Gå til innhold

Ned i vekt til sommeren?


marphil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir så motivert at det er mange som slenger seg på og deler erfaringene sine! Det her skal vi virkelig klare!

Har selv ligget på 1800 kcal, de to siste dagene, merker og at det plutselig ble veldig mye mat, har likevel trua på at det er bra for energien, dagsformen og ikke minst humøret har steget 5 hakk :)

Og når jeg prøver å få mest mulig til å bli grønnsaker merker jeg det går hardt utover studentøkonomien! Men det er verdt det om jeg klarer å holde endringa i kost og aktivitet så det blir en livsstil og jeg kommer til en plass der jeg blir ordentlig fornøyd med kropp og form :D

Har vært noen fryktelig travle dager for min del nå så det har blitt lite trening og mye reisestress, men imårra blir det en tur på gymmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som skal ned til sommeren her? Jeg skal ned 8-10 kilo. Hadde vært supert om noen skal det samme og kunne tenke seg noen å gjøre det "sammen" med :)

Skal ned til sommeren, men sliter litt med planlegging av kosthold og føler jeg er får uttålmodig. Vil ned NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som er utålmodig :( men da setter vi jo større pris på det når vi når målene vi har satt oss! :thumbsup:

Sant så sant. Så leng man setter seg belønning til målene sine, så blir det nesten ikke så ille å vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som elsker kaloritelling? :confused:

Nå er jeg ikke helt nazi da, men synes det er en fantastisk måte å holde styr på hvor mye jeg putter i meg.

her følges det også godt med på kaloriene, er ikke helt nazi, men blir jo litt hekta :p

Høres ut som et bra mål du har satt deg :) Vi er like høye, dog jeg veier 5-6kg mer enn deg :p Har selv som mål først og komme meg under 70kg som de siste årene har vært den "magiske" grensen, så får komme tilbake til flere delmål når den er nådd ;)

Ligger likt i vekt vi da, kjekt å ha noen å holde tritt med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan mye proteiner får du i deg gjennom matplanen egentlig? :)

Skal ikke mange nøttene til for å komme opp i energiinntak, så jeg synes du fint kan spise dette hvis du føler for det! Men hvis du skal til ei venninne kan dere vel feks lage grønnsaker med dipp? (vanlig kesam) Hjelper litt på det også, samtidig som grønnsaker er übernice for kroppen :p

de ble taco. og hun måpte når jeg hev innpå hehe:p droppet lefsene og spise masse kjøttdeig med ost, grønnsaker og guacemole. nam nam;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som anbefalinger angående hva og spise osv? Til nå har jeg spist mindre en jeg gjorde før og gått ned. Nettopp begynt med trening og tror egentlig det ikke er nok nå som jeg skal starte med MMA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg spist i dag også. utrolig godt og ifølge diett, no hjalp det meg å komme høyere opp på kaloriinntaket også :D

Burde vi hatt veiedag?? :D

det kan vi. hver søndag da? hva med neste søndag? :p

idag har jeg en slags halveis-sunn oppkarbingsdag. holder motivasjonen oppe.:) spiste smoothie og havregrøt til frokost. men disse dagene skal man holde seg borte fra fett, ikke sant?. så jeg dropper nøtter og linfrø. Ikvel skal vi ha taco, da er det vel smartest å spise MED lefse og uten ost denne gang? særlig siden vi kommer til å ha BITTELITT smågodt etterpå. Fett og karbohydrater henger ikkie sammen på oppkarbingsdager. Fikk jeg med meg her inne.

Ikke noe godteri siden 1 januar. så nå vil jeg begynne å jukse litt. som sagt jeg spiser kun 1 juksemåltid/snacks 1 gang i uka. ikke 4 jukesmåltider om dagen. l idag blir det smågodt. gleder meeeg! Lørdagskos<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det kan vi. hver søndag da? hva med neste søndag? :p

idag har jeg en slags halveis-sunn oppkarbingsdag. holder motivasjonen oppe.:) spiste smoothie og havregrøt til frokost. men disse dagene skal man holde seg borte fra fett, ikke sant?. så jeg dropper nøtter og linfrø. Ikvel skal vi ha taco, da er det vel smartest å spise MED lefse og uten ost denne gang? særlig siden vi kommer til å ha BITTELITT smågodt etterpå. Fett og karbohydrater henger ikkie sammen på oppkarbingsdager. Fikk jeg med meg her inne.

Ikke noe godteri siden 1 januar. så nå vil jeg begynne å jukse litt. som sagt jeg spiser kun 1 juksemåltid/snacks 1 gang i uka. ikke 4 jukesmåltider om dagen. l idag blir det smågodt. gleder meeeg! Lørdagskos<3

Meningen med oppkarbingsdag er vel bare at du skal ha et høyere inntak av KH den dagen enn andre? :) Så lenge du har en større andel KH og ligger innenfor kaloriområdet er det greit! Kaloriene fra KH går da på "bekostning" av kaloriene du ellers får fra fett/proteiner.

Så du ikke kutte osten, hva er vel taco uten ost? :oops::p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min har begynt å reagere med å få uren hud etter lørdagene. Så vurderer og kutte ut godisn helt. Også føler jeg meg opplåst etter en kosedag :( Så søtsuget er ikke der så mye nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan tenker dere å gå ned?

Jeg har begynt å "telle" kalorier, proteiner og energi. Så satser jeg på trening hver dag, minimum 30 min løping. Har jeg tid til styrke og kardio er det supert.

Ble low spinning i går med styrke etterpå. I dag blir det styrke en time først og løping minimum 30 min etterpå.

Nå må ikke du glemme viktigheten med restitusjon etter trening, og at cardi + styrke hver dag kan virke mot sin hensikt dersom du ikke er helt sikker på hva du gjør og spiser veldig konkret iht til trening og fettprosentreduksjon.

Håper på å klare en kilo i uka ved å ligge på ca 1400 kcal om dagen, prøver meg litt på lavkarbo jeg og + trening minst 4 ganger i uka. Er egentlig ikke SÅ opphengt i vekt, men tror det er et bra mål på fremgang for meg i starten.

Jeg skal trene to økter styrke, resten blir mye spinning og noe step/aerobic :) Jeg er så glad i gruppetimer, vet det ikke er den mest effektive måten å få en lekker kropp på, men det funker for å få opp pulsen og svi av noen kcal!

Hva veier du? 1400 kcal er veldig lite til å trene 4 ganger i uka. Og hva har du tenkt å spise?

Jeg er med!:p Målet er rundt 10-12 kg. Skal prøve på å få trent minimum fem ganger i uken, styrke og cardio. Spiser ikke så mye karbohydrater(har ikke slengt meg på noen lavkarbodiett altså, men blir så sulten av det), men mye proteiner. Teller kalorier!:thumbsdown:

Som tidligere nevnt...husk på restitusjon og nok mat :)

Siden vi er inne på kcal inntak her, hadde det vært veldig snilt hvis noen hadde noen dagsinntak å dele. Jeg tror jeg ligger for lavt med tanke på inntak, men jeg fungerer bra og orker fint de treningene jeg er på. Ikke merker jeg noe på vekta heller, men kroppen er blitt strammere :p

Jeg er ikke blitt så flink at jeg klarer å bare spise cc, tunfisk osv. Ikke har jeg gått til innkjøp av proteinpulver heller, burde jeg det??

Supert hvis noen av dere har litt mere kunnskap en meg på dette område :)

Hva veier du? Du burde gå til innkjøp av proteinpulver om du ikke greier å spise 1,5-2 ganger din egen kroppsvekt i proteiner pr. dag.

Jeg henger meg på! Er 20 år, 68 kg og 1,62 m høy. har testet meg og har generelt mye muselmasse og normal fettprosent, så målebånd vil nå bli min bestevenn for å sjekke framgang, da badevekten blir deprimerende siden jeg alltid vil være litt tung. her hår drt i 4 styrkeøkter og 2 kardio, i tillegg til lettkardio til/fra skolen 40 min per vei/4 ganger i uken. . har tidligere levd på lavkallori på 1300-1500 kcal daglig og kardiotrening 6 ganger i uka. og ja keg gikk ned over tid, men følte at jeg offret forferdelig mye ved lavkallori, og at jeg ikkje tenkte på noe annet enn mat. lurer på om det er noen som kan si hva som blor normalt kcal inntak for meg her ut i fra vekt/høyde og treningmengde.

Ikke noe mindre enn 1700-1800 kcal, hvorav det bør være minimm 150 gram proteiner. Du har normal fettprosent så det er uhuyre viktig for deg å spise tilstrekkelig protein så kroppen ikke tærer på muskelmassen.

Jeg hiver meg med her jeg og! Har vell ca 9 kilo igjen nå til "målvekta"!

Jeg er og medlem på vektklubben der jeg fører matdagbok, og der ble jeg anbefalt til å spise rundt 1300 kcal om dagen. Er det bare meg eller høres dette veldig lite ut? Jeg er forsåvidt 20, 175 cm og 84 kg.

Det er lite. Forferdelig lite. :huh:

Ville nok økt med værtfall 500 kcal, om ikke ligget enda litt høyere. Prøv deg fram :)

Hei jenter. Hvordan står det til med dere? :)

Jeg er nig i at kaloritellinga kan gjøre deg gal. Særlig for meg så har et lukus problem med å ikke få i meg nok mat. Føler jeg ikke gjør annet enn å spise. De siste 2 dagene har jeg ligget på 1800 kcal - 2000. Idag regna jeg ut den planlagte matplanen min å hjelpe meg kun 1400 kcal. Tips til hva jeg kan hive i meg ikvel for å få opp kcal? (tenker ikke mcdonalds eller smågodt) Skal til en vennine. Vurderer å kjøpe en stor pose ristede nøtter, men er det bra å få i seg sånne mengder med fett?

Er ikke spesielt farlig å spise fett altså. Spørs hvor stor posen er. 100 gram nøtter blir fort 600 kcal. Og så er det jo egentlig mer grei næring i en omelett med 600 kcal eller annet måltid med samme næringsmengde. Hva med en hjemmelaga is? Etc. Det er bare å spise noe. Null stress :)

Har selv ligget på 1800 kcal, de to siste dagene, merker og at det plutselig ble veldig mye mat, har likevel trua på at det er bra for energien, dagsformen og ikke minst humøret har steget 5 hakk :)

Og når jeg prøver å få mest mulig til å bli grønnsaker merker jeg det går hardt utover studentøkonomien! Men det er verdt det om jeg klarer å holde endringa i kost og aktivitet så det blir en livsstil og jeg kommer til en plass der jeg blir ordentlig fornøyd med kropp og form :D

Frossne grønnsaker er mye billigere og ett annet stort pluss er at i disse tider så inneholder frosne grønnsaker mer næring enn ferske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva veier du? 1400 kcal er veldig lite til å trene 4 ganger i uka. Og hva har du tenkt å spise?

Frossne grønnsaker er mye billigere og ett annet stort pluss er at i disse tider så inneholder frosne grønnsaker mer næring enn ferske :)

Takk for tipset om grønnsakene :)

Resten finner du lengre opp i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som anbefalinger angående hva og spise osv? Til nå har jeg spist mindre en jeg gjorde før og gått ned. Nettopp begynt med trening og tror egentlig det ikke er nok nå som jeg skal starte med MMA.

Hvor høy er du, hva veier du, hvor gammel er du, hva bruker du å spise og hva er målet med kostholdet og treningen for deg da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...