtt for dagen;)Jeg trener heller med den ekstra tida jeg har istedet:) Synes dere alle kan respektere at jeg ikke vil begynne på lavkarbo,nå har jeg nevnt dette opp til flere ganger,så jeg kommer ikke til å svare på noe mer ang dette. Hvis noen vil hjelpe meg med noe mer eller komme emd mer tips eller råd så er det fint ,men hold lavkarbo utenfor:)

Nå har jeg lest gjennom hele tråden her, og ikke får å være frekk eller såre noen. Men virker som at du er litt deffensiv, uansett hva man skriver, har jo du enten prøvd det eller har en annen god forklaring på det. Blei bare litt oppgitt av å lese alt dette:p . Prøv å forstå det viktigste og essensiele av det folk skriver her. I bunn og grunn er rådene her ganske så like...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metal_Barbie: Jeg respekterer ønsket ditt om ikke å leve ketogent, altså, det passer nok ikke for alle. Min intensjon var å dele MIN erfaring, og hva som har virket for meg. Nå som jeg er ferdigslanket spiser jeg noe mer grønnsaker, nøtter og bær og jeg vil tippe jeg ligger på mellom 30 og 70 g kh pr. dag. Ikke på noe tidspunkt har jeg spist bacon til alle måltider eller to pakker smør hver dag - men rikelig med naturlig proteinrik mat der fettet inngår som en naturlig del. Jeg blir så lei meg når folk skriver om "lavkarbohysteriet" - jeg spiser jo helt vanlig mat - mat som er nærings- og energitett og som gir meg overskudd i hverdagen. Men igjen - dette er min personlige erfaring.

Jeg blir også lei meg når så mange stiller spørsmålstegn ved om du logger maten din riktig - på meg virker det som du har stålkontroll. Men Vegard Lysne har helt rett når han sier at sammensetningen av maten og næringsgruppene også spiller en rolle. Du har også fått barn for ikke så lenge siden, dette påvirker mange prosesser i kroppen, selv etter at svangerskapet er "overstått". Ammer du ennå? Jeg greide ikke å gå ned i vekt så lenge jeg ammet - på tross av at dette får kiloene til å rase av mange andre kvinner. Hvordan var blodsukkeret ditt når du var gravid? Har legen din sjekket deg for mulig metabolsk syndrom (insulinresistens/diabetes2)? Sjekket stoffskiftet? Dersom man ikke går ned på "vanlig" måte (spis mindre, tren mer) er det verdt å undersøke disse tingene - iallefall om man ikke vil kutte på karbohydratene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo betyr ikke LCHF nødvendigvis. Du trenger ikke å spise to pakker smør om dagen og bacon til alle måltidene. Men det går an å redusere mel- og sukkerprodukter, kutte ned på brød, ris, pasta og potet. Jeg anser mitt kosthold som lavkarbo (evt. moderat karbo), men jeg koser meg likevel med frukt hver dag og havregrøt noen dager. Ligger rundt 50-70 g karbohydrater tenker jeg, og dette er relativt lavt i forhold til det du anser som "normalt kosthold".

Ja det er rett,og det gjør jeg,spiser ikke hvetemel heller ,for det tåler jeg ikke. Jeg ser ikke på det som lavkarbo ved å bare redusere litt karbo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...