Gå til innhold

Råd og hjelp til videre vektnedgang


Liseval

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg håper på litt råd og veiledning. 

Kjappe fakta. 

Jente, 32

Høyde 160

Vekt: 68

Midje: 72

Bakdel: 118

Som dere kan lese så er jeg lav, smal rundt midjen og den tyngste vekta ligger godt på rumpe og lår.  Slik er kroppen min. Underkroppen mister såvidt fett, i motsetning til overkroppen. 

Hovedmålet mitt er å miste vekt. Jeg har mistet 6 kg og 20 cm siden januar, men nå har det stoppet litt opp og jeg føler jeg valser litt i blinde. 

I følge klokka har jeg en dagsforbrenning på 1800 kcal. Jeg jobber sittestillende, så det blir sjeldent høyere. 

Jeg har et inntak på 1300 kcal, uten problem. Jeg går ikke rundt med sultfølelse. 

På en normal dag spiser jeg ca 100 g. protein, kun fra mat, ikke noe tilskudd. 

Litt under 100 g. karbohydrater, prøver å holde det lenger nede, men vanskelig. Det er i hovedsak frukt og grønnsaker. 

.. Og da ca 50 g fett 

 

Jeg trener fra 0 til 4 ganger i uka, ettersom. 

Har mølle hjemme og gjør styrke med egen kroppsvekt. 

Så, man leser så mye forskjellig. Styrke gjelder, kardio gjelder. Muskler tar lang tid, og vanskelig å bygge på kcalunderskudd. Vektnedgang med underskudd og kardio.

Muskler øker hvileforbrenningen.... 

Jeg føler likevel at jeg har blitt noe sterkere. 

Hvis jeg i hovedsak skal gå ned i vekt nå i førsteomgang, uten å bli helt slapp i fisken, hva gjør jeg? 

 

Mvh Lise 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liseval skrev (12 minutter siden):

Hei. 

Jeg håper på litt råd og veiledning. 

Kjappe fakta. 

Jente, 32

Høyde 160

Vekt: 68

Midje: 72

Bakdel: 118

Som dere kan lese så er jeg lav, smal rundt midjen og den tyngste vekta ligger godt på rumpe og lår.  Slik er kroppen min. Underkroppen mister såvidt fett, i motsetning til overkroppen. 

Hovedmålet mitt er å miste vekt. Jeg har mistet 6 kg og 20 cm siden januar, men nå har det stoppet litt opp og jeg føler jeg valser litt i blinde. 

I følge klokka har jeg en dagsforbrenning på 1800 kcal. Jeg jobber sittestillende, så det blir sjeldent høyere. 

Jeg har et inntak på 1300 kcal, uten problem. Jeg går ikke rundt med sultfølelse. 

På en normal dag spiser jeg ca 100 g. protein, kun fra mat, ikke noe tilskudd. 

Litt under 100 g. karbohydrater, prøver å holde det lenger nede, men vanskelig. Det er i hovedsak frukt og grønnsaker. 

.. Og da ca 50 g fett 

 

Jeg trener fra 0 til 4 ganger i uka, ettersom. 

Har mølle hjemme og gjør styrke med egen kroppsvekt. 

Så, man leser så mye forskjellig. Styrke gjelder, kardio gjelder. Muskler tar lang tid, og vanskelig å bygge på kcalunderskudd. Vektnedgang med underskudd og kardio.

Muskler øker hvileforbrenningen.... 

Jeg føler likevel at jeg har blitt noe sterkere. 

Hvis jeg i hovedsak skal gå ned i vekt nå i førsteomgang, uten å bli helt slapp i fisken, hva gjør jeg? 

 

Mvh Lise 

Synes du er flink og gjør mye rett. 6 kg siden januar er et greit resultat.

Tror årsaken til at vektnedgangen er stoppet opp selv om du er i er beregnet underskudd er at klokka kalkulerer kaloriforbrenningen din feil.

Kaloriinntaket ditt er lavt, og bør ikke reduseres noe mer.

For å øke underskuddet med mer aktivitet vil jeg anbefale at du øker aktiviteten med å trene styrke fast 2 ganger i uka og gå 2 ganger i uka. Styrketreningen kan bli litt mer effektiv hvis du skaffer noe utstyr. F.eks en kettlebell.

Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...